  • 1. Data: 2011-08-25 09:19:21
    Temat: Konserwacja skórzanej kierownicy
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    Witam,

    moje auto ma 200 kkm prawdziwego przebiegu no i skóra na kierownicy ma
    już mocno startą wierzchnią warstwę, mimo że staram się delikatnie z nią
    obchodzić. Wytarte jest tam, gdzie się najczęściej trzyma, czyli "za 15
    trzecia". Oto fotki, jak to wygląda:

    http://img803.imageshack.us/img803/4776/kiera1.jpg
    http://img153.imageshack.us/img153/4162/kiera2.jpg
    http://img687.imageshack.us/img687/8892/kiera3.jpg

    Da się to jakoś naprawić? Ta skóra oprócz wyglądu stała się też niemiła
    w dotyku, taka twarda... wiem, że można obszyć na nowo, ale może da się
    to jeszcze uratować. Ktoś ma jakieś doświadczenia?

  • 2. Data: 2011-08-25 10:24:02
    Temat: Re: Konserwacja skórzanej kierownicy
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-08-25 07:19:21 +0000, omega_fan <o...@n...org> said:

    > skóra na kierownicy ma
    > już mocno startą wierzchnią warstwę(...)
    >
    > Da się to jakoś naprawić?

    Oczywiście.

    > może da się
    > to jeszcze uratować.

    A ile czasu i pieniędzy chcesz przeznaczyć na ratowanie skóry,
    którą obszyta jest kierownica?
    Bo za 130 zł firmy obszywają w profesjonalny sposób...

    --
    Bydlę

  • 3. Data: 2011-08-25 11:00:13
    Od: "Maciek" <k...@X...pl>

    > Da się to jakoś naprawić? Ta skóra oprócz wyglądu stała się też niemiła
    > w dotyku, taka twarda... wiem, że można obszyć na nowo, ale może da się
    > to jeszcze uratować. Ktoś ma jakieś doświadczenia?

    Są specjalne lakiery do skóry, dość tanie. Kiedyś kumpel pokusił się na taki
    zabieg, szczerze to brzydko mu to wyszło. Z tym, że on miał zrytą kierownicę
    w newraligicznych miejscach tak jakby ją grubym papierem ściernym
    przeszlifował - z bruzdami w skórze, bardzo zaniedbaną. U Ciebie
    przypuszczam po takim zabiegu malowania jest szansa, że będzie w miarę ok.

  • 4. Data: 2011-08-25 18:55:49
    Od: "Heinzkalter" <v...@g...com>

    "omega_fan" <o...@n...org> wrote in message
> [...]
    > w dotyku, taka twarda... wiem, że można obszyć na nowo, ale może da się
    > to jeszcze uratować. Ktoś ma jakieś doświadczenia?

    Każdy inny pomysł poza wymianą kierownicy albo obszyciem na nowo to
    podcieranie dupy szkłem

    hk

  • 5. Data: 2011-08-25 22:19:31
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-08-25 09:19, omega_fan wrote:
    > Da się to jakoś naprawić? Ta skóra oprócz wyglądu stała się też niemiła
    > w dotyku, taka twarda... wiem, że można obszyć na nowo, ale może da się
    > to jeszcze uratować. Ktoś ma jakieś doświadczenia?

    Wbrew wielu opiniom (najczęściej od tych, którzy nigdy nie tego nie
    robili) renowacja takiego uszkodzenie jest bardzo prosta i niedroga, a
    dostępne środki dają efekt niemal identyczny do fabrycznego. Nie trzeba
    też specjalnie wielkich umiejętności. Musisz kupić sobie:

    + rozpuszczalnik (w byle sklepie, koszt kilka zł, jedyna trudność w
    dobraniu takiego by nie wyżarł jakichś dziur na wylot, a jedynie zadziałał
    delikatnie na farbę, usunął to co by odpadło i tak i odtłuścił resztę, nie
    wiadomo czym miałeś pomalowane wcześniej), u mnie najlepszy był
    rozpuszczalnik do farb poliuretanowych

    + farbę tonującą - czarną w Twoim przypadku - 50ml wystarczy Ci na 5
    kierownic, koszt to kilka złotych, można szukać pod hasłem farb do
    skórzanych butów, bo ilość jest w sumie podobna

    + lakier do skóry - bezbarwny bądź matowy - też w minimalnej ilości, też
    koszt bardzo mały,

    + utrwalacz - po wszystkim trzeba utrwalić całość, wytworzy się taka
    przyjemna w dotyku powłoka, do tego zabezpieczy farbę i nie pozwoli jej na
    blaknięcie

    Przykładowe ceny:
    http://allegro.pl/renowacja-kierownicy-exclusive-lin
    e-189-koloro-i1781896441.html
    - cały zestaw za 36,99zł
    najważniejsze dwa - farba + lakier ten sprzedawca ma za 7,99zł :)

    Zerknij na zdjęcia na aukcji - rzeczywiście efekt jest taki jak tam
    pokazali. Jedynie co to nie trzeba zdejmować kierownicy ani specjalnie
    obklejać auta, a roboty jest na kilka minut (+ przerwy na podeschnięcie).

    Później warto zadbać o skórę w odpowiedni sposób, bo każda stwardnieje i
    popęka, bądź jeszcze powyciera się jak u Ciebie. warto dobierać środki do
    ochrony tego samego producenta co farby to nie będzie ryzyka, że się
    rozpuści przy pielęgnacji (niestety się to zdarza jak się wybierze coś co
    nie pasuje do siebie).

    Ci którzy myślą, że środki do skóry wymagają specjalnego wprawnego
    malowania i znoszenia smrodu są w mega błędzie i pewnie nigdy nie mieli do
    czynienia z czymś takim. Poza rozpuszczalnikiem te środki są bezzapachowe,
    wciera się je jak krem w ciało. Ten ostatni nawet daje przyjemny zapach.

    Koszt obszycia kierownicy to jakieś 150zł i owszem jest to fajne wyjście
    jak kierownica daje się łatwo oskórować z oryginalnych resztek i nie
    wybuchnie przy tym poduszka, a dobrego specjalistę mamy niedaleko. Przy
    małych uszkodzeniach malowanie jest całkiem fajną opcją, daje świetne
    efekty i koszt jest niewielki, tym bardziej jak poza kierownicą trzeba
    czasem jeszcze naprawić siedzenie, kanapę czy jakiś element tapicerki.
    Najtańsze zestawy farbek są po kilkadziesiąt złotych.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 6. Data: 2011-08-26 08:40:31
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    W dniu 2011-08-25 22:19, dominik pisze:

> [...]
    > dostępne środki dają efekt niemal identyczny do fabrycznego. Nie trzeba
    > też specjalnie wielkich umiejętności. Musisz kupić sobie:

    Dzięki, chłopie!
    Jak zrobię to wrzucę rezultat.

  • 7. Data: 2011-08-26 08:51:26
    Od: wit <w...@m...aei.polsl.pl>

    dominik <u...@d...net.pl> wrote:
> [...]
    > dostępne środki dają efekt niemal identyczny do fabrycznego. Nie trzeba
    > też specjalnie wielkich umiejętności. Musisz kupić sobie:

    Bardzo ciekawe informacje. A może masz jakiś pomysł, co zrobić z kierownicą
    skórzaną w stanie ogólnym dobrym (żadnych przetarć, zmatowień, ubytków
    lakieru i tp.), ale taką już "zbitą" i wyślizganą. Chodziłoby mi o jakieś
    hmm... zmiękczenie i spulchnienie ;) Idealnie by było bez demontażu.

    wit

  • 8. Data: 2011-08-26 10:05:04
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 25.08.2011 22:19, dominik pisze:
> [...]

    Na aukcji, ktora zalinkowales sa zdjecia kierownicy gladkiej, bez
    dziurek i zadnej struktury. Watkotworca ma wlasnie perforowaną i raczej
    nie spodziewalbym sie fenomenalnego efektu...

  • 9. Data: 2011-08-26 10:14:53
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-08-26 06:40:31 +0000, omega_fan <o...@n...org> said:

    > Dzięki, chłopie!
    > Jak zrobię to wrzucę rezultat.

    Mam prośbę - dodatkowo policz czas i koszty tej operacji.

    --
    Bydlę

  • 10. Data: 2011-08-26 20:07:32
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-08-26 10:14, Bydlę wrote:
    > Mam prośbę - dodatkowo policz czas i koszty tej operacji.

    Za pierwszym razem trudno nie zmieścić się w godzinie, jak już się pozna
    jak to działa to nawet wiele krócej.
    W każdym razie jak chce ktoś forsować tezę, że skoro składniki tanie to
    cały dzień roboty to niestety również się myli. Jak ciągle ktoś nie wierzy
    to niech idzie sobie do łazienki i wykremuje sobie ze dwa razy twarz -
    operacja podobnej złożoności i czasochłonności :)

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564