eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKretynizmy... (było DPF) › Re: Kretynizmy... (by?o DPF)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kretynizmy... (by?o DPF)
    Date: Mon, 30 Mar 2015 15:16:31 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 68
    Message-ID: <mfbibg$vn5$1@node2.news.atman.pl>
    References: <a...@n...neostrada.pl>
    <1dafnxkqtnofw.1ifyhzrikvlyw$.dlg@40tude.net>
    <d...@4...com>
    <128qw7qvk7r4t.a0j2m0wtzsjz$.dlg@40tude.net>
    <f...@4...com>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <55191b21$0$8385$65785112@news.neostrada.pl>
    <mfb6p3$jd5$1@node2.news.atman.pl>
    <55192a26$0$15680$65785112@news.neostrada.pl>
    <mfbb4q$tgr$1@node1.news.atman.pl>
    <55193b9d$0$8379$65785112@news.neostrada.pl>
    <mfbg0u$3aa$1@node1.news.atman.pl>
    <551946cf$0$8382$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 212.106.153.200
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1427721392 32485 212.106.153.200 (30 Mar 2015 13:16:32
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 30 Mar 2015 13:16:32 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <551946cf$0$8382$65785112@news.neostrada.pl>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2558741
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:551946cf$0$8382$6...@n...neostrada
    .pl...

    >>A co do Google - to właśnie świadomi konsumenci wybierali Google zamiast
    >>wyszukiwarki na jakimś portalu - bo strona Google pozbawiona wszelkich
    >>artykułów i reklam ładowała się szybciej. Sam pamiętam czasy
    >>przed-googlowe gdzie najpierw wchodziło się na onet aby tam
    .>skorzystać z wyszukiwarki (nie pamiętam już jakiej może altavista?).

    > A to nie wiem - z Altavisty mozna przeciez bylo bezposrednio.

    Aj już nie pamiętam jaki był powód. Może altavista też była w jakiś portal
    opakowana i wolno się ładowała? A może ze swojej własnej strony nie
    obsługiwała j. polskiego? Nie pamięta, ale doskonale pamiętam że pojawienie
    się Google sprawiło że wyszukiwanie stało się prostsze i szybsze.

    > Ale czasy sie zmienily, zobacz z czego google zyje.
    > Przeciez nie ze sprzedazy towarow, ktore klient sam sobie wybral :-)

    Nie zauważyłem, aby u nas reklam było jakoś znacząco mniej, więc to w żaden
    sposób nie przeczy mojej tezie jakoby Amerykańscy konsumenci byli bardziej
    świadomi.

    >>- brak przeniesienia napędu - sprzęgła, skrzyni, mechanizmu różnicowego
    >>itd. -> niższy koszt produkcji i mniejsza awaryjność

    > I pelno elektroniki - moze wyjsc odwrotnie.
    > Ja tam na awaryjnosc mechaniki niespecjalnie narzekam :-)

    Pełno ???

    Po jednym kontrolerze obrotów do silnika elektrycznego w każdym kole

    Komputer sterujący rozkładem mocy na poszczególne koła już jest w formie
    ABS/ESP, więc nic więcej nie trzeba.

    >>- większa efektywność bo silnik pracuje zawsze na optymalnych obrotach ->
    >>niższe spalanie

    > Ale to mozna osiagnac wyswietlajac kierowcy "zalecany bieg" :-)

    Tylko przy jeździe ze stała dość wysoką prędkością. Natomiast zamiana
    skrzyni na generator + silniki elektryczne pozwala na optymalne spalanie
    także podczas przyspieszania lub powolnego turlania się w korku.

    >>- odzyskiwanie energii przy hamowaniu -> niższe spalanie
    >>- silnik może mieć znacznie mniejszą moc by dać takie samo przyspieszenie
    >>i osiągi -> niższy koszt produkcji

    > czyli wersja z akumulatorami ...

    Oczywiście

    >>A akumulatorów może być mniej niż w takiej Tesli bo skoro głównym paliwem
    >>pozostanie benzyna(lub olej) to akumulator ma tylko gromadzić nadwyżki by
    >>generator nie musiał się ciągle włączać i wyłączać i by mieć zapas na
    >>rozpędzanie i wyprzedzanie.

    > Ale dopiero samochod z duza iloscia akumulatorow ma urok - jezdzisz na
    > tanim pradzie zamiast na drogiej benzynie :-)

    Mnie nie przeszkadza, że kilka razy do roku na wakacje pojadę na benzynie, a
    na codzienne dojazdy wystarczy akumulator pozwalający na przejechanie 100
    km, a dzięki temu ten akumulator będzie 4 krotnie tańszy.

    Pozdrawiam
    Ergie

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: