  • 21. Data: 2020-05-10 14:41:06
    Temat: Re: Koronawirus i zgony
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    Szwedzi olali tylko ochronę dziadków poza tym ich działania były poprawne.

    Bis Ende April waren 90 Prozent aller Patienten, die in Schweden in Verbindung mit
    Covid-19 verstorben waren, älter als 70 Jahre. Insgesamt waren es zu diesem Zeitpunkt
    1877 Frauen und Männer. Die Hälfte davon (948) lebte in Heimen, während 26 Prozent
    (493) durch Pflegedienste betreut wurde. Insgesamt muss also davon ausgegangen
    werden, dass von den nun mehr als 3000 Toten im Land mehr als die Hälfte
    pflegebedürftige Menschen waren.

    90% zmarłych to grupa 70+ ale aż połowa była w domach starców bądź dogladana w domu.
    Bez tego błędu ich liczby wyglądałyby jeszcze lepiej. Jako ze nie osrali się że
    strachu nie mieli też problemu z niedoborem papieru toaletowego.

  • 22. Data: 2020-05-10 15:59:27
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

    > Zamiast powtarzać mity o Szwecji popatrz na :
    > https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries
    > Szwecja 319zmarłych/milion, jest w ścisłej czołówce za Hiszpanią 569,
    > Włochami 503,
    > UK 465, Francją 403.
    > Za nią daleko sa np Duńczycy 91, Niemcy 90, Austria 69.

    Znowu wracasz do porownywania danych smierci na koronavirusa.
    A wydawało sie, że juz doszlismy do porozumienia(?), ze te dane sa trudne
    do porownywania bo jedne kraje wliczaja tylko zgony zdiagnozowanych a
    inne wszystkich łacznie z tymi u ktorych tylko podejrzewa sie covid.

    Masz dane ze Szwecji a propos łącznej ilosci zgonów?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Tylko niekiedy szczęście bywa darem, najczęściej trzeba o nie walczyć."

  • 23. Data: 2020-05-10 16:29:52
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-05-10 o 15:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

    > Znowu wracasz do porownywania danych smierci na koronavirusa.
    Tyle że to są w miarę twarde dane, bo sami zarażeni są bardzo płynni,
    wszystko zależy
    od ilości zrobionych testów.

    > A wydawało sie, że juz doszlismy do porozumienia(?), ze te dane sa trudne
    > do porownywania bo jedne kraje wliczaja tylko zgony zdiagnozowanych a
    > inne wszystkich łacznie z tymi u ktorych tylko podejrzewa sie covid.
    Dlatego nie opieram sie na jednym kraju tylko porównuje kilka.

    > Masz dane ze Szwecji a propos łącznej ilosci zgonów?

    Nie, mam lepsze zajęcia niz grzebanie po sieci.

    --
    Janusz

  • 24. Data: 2020-05-10 16:42:20
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-05-10 o 14:41, Przemek Jedrzejczak pisze:
> [...]
    strachu nie mieli też problemu z niedoborem papieru toaletowego.

    Ale Szwedzi mieli warunki żeby się lepiej izolować niż inne kraje i nie
    wykorzystali tego, porównując ich do Duńczyków, Australii, Japonii czy
    Korei, które maja znacznie mniej zgonów na milion, słabo im to wyszło.
    Niemcy też gros zgonów mają w domach starców a ogólne statystyki mają
    nieporównywalnie lepsze (90/mln) ws 320/mln szwedów.
    Więc ja tu widzę raczej Pyrrusowe zwycięstwo tym bardziej że to jeszcze
    nie koniec pandemii.

    --
    Janusz

  • 25. Data: 2020-05-10 17:59:27
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

    > Nie, mam lepsze zajęcia niz grzebanie po sieci.

    To troche tak jak Zenek który przyłapany na kłamstwie pisał: to jest
    usenet, tu nie musze byc wiarygodny :))))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

  • 26. Data: 2020-05-10 18:08:46
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-05-10 o 17:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

    > To troche tak jak Zenek który przyłapany na kłamstwie pisał: to jest
    > usenet, tu nie musze byc wiarygodny :))))

    Żałosny jesteś.

    --
    Janusz

  • 27. Data: 2020-05-10 18:51:01
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Niemcy też gros zgonów mają w domach starców a ogólne statystyki mają
    nieporównywalnie lepsze (90/mln) ws 320/mln szwedów.

    To raptem 7 tys vs 3 tys w liczbach bezwzględnych gdzie dziennie w Niemczech umiera
    2-3 tys osób. Proporcje obnażają niewspółmierność sankcji w stosunku do zagrożenia.

    --Więc ja tu widzę raczej Pyrrusowe zwycięstwo tym bardziej że to jeszcze
    nie koniec pandemii.

    Niemcy mają podejrzenia że Szwedzi niespecjalnie ratują pacjentów 80+ i biorą na
    klatę te zgony wpisując jako przyczynę covid.

    Ps
    Co jest bardzo ciekawe to podobieństwo c-19 do zwykłej sezonowej grypy jeśli chodzi o
    wiek ofiar.Tu świńska grypa była wyjątkiem 85% ofiar miała mniej niż 65 lat.

    Dabei fiel ihnen außerdem auf, dass bis zu 85 Prozent der Gestorbenen jünger als 65
    Jahre war, ein deutlicher Unterschied zur üblichen saisonalen Grippe, die vor allem
    alte Menschen trifft.

  • 28. Data: 2020-05-10 20:18:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nic nie zależy od ilości zrobionych testów.

  • 29. Data: 2020-05-10 20:21:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Daj Budzik linka że tak napisałem.

  • 30. Data: 2020-05-10 20:23:22
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

    > Żałosny jesteś.

    Dziekuje ci za miła dyskusje.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl,