  • 11. Data: 2016-03-21 17:14:25
    Temat: Re: Kraków Paryż z dwójką maluchów 4 i 6 lat.
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 21.03.2016 o 15:43, J.F. pisze:
    > Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >>> jazdÄ... samochodem po metropolii - masz chyba jakieĹ> spaczone pojÄ(TM)cie

    > Aquapark ?
    > https://www.tropical-islands.de/pl/
    >
    > Ale ponoc nie warto - drogo i niezbyt dobrze.

    Dokładnie.
    Niewiele gorzej mam w Termach Malańskich za ułamek ich ceny.
    Nie zależy mi na wysokości dachu - bo to jest główna różnica.
    Gdyby w ich morzu był piach - no może wtedy miałoby to sens.

    > Za to jakby samemu sie tam gdzies przespac, byle nie w saunie, to mozna
    > do Paryza jedna noc przeskoczyc :-)

    Obecnie noce długie, więc do Paryżewa i z Polski dojedziesz.

  • 12. Data: 2016-03-21 18:37:20
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-03-21 o 15:43, J.F. pisze:
    > Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Aquapark ?
    > https://www.tropical-islands.de/pl/
    >
    > Ale ponoc nie warto - drogo i niezbyt dobrze.

    Raczej nie ten, bo mu przerwa wypadnie nieco dalej.
    A po drugie na Paryż, to on raczej będzie dołem pomykał A4.

  • 13. Data: 2016-03-21 19:49:09
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Ze względu na mobilność chciałbym pojechać samochodem a nie lecieć.

    Jeśli chcesz być mobilny _w Paryżu_, to leć samolotem. Zdecydowanie szybciej
    i łatwiej będzie komunikacją miejską.
    Wiem, co piszę - kiedyś wjazd do centrum Paryża zajął mi prawie 3h. Tylko
    3h, bo zjechałem z zakorkowanej obwodnicy i pojechałem przez miasto.
    Jeśli chcesz jeździć w okolice Paryża - zastanów się czy nie będzie taniej i
    łatwiej polecieć i pożyczyć samochód na miejscu. Do parku Asterixa i
    Disneylandu daje się dojechać kolejką. BTW w Disneylandzie tłumy ludzi i
    długie kolejki do atrakcji, nawet mocno poza sezonem.

    --
    Axel

  • 14. Data: 2016-03-21 20:50:22
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2016 o 19:49 Axel <n...@s...mu> pisze:

    > Wiem, co piszę - kiedyś wjazd do centrum Paryża zajął mi prawie 3h.
    > Tylko 3h, bo zjechałem z zakorkowanej obwodnicy i pojechałem przez
    > miasto.

    Mi kiedyś wjazd do Wawy zajął 4h.
    Paryż ma obwodnice, wiele tras szybkiego ruchu - jeździłem parę dni po
    Paryżu, wszędzie autem.
    Luwr, parking pod samym wejściem, katedra Notre-Dame - parking podziemny
    50m od celu. Wieża Eiffla, parking 50m od celu, Wersal - obwodnica,
    parking pod samą bramą, disneyland - obwodnica, autostrada, parking,
    ruchomy chodnik z parkingu - wejście.
    Wszędzie autem, bez korków (normalny ruch dużego miasta), bez stania w
    kolejkach, bez męczarni w metrze i pociągu. Połowy tego co zobaczyłem nie
    zwiedziłbym z buta i metrem. Rodzina nie marudzi, że nogi bolą, że zimno,
    że gorąco - jak się znudzi jedna atrakcja, przemieszczam się do kolejnej -
    w tym czasie dzieciaki odsapną, prześpią się itp.
    Przy wypadzie z dziećmi auto jest niezastąpione - przywiezione ze sobą lub
    wypożyczone na miejscu - co kto lubi.
    Auto "przywiezione ze sobą" ma jeszcze jedną zaletę - można zabrać sporo
    nadmiarowych rzeczy, które na miejscu znacząco ułatwiają życie.
    Paryż z Krakowa jest do przejechania na spokojnie w 1 dzień.
    TG

  • 15. Data: 2016-03-21 22:06:40
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-03-21 o 20:50, Tomasz Gorbaczuk pisze:

> [...]
    > Wszędzie autem, bez korków (normalny ruch dużego miasta), bez stania
    > w kolejkach, bez męczarni w metrze i pociągu.

    Daj spokój. W żadnym dużym obcym mieście nie opłaca się
    jeżdżenie autem jeśli nie musisz. Przyjechać swoim mozna,
    bo ma to właśnie tę zaletę, że można zabrać bagaż nadmiarowy,
    ale zawsze lepiej zostawić je na parkingu i po mieście poruszać się
    metrem czy inną komunikacją. Znacznie bardziej męczące jest
    samo przemieszczanie się autem niż jazda metrem.
    Nawet finansowo metro wyjdzie taniej niż te parkingi.
    Ja często muszę wjechać autem, bo mam takie sprawy,
    że nie załatwię inaczej, ale jak jadę turystycznie
    to wjeżdżam na obrzeża i zostawiam auto gdzieś
    -najczęściej tam gdzie nocuję- i dalej metrem.
    Autem można mieć farta i nie trafić na korki, metrem
    korków nie nigdy. Może być zamach :-)

  • 16. Data: 2016-03-22 07:16:08
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2016 o 22:06 cef <c...@i...pl> pisze:

> [...]
    > samo przemieszczanie się autem niż jazda metrem.
    > Nawet finansowo metro wyjdzie taniej niż te parkingi.

    Jak widać każdemu się co innego "opłaca".
    W dobie wszędobylskiej nawigacji nie ma znaczenia, czy duże miasto jest
    znane - czy obce. Przynajmniej dla mnie nie ma znaczenia.
    Duże miasto to nie tylko ścisłe centrum - ta także rozległe przedmieścia
    (akurat w przypadku Paryża dobrze skomunikowane - koleje RER), które dużo
    wygodniej się zwiedza autem.
    W aucie mogę mieć zmianę ubrań, butów na każdą pogodę, kanapki, picie,
    pieluchy, dwa wózki (jeśli ktoś z małymi dziećmi) - nie muszę nosić kupy
    dodatkowych gratów na plecach.
    Ja z powadzeniem od lat stosuję taki model zwiedzania, byłem w wielu
    dużych europejskich miastach swoim autem - nigdy nie żałowałem wyboru.

    Ja w aucie wypoczywam i się regeneruję :-)

    TG

  • 17. Data: 2016-03-22 08:40:31
    Od: Bolko <s...@g...com>

> [...]
    > Disneylandu daje się dojechać kolejką. BTW w Disneylandzie tłumy ludzi i
    > długie kolejki do atrakcji, nawet mocno poza sezonie.

    No właśnie Disnejyland chciałbym zaliczyć w kwietniu w ciągu tygodnia,
    a na weekend pojechać do Paryża.
    Z powrotem pojechać do Verdun.

  • 18. Data: 2016-03-22 08:52:09
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-03-22 o 07:16, Tomasz Gorbaczuk pisze:

> [...]
    > dużych europejskich miastach swoim autem - nigdy nie żałowałem wyboru.
    >
    > Ja w aucie wypoczywam i się regeneruję :-)

    Nawigacja ułatwia sprawę, choć też nie wie wszystkiego, ale nie chodzi o
    samo przemieszczanie się. Ja też kilka europejskich miast zwiedziłem
    samochodem,
    ale tylko tam dojechałem. Bo z reguły wybieram samochód z wymienionych
    przez Ciebie względów. Potem zostawiłem samochod na parkingu, bo jednak
    zwiedzanie autem to nie to samo co metrem. Czasem nawet objeżdżanie
    peryferii podmiejską kolejką z lokalsami w przedziale daje więcej
    satysfakcji i ma więcej walorów poznawczych niż przejazd od punktu do
    punktu własnym samochodem.
    Ja preferuję model pośredni :-)

  • 19. Data: 2016-03-22 08:57:05
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2016-03-22 o 08:40, Bolko pisze:

    > No właśnie Disnejyland chciałbym zaliczyć w kwietniu w ciągu tygodnia,
    > a na weekend pojechać do Paryża.

    Do Disneya jedziesz koleją z Paryża pod samo wejście. Bardziej się
    opłaca niż jazda samochodem (korki, opłaty parkingowe).

    > Z powrotem pojechać do Verdun.

    Tu nie byłem to się nie wypowiem.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 20. Data: 2016-03-22 11:41:44
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-03-22 o 08:52, cef pisze:
> [...]
    > peryferii podmiejską kolejką z lokalsami w przedziale daje więcej
    > satysfakcji i ma więcej walorów poznawczych niż przejazd od punktu do

    Ale pytajnik ma dwójkę dzieci. Myślisz, że dla nich lokalsi są też atrakcją?
    W takiej sytuacji czasem nawet podróż z jednym dzieckiem może być
    utrapieniem.
    A w samochodzie można oba dziecka zainstalować i dać im coś do
    roboty/zabawy. Jedyny chyba problem to siusiu - ale to małe dzieci, więc
    ten problem to też nie problem ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam