  • 31. Data: 2017-08-02 19:41:52
    Temat: Re: Kto
    Od: TomN <n...@i...dyndns.org.invalid>

    cef w
    <news:59820dd1$0$5145$65785112@news.neostrada.pl>:

    > W dniu 2017-08-02 o 19:07, __Maciek pisze:
    [...]
    > No to zdecyduj się czy jak są światła, to znaki mają jakieś znaczenia
    > czy nie?

    On pewnie z takich, co to sie przed B-20 zatrzymują, pomimo "zielonego" i
    pustego skrzyżowania i jeszcze znak krzyża robią...

    --
    'Tom N'

  • 32. Data: 2017-08-02 21:09:05
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Wed, 2 Aug 2017 19:37:20 +0200 cef <c...@i...pl> napisał:

    >No to zdecyduj się czy jak są światła, to znaki mają jakieś znaczenia
    >czy nie?

    A widzisz gdzieś u mnie brak decyzji w tej sprawie? Tak, mają
    znaczenie i rozstrzygają w przypadkach w których nie rozstrzyga
    sygnalizacja.

  • 33. Data: 2017-08-02 21:09:55
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Wed, 2 Aug 2017 19:33:14 +0200 xyz <x...@i...pl> napisał:

    >Ale fakt faktem że jest to mocno mylące bo patrząc na sygnalizację
    >zazwyczaj nie zwracamy uwagi na znaki pierwszeństwa...

    Nic nie jest mylące. Problemem jest niechlujstwo umysłowe i zwyczajny
    pośpiech.

  • 34. Data: 2017-08-02 21:11:39
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Wed, 02 Aug 2017 19:07:58 +0200 __Maciek <i...@c...org>
    napisał:

    >Obecność znaków ustalających pierwszeństwo, znosi w omawianej w wątku
    >sytuacji stosowanie zasad ogólnych.

    Dla doprecyzowania jeszcze - nie sama obecność znaków, a fakt że w
    omawianej sytuacji rozstrzygają o pierwszeństwie. Gdby obywa pojazdy
    była na drodze z pierwszeństwem, lub obywdwa na podporządkowanej, to
    znawu należałoby sięgnąć niżej - do zasad ogólnych, czyli w tym
    przypadku pierwszeństwo miałby D.

  • 35. Data: 2017-08-02 21:12:41
    Temat: Re: Kto pierwszy B czy D?
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Wed, 2 Aug 2017 19:27:53 +0200 TomN <n...@i...dyndns.org.invalid>
    napisał:

    >Ale jeszcze raz tłumaczenie: działa sygnalizacja to znaki "znikają" i

    Kolejny raz mówię: bzdura.

  • 36. Data: 2017-08-02 21:19:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.08.2017 o 21:09, __Maciek pisze:

    > Nic nie jest mylące. Problemem jest niechlujstwo umysłowe i zwyczajny
    > pośpiech.

    Nie - nawet jeśli ta sygnalizacja spełnia wszystkie warunki z
    rozporządzenia o długiej nazwie, to zwyczajnie jest po prostu zła.
    Sygnalizacja jest robiona przez ludzi dla ludzi, żeby była czytelna i
    intuicyjna. I tak ma być - jak nie jest, to jest po prostu zjebana i już.

    Skrzyżowanie to nie jest miejsce na pisanie doktoratów z prawa (zresztą
    wcale bym się nie zdziwił, jakby różne sądu zupełnie inaczej to
    pierwszeństwo określiły). Ma być prosto i wyraźnie - nawet nie dlatego,
    że ja sam mógłbym mieć watpliwości (i to dopiero po tym jak skrzyżowanie
    obejrzę z góry), ale może tam jechać rolnik kombajnem (nie mam nic do
    rolników), co może i dobrze kombajn prowadzi, ale niekoniecznie
    rozwiązuje zagadki logiczne, albo obcokrajowiec - a nie jestem pewien
    jak to jest rozwiązane na przykład w Niemczech (obstawiam, że jest to
    rozwiązane tak, że takich pułapek się po prostu nie stawia).

    Więc nie - po pierwsze dupy dał projektant. Cała reszta jest tylko tego
    konsekwencją.

    Shrek

  • 37. Data: 2017-08-02 21:24:13
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Wed, 2 Aug 2017 19:13:31 +0200 Myjk <m...@n...op.pl> napisał:

    >To jeszcze tylko podstawa prawna dla tych odmóżdżonych.

    Ta sama która padła już w tym wątku. Pierwszeństwo sygnalizacji
    świetlej nad znakami nie oznacza że zostają one przez nią
    unieważnione, tylko że mają mniejszy od niej priorytet. W systuacji
    takiej jak omawiana, gdzie sama sygnalizacja nie rozstrzyga
    dostatecznie o pierwszeńswie między pojazdami B i D, pierwszeństwo
    przejazdu rozstrzygają znaki.

  • 38. Data: 2017-08-02 21:29:22
    Od: TomN <n...@i...dyndns.org.invalid>

    __Maciek w

    > Kolejny raz mówię: bzdura.

    Czyli miałem rację, że zatrzymujesz sie przed B-20 pomimo zielonego...

    --
    'Tom N'

  • 39. Data: 2017-08-02 21:31:59
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Wed, 2 Aug 2017 21:19:25 +0200 Shrek <...@w...pl> napisał:

    >pierwszeństwo określiły). Ma być prosto i wyraźnie - nawet nie dlatego,

    Ależ jest. Co najwyżej należałoby doprecyzować w PORD definicję
    pierwszeństwa sygnalizacji na znakami, oraz tychże nad zasadami
    ogólnymi, bo jak widać, wiele osób ma z tym kłopoty.

    >rolników), co może i dobrze kombajn prowadzi, ale niekoniecznie
    >rozwiązuje zagadki logiczne

    Więc po to właśnie są OSK i egzaminy na PJ żeby ludzi tego nauczyć, a
    tych którzy nie są w stanie tych skomplikowanych "zagadek logicznych"
    pojąć, nie dopuścić do prowadzenia pojazdów.

    >rozwiązane tak, że takich pułapek się po prostu nie stawia).

    Jeszcze raz - ja tam nie widzę żadnej pułapki, ot zwyczajna sytuacja
    drogowa.

    >Więc nie - po pierwsze dupy dał projektant. Cała reszta jest tylko tego
    >konsekwencją.

    Dupy dał autor PORD, oraz instruktor jazdy i egzaminator.

  • 40. Data: 2017-08-02 21:38:33
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 02 Aug 2017 21:24:13 +0200, __Maciek

> [...]
    > takiej jak omawiana, gdzie sama sygnalizacja nie rozstrzyga
    > dostatecznie o pierwszeńswie między pojazdami B i D, pierwszeństwo

    Nie padła w tym wątku taka podstawa prawna.
    Padła zaprzeczająca temu co piszesz.

    --
    Pozdor
    Myjk