    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Koronawirus - Komu wierzyć i o co tu chodzi?
    Date: Thu, 16 Apr 2020 15:42:34 +0200

    Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
    On 16/04/2020 13:37, J.F. wrote:

    >Nie wiem kto. Jak tu przyjechalem w 2014 to jeden anglik ktory po
    >kilku latach wrocil z NL powiedzial mi: zobaczysz, ze u nas sluzba
    >zdrowia w porownaniu do innych krajow po prostu nie dziala.

    To widac takich Anglikow jest malo

    https://www.itv.com/news/2018-06-07/britons-most-pro
    ud-of-nhs-survey-finds/

    Ale ... 54% ... to moze wlasnie ci, co maja konskie zdrowie, wiec moga
    chwalic :-)

    Za jedno ich chyba musze pochwalic - na allegro trafiaja sie uzywane
    aparaty sluchowe.
    I wychodzi na to, ze to model produkowany dla NHS.

    I tak troche z googla, a troche na czuja ... wychodzi mi, ze NHS
    wyposaza uposledzonych w aparaty.
    Na koszt NHS. I na moj gust ... jak "daje", to i kupuje w przetargu
    wieksze ilosci.
    Wiec producenci specjalnie robia unikalne modele, zeby sie wydalo, ze
    cos, co kosztuje w Polsce 3000 zl, to sprzedali hurtem po np 800zl.
    Bo chyba nie robia jakis gorszych ...

    I Anglik dostanie taki aparat jak trzeba "za darmo", a w Polsce
    pacjent skazany na firmy, co to "panie, aparaty mamy od 2000 do 20
    tys, ile moze pan wydac".
    Plus ustawienie ... a nie, to czesto w cenie aparatu.
    A NFZ doplaci 600.

    P.S.
    "In contrast, the younger generation is more likely to take pride in
    British food (20%) and British sporting achievements (18%) than older
    people at just 9% and 13% respectively."

    Eee ... British food ?

    Jak to znajomy gadal - na calym swiecie sa restauracje francuskie,
    wloskie, nawet rosyjskie i polskie sie zdarzaja ... a widzial ktos
    brytyjska restauracje ? :-)

    https://www.dailymail.co.uk/travel/travel_news/artic
    le-8180151/Britons-reveal-50-things-make-proud-Briti
    sh-NHS-David-Attenborough.html

    A moze to fish & chips ? Nie mowie nie - przyzwoite.

    A coz to jest full English breakfast ?

    A tradycyjnego puddingu juz nie ma ? :-)

    J.