  • 21. Data: 2012-03-21 19:13:27
    Temat: Re: Kornacki uszkodził autobus!!!!!!!!!!!
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 21-03-2012 o 16:50:49 J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > To kunduktor oberwie, ten co to daje "sygnal do odjazdu" ?

    A jeśli otworzysz drzwi po sygnale do odjazdu ale jeszcze zanim pociąg
    fizycznie się poruszy (maszynista potrzebuje jakiegoś czasu by zareagować
    na komendę, pociąg również potrzebuje jakiegoś czasu by zareagować na
    maszynistę)? Konduktor/kierownik pociągu widzi, że samochód stoi metr od
    pociągu więc woła "odjazd", maszynista łapie za odpowiednią wajchę a w tym
    samym momencie kierowca wsadza drzwi między wagony, pociąg rusza i wagon
    wjeżdża w drzwi.

    --
    SW3
    ----

  • 22. Data: 2012-03-21 23:46:15
    Od: The_EaGle <g...@d...pl>

    W dniu 2012-03-21 14:36, 4CX250 pisze:

    > I widzisz wszystko sprowadza się do tego że gdyby nie zaparkowali w
    > miejscu niedozwolonym to by do kolizji nie doszło.

    Gdyby ona nie uzyskała PJ też do kolizji by nie doszło. Wnioskując dalej
    jak Ty winny jest wydział komunikacji który jej to PJ wydał...

    > Równie dobrze "mądre inaczej tefałueny" mogli zaparkować na przejeździe
    > kolejowym. Czy wina by była po stronie maszynisty?

    Widzisz jest zasadnicza różnica w zatrzymaniu się na torach, na pasie
    startowym czynnego lotniska, terminalu gdzie dobijają lotniskowce a w
    zatrzymaniu się na przystanku.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 23. Data: 2012-03-21 23:51:30
    Od: The_EaGle <g...@d...pl>

    W dniu 2012-03-21 19:13, SW3 pisze:

> [...]
    > odpowiednią wajchę a w tym samym momencie kierowca wsadza drzwi między
    > wagony, pociąg rusza i wagon wjeżdża w drzwi.

    Po co tworzysz jakieś niestworzone historie. Kierowca autobusu
    zwyczajnie nie spojrzał w swoje prawe lusterko i nie zobaczył że drzwi
    samochodu stojącego obok samochodu są otwarte. Przecież Kornacki w
    momencie otwierania drzwi widział że autobus STOI a ten dopiero później
    ruszył. A kto ruszył z miejsca bez upewnienia się że drzwi nie uszkodzi
    to innego pojazdu? Kierowca autobusu. Wniosek = on ponosi odpowiedzialność.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 24. Data: 2012-03-21 23:53:19
    Od: The_EaGle <g...@d...pl>

    W dniu 2012-03-21 16:33, Bydlę pisze:

    > Nic, bo kierowca autobusu nie spowodował kolizji.

    Kto w takim razie uderzył w otwarte drzwi ruszając z miejsca? Kornacki
    tak trzasnął drzwiami że mu aż słupek wgięło do środka?

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 25. Data: 2012-03-22 00:26:50
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 21-03-2012 o 23:51:30 The_EaGle <g...@d...pl> napisał(a):

    > A kto ruszył z miejsca bez upewnienia się że drzwi nie uszkodzi to
    > innego pojazdu? Kierowca autobusu.

    Upewnił się i ruszył. Niestety między upewnieniem a ruszeniem pan K.
    podstawił drzwi. Oprócz prawej strony, kierowca autobusu miał do
    upewnienia się jeszcze lewą stronę i przód dlatego od upewnienia się do
    ruszenia (zwłaszcza jeśli zaczynał upewnienie od prawej, najmniej
    podejrzanej, strony) mogło upłynąć trochę czasu co sprytnie wykorzystał ;)
    pan K.
    Oczywiście nie wiemy czy na pewno się upewniał ale wiemy, że upewnianie
    nic (by) nie dało.

    Padło porównanie do pociągu dlatego chciałem doprecyzować analogię. Tyle.
    Pozostałe aspekty powtarzają się w kółko w paru wątkach więc dalszą
    dyskusję sobie daruję.

    --
    SW3
    ----

  • 26. Data: 2012-03-22 00:34:35
    Od: The_EaGle <g...@d...pl>

    W dniu 2012-03-22 00:26, SW3 pisze:

    > Upewnił się i ruszył.

    OK to już mamy jakiś ślad. Jak ty upewnisz się i ruszysz a następnie
    zajedziesz komuś drogę to będzie twoja czy jego wina?

    > Niestety między upewnieniem a ruszeniem pan K.
    > podstawił drzwi.

    Czyli upewnił się nie dostatecznie.

> [...]
    > ruszenia (zwłaszcza jeśli zaczynał upewnienie od prawej, najmniej
    > podejrzanej, strony) mogło upłynąć trochę czasu co sprytnie wykorzystał

    Naturalnie ale jak nie jest w stanie ogarnąć całego autobusu to powinien
    jeździć skuterem.

    > Oczywiście nie wiemy czy na pewno się upewniał ale wiemy, że upewnianie
    > nic (by) nie dało.

    Nie. Tego też nie wiemy. Wiemy tylko to że w momencie otwierania drzwi
    autobus stał, w momencie wsiadania też stał i ruszył dopiero jak K był w
    środku a wiec dobrym kilka sekund później. Czasu na upewnienie się wiec
    było od cholery.

    Podczas badań psychotechnicznych bada się refleks kierowcy i jak ma go
    kilkusekundowy to nie dostanie PJ na tak duży pojazd.

    > Padło porównanie do pociągu dlatego chciałem doprecyzować analogię. Tyle.
    > Pozostałe aspekty powtarzają się w kółko w paru wątkach więc dalszą
    > dyskusję sobie daruję.

    Analogia jest taka jak by samochód stał na torach a pociąg ruszył 10m od
    niego. Co z tego że kierowca tam nie powinien się zatrzymać ? Maszynista
    ruszył bez upewnienia się i zagroził bezpieczeństwu.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 27. Data: 2012-03-22 14:11:42
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "The_EaGle" <g...@d...pl> napisał w wiadomości

    > Gdyby ona nie uzyskała PJ też do kolizji by nie doszło. Wnioskując dalej
    > jak Ty winny jest wydział komunikacji który jej to PJ wydał...

    Kornacki udowodnił że nie powinien mieć prawa jazdy.

    > Widzisz jest zasadnicza różnica w zatrzymaniu się na torach, na pasie
    > startowym czynnego lotniska, terminalu gdzie dobijają lotniskowce a w
    > zatrzymaniu się na przystanku.

    Na każdym z wymienionych Kornacki nie ma prawa się zatrzymać.

    Marek

  • 28. Data: 2012-03-22 14:26:45
    Od: The_EaGle <g...@d...pl>

    W dniu 2012-03-22 14:11, 4CX250 pisze:
    > Użytkownik "The_EaGle" <g...@d...pl> napisał w wiadomości

    > Kornacki udowodnił że nie powinien mieć prawa jazdy.

    A od kiedy PJ jest ci potrzebne żeby otworzyć drzwi?

    > Na każdym z wymienionych Kornacki nie ma prawa się zatrzymać.

    Przecież się nie zatrzymał na tym przystanku.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 29. Data: 2012-03-22 14:59:16
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > A od kiedy PJ jest ci potrzebne żeby otworzyć drzwi?

    Żebyś się nie zdziwił ale żeby wsiąść za kierownicę z zamiarem prowadzenia
    pojazdu to trzeba zdać egzamin z trzaskania drzwiami, ustawiania lusterek i
    zapinania pasów, dolewania oleju i pompowania kół.

    Marek

  • 30. Data: 2012-03-22 15:51:23
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    4CX250 wrote:
    > Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości
    >
    > I widzisz wszystko sprowadza się do tego że gdyby nie zaparkowali w
    > miejscu niedozwolonym to by do kolizji nie doszło.

    No ale oni wlasnie nie zaparkowali. Wykonywali tylko jakies blizej
    nieokreslone i do tego niebezpieczne czynnosci na srodku drogi. To chyba
    zasadnicza roznica.
    bo gdyby ten samochod tam sal zaparkowany (nikogo wkolo) i wtedy by go
    otar ten autobus to tak. Ale tutaj nie bylo zadnego parkowania.

    --
    mk4