    From: Cavallino <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: Kto dostarczy sygnał 4k z mundialu?
    Date: Fri, 15 Jun 2018 17:44:12 +0200

    W dniu 15-06-2018 o 09:50, ń pisze:

    > Jesteś pewien, że nc+ oferuje 4k z satelity? Którego satelity (nie mam astry,
    jedynie hotbirda) i jakie kanały? Canal+ ma transmisje tylko 16 meczy z mistrzostw.

    Oferuje na dwóch nowych kanałach, swoim i TVP4k.

    > Dzwoniłem na dezinfolinię do oranżady, jeśli paniętka nie kłamała to w ich
    standardowej ofercie światłowodowej (99zł/12 mies.) nie ma najnowszego dekodera UHD,
    najnowszy dekoder 4k jest natomiast w ofercie oranżada love (99 zł/24 mies).

    Tak, Orange też ma 4k od C+ i TVP.

    > Swoją drogą byłem wczoraj załamany jakością transmisji pierwszego meczu
    Rosja-Arabia Saudyjska na TVP1, bo tak kiepskiej jakości TVP nie miała od lat, przy
    dynamicznym ruchomym obrazie rozdzielczość spada dramatycznie i obraz staje się
    rozmyty (źle widać piłkę!), co świadczy o zbyt mocnej kompresji gdzieś na łączach.
    Miałem wrażenie, jakbym oglądał nie DVB-T, a jakiś streaming z internetu. Na
    naziemnej TVP Sport (SD 576i) oczywiście jeszcze gorzej i to znacznie. Gdzieś TVP
    daje d... z transmisją. Jeżeli Rosjanie dostarczają do Polski sygnał 4k, który dalej
    już obrabia samodzielnie TVP we własnym zakresie, to problem jest w Warszawie. Jeżeli
    Rosjanie dostarczają osobno sygnały HD (1080i) oraz UHD (4k), to problem jest gdzieś
    u Ruskich lub po drodze.

    Czytałem że na 4k problemy techniczne były również spore.
    Może nawet większe niż na TVP HD, których nawet nie zauważyłem, bo ten
    drętwy mecz ogórków oglądałem niejako w tle....