eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKorek na A4 › Re: Korek na A4
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
    -spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed; delsp=yes
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Korek na A4
    References: <b...@g...com>
    Date: Mon, 24 Jun 2019 07:16:00 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Transfer-Encoding: Quoted-Printable
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
    Message-ID: <o...@l...harvard.local>
    User-Agent: Opera Mail/1.0 (Win32)
    Lines: 62
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.28.209.135
    X-Trace: 1561353365 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17356 83.28.209.135:59669
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2658985
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu .06.2019 o 23:00 Bolko <s...@g...com> pisze:

    > Wracałem dzisiaj z Tarnowa do Krakowa.
    > Ruch był duży ale dało się jechać 120+km/h.
    > W pewnym momencie musiałem się zatrzymać.
    > Potem jechałem bardzo powoli aż zobaczylem
    > samochód policyjny na światłach
    > i kilku panów którzy POZA pasem ruchu pod ogrodzeniem stali.
    >
    > Od tego momentu znowu mogłem spokojnie jechać.
    >
    > I jeszcze raz przez całą trasę nic pasa ruchu nie blokowało.


    To jest normalne zjawisko na autostradzie z dużym ruchem. Nie ma znaczenia
    czy to nasze A4-A2, A9 u Niemca czy A7 we Francji w lipcu.
    Wystarczy jakiś obiekt (koń, krowa, policjant, ekipa kosząca pobocze) w
    pobliżu pasa ruchu i przy dużym natężeniu robi się korek.
    Mechanizm jego powstawania zazwyczaj wygląda tak: jakiś kierowca odruchowo
    depnie hamulec jak zobaczy ten obiekt (wystarczy, że zapali stopy na
    1-2s). Kolejny za nim będzie musiał też depnąć w hamulec (bo ruch duży i
    odległości małe) ale już na 2-3s. 300-500m za pierwszym gapowiczem
    kierowcy będą musieli zwalniać praktycznie do zera. Przy dużym ruchu taki
    incydent wystarczy aby powstał 20km korek rozładowujący się kilka godzin.
    Im większa prędkość (autostrada) i więcej aut (np. 3-4 pasy) tym dłuższy
    korek powstanie.
    Niemcy i Francuzi na niektórych autostradach przy dużym natężeniu
    wprowadzają odcinkowe ograniczenia prędkości (na elektronicznych tablicach
    nad autostradą) do 80 lub nawet 70km/h - dzięki temu jazda staje się
    płynniejsza (nie ma takich "czkawek" w postaci gwałtownego hamowania i
    ruszania) i jedzie się bez korków.

    TG

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: