    From: ń <ń@ń.ń>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: Kto dostarczy sygnał 4k z mundialu?
    Date: Fri, 15 Jun 2018 09:50:05 +0200

    > Właśnie z satelity masz 4k.
    > Ale musisz sobie kupić nc+.

    Jesteś pewien, że nc+ oferuje 4k z satelity? Którego satelity (nie mam astry, jedynie
    hotbirda) i jakie kanały? Canal+ ma transmisje tylko 16 meczy z mistrzostw.

    > Mało która kablówka ma 4k.

    Dzwoniłem na dezinfolinię do oranżady, jeśli paniętka nie kłamała to w ich
    standardowej ofercie światłowodowej (99zł/12 mies.) nie ma najnowszego dekodera UHD,
    najnowszy dekoder 4k jest natomiast w ofercie oranżada love (99 zł/24 mies).
    W love podpinasz komórkę jako czwartą usługę, więc cenowo może być opłacalne w
    porównaniu ze "zwykłym" światłowodem (3 usługi), natomiast nie mają oferty na 12
    mies.

    Swoją drogą byłem wczoraj załamany jakością transmisji pierwszego meczu Rosja-Arabia
    Saudyjska na TVP1, bo tak kiepskiej jakości TVP nie miała od lat, przy dynamicznym
    ruchomym obrazie rozdzielczość spada dramatycznie i obraz staje się rozmyty (źle
    widać piłkę!), co świadczy o zbyt mocnej kompresji gdzieś na łączach. Miałem
    wrażenie, jakbym oglądał nie DVB-T, a jakiś streaming z internetu. Na naziemnej TVP
    Sport (SD 576i) oczywiście jeszcze gorzej i to znacznie. Gdzieś TVP daje d... z
    transmisją. Jeżeli Rosjanie dostarczają do Polski sygnał 4k, który dalej już obrabia
    samodzielnie TVP we własnym zakresie, to problem jest w Warszawie. Jeżeli Rosjanie
    dostarczają osobno sygnały HD (1080i) oraz UHD (4k), to problem jest gdzieś u Ruskich
    lub po drodze.