-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed; delsp=yes
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Korek na A4
References: <b...@g...com>
Date: Mon, 24 Jun 2019 07:16:00 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Transfer-Encoding: Quoted-Printable
From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
Message-ID: <o...@l...harvard.local>
User-Agent: Opera Mail/1.0 (Win32)
Lines: 62
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.28.209.135
X-Trace: 1561353365 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17356 83.28.209.135:59669
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2658985
[ ukryj nagłówki ]W dniu .06.2019 o 23:00 Bolko <s...@g...com> pisze:
> Wracałem dzisiaj z Tarnowa do Krakowa.
> Ruch był duży ale dało się jechać 120+km/h.
> W pewnym momencie musiałem się zatrzymać.
> Potem jechałem bardzo powoli aż zobaczylem
> samochód policyjny na światłach
> i kilku panów którzy POZA pasem ruchu pod ogrodzeniem stali.
>
> Od tego momentu znowu mogłem spokojnie jechać.
>
> I jeszcze raz przez całą trasę nic pasa ruchu nie blokowało.
To jest normalne zjawisko na autostradzie z dużym ruchem. Nie ma znaczenia
czy to nasze A4-A2, A9 u Niemca czy A7 we Francji w lipcu.
Wystarczy jakiś obiekt (koń, krowa, policjant, ekipa kosząca pobocze) w
pobliżu pasa ruchu i przy dużym natężeniu robi się korek.
Mechanizm jego powstawania zazwyczaj wygląda tak: jakiś kierowca odruchowo
depnie hamulec jak zobaczy ten obiekt (wystarczy, że zapali stopy na
1-2s). Kolejny za nim będzie musiał też depnąć w hamulec (bo ruch duży i
odległości małe) ale już na 2-3s. 300-500m za pierwszym gapowiczem
kierowcy będą musieli zwalniać praktycznie do zera. Przy dużym ruchu taki
incydent wystarczy aby powstał 20km korek rozładowujący się kilka godzin.
Im większa prędkość (autostrada) i więcej aut (np. 3-4 pasy) tym dłuższy
korek powstanie.
Niemcy i Francuzi na niektórych autostradach przy dużym natężeniu
wprowadzają odcinkowe ograniczenia prędkości (na elektronicznych tablicach
nad autostradą) do 80 lub nawet 70km/h - dzięki temu jazda staje się
płynniejsza (nie ma takich "czkawek" w postaci gwałtownego hamowania i
ruszania) i jedzie się bez korków.
TG
Następne wpisy z tego wątku
- 24.06.19 12:07 J.F.
- 24.06.19 12:19 RoMan Mandziejewicz
- 24.06.19 12:29 J.F.
- 24.06.19 12:36 Bolko
- 24.06.19 12:40 RoMan Mandziejewicz
- 24.06.19 13:08 spider
- 24.06.19 13:11 J.F.
- 24.06.19 13:21 J.F.
- 24.06.19 14:00 Budzik
- 24.06.19 17:36 Tomasz Gorbaczuk
- 24.06.19 19:24 J.F.
- 24.06.19 21:16 Tomasz Gorbaczuk
- 25.06.19 11:51 SW3
- 25.06.19 13:28 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- dziękuję nie tankuję
- Bo konie to ...
- narząd nieużywany zanika
- Czy można zaparkować w tym miejscu?
- czy grad zbił wam szybę?
- Co dalej z Izerą...
- Nowe samochody są RAKOTWÓRCZE tylko nikt tego nie chce głośno powiedzieć
- czy zabioro mu auto?
- Chińczyki mają dość czekania na tuska i te jego UROJONE audyty
- coraz trudniejsze rozmowy o OC
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
Najnowsze wątki
- 2024-06-04 Kraków => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-06-04 Re: Mało? Dużo?
- 2024-06-04 Re: Mało? Dużo?
- 2024-06-03 dziękuję nie tankuję
- 2024-06-03 Bo konie to ...
- 2024-06-03 narząd nieużywany zanika
- 2024-06-02 Restart PC-ta
- 2024-06-03 polskie miasta są małe
- 2024-06-04 Wrocław => Senior React Native Developer <=
- 2024-06-04 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-06-04 Białystok => ERP Implementer <=
- 2024-06-03 Zielona Góra => Engineer R&D Mechanic <=
- 2024-06-03 Kielce => UX/UI Designer <=
- 2024-06-03 Białystok => Inżynier DevOps Conexa First (Kontraktor) <=
- 2024-06-03 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=