  • 1. Data: 2014-05-10 13:22:53
    Temat: Która grafika do starszego peceta
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    Czołem.

    Która grafika nadaje się do modernizacji starszego peceta: procesor to
    C2D E7400 ( 2x2.8GHz ), z widokiem na zamianę na C2Q E8200, płyta to
    Asus P5K z pci-e 1.0. Celem jest pecet do *okazyjnego* grania np. w
    Farcry 3, BF4, DX11. Problemem wydaje się tu pci-e 1.0, o zmniejszonej
    przepustowości w porównaniu z 3.0, na których działają współczesne
    karty. Pamiętam, że w czasach AGP "wąska" magistrala, np. x2 nie
    powodowała jakiegoś dramatycznego spadku benchmarków video dla karty x8.
    Dlatego nie chciałbym przepłacać, tylko *sensownie doinwestować*
    staruszka. A, zasilacz to OCZ extreme. W grę raczej pewnie wchodzą
    używane karty.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 2. Data: 2014-05-10 14:21:52
    Temat: Re: Która grafika do starszego peceta
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik PeJot napisał:
> [...]
    > Dlatego nie chciałbym przepłacać, tylko *sensownie doinwestować*
    > staruszka. A, zasilacz to OCZ extreme. W grę raczej pewnie wchodzą

    Obecnie w podobnym zestawie ma HD 5540 albo jakos tak, zrobilem
    downgrade, bo to silent bez wiatraka, a wczesniej mialem HD 6750 i moim
    zdaniem to za slabo bylo dla mnie, zeby grac komfortowo. Ale grac sie
    dalo :)

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 3. Data: 2014-05-10 22:40:47
    Od: G Nowak <g...@c...ac.uk>

    On 10/05/2014 12:22, PeJot wrote:

> [...]
    > karty. Pamiętam, że w czasach AGP "wąska" magistrala, np. x2 nie
    > powodowała jakiegoś dramatycznego spadku benchmarków video dla karty x8.

    Pci-e 1.x nie powinno powodowac spadku wydajnosci. Wszystkie zasoby i
    tak trzymane sa w pamieci karty. Jesli jest inaczej to "sorry Winnetou",
    ale nie bedzie dzialac plynnie. Hint przepustowosc pamieci dowolnej
    karty np. GTX660 vs Pcie 3.x 16 lane daje roznice ok 10-krotna.

    --
    Pozdr

  • 4. Data: 2014-05-11 00:44:17
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2014-05-10 14:21, mr misio pisze:
    /.../

    No cóż, dla DX11 entry level to HD5770, używana w cenie ~150 zł. Da się
    okazyjnie pograć 1280x1050 i trochę wyżej ? Człowiek już i tak ślepy,
    cudów nie oczekuję :(

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 5. Data: 2014-05-12 00:42:51
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-05-11 00:44, PeJot pisze:
> [...]
    >
    > No cóż, dla DX11 entry level to HD5770, używana w cenie ~150 zł. Da się
    > okazyjnie pograć 1280x1050 i trochę wyżej ? Człowiek już i tak ślepy,
    5770 to były bardzo dobre karty, i zimne w idle, i wydajne jak na
    współczesną cenę... tylko że BF4 to raczej mizernie na tym będzie,
    ludzie piszą że ~25fps @ 1920x1080 (na mocniejszych prockach niż twój) i
    spada do 10fps momentami - po mojemu, to przekreśla granie, no chyba że
    na zdecydowanie niższej rozdzielczości, ale to wcale nie musi
    proporcjonalnie podnieść fps.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2014-05-12 06:50:11
    Od: PeJot <P...@s...pl>

    W dniu 2014-05-12 00:42, BartekK pisze:

> [...]
    > spada do 10fps momentami - po mojemu, to przekreśla granie, no chyba że
    > na zdecydowanie niższej rozdzielczości, ale to wcale nie musi

    Procesor to już C2Q, E8200. Na poprzednim procesorze C2D E7400 przy BF4
    były różnorakie artefakty związane z niewyrabianiem procesora, np.
    dźwięk z echem. Teraz tego nie ma, a grać się da na niskich i średnich
    detalach. Obecna grafika to HD4650, więc przesiadka na 5770 to przepaść.

    BTW: nawet nie byłem świadom, że posiadana HD4650 ma pci-e ver.2.0. Ba,
    nawet chipset P35 który mam na płycie obsługuje pci-e z prędkością
    8GB/s, a to wskazuje na ver 2.0 ( różnie ludzie w necie gadają ).

    --
    P.Jankisz

  • 7. Data: 2014-05-12 19:56:09
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > z echem. Teraz tego nie ma, a grać się da na niskich i średnich detalach.
    > Obecna grafika to HD4650, więc przesiadka na 5770 to przepaść.

    Quad E8200 to obecnie konkuruje wydajnością z Celeronami. Więc i tak czasem
    wąskim gardłem u ciebie będzie CPU a nie GPU. Możesz wziąć tego 5770.

    > BTW: nawet nie byłem świadom, że posiadana HD4650 ma pci-e ver.2.0. Ba,
    > nawet chipset P35 który mam na płycie obsługuje pci-e z prędkością 8GB/s,
    > a to wskazuje na ver 2.0 ( różnie ludzie w necie gadają ).

    Wystarczy sprawdzić na stronie Intela, ver 1.1:
    http://ark.intel.com/pl/products/31916/Intel-82P35-M
    emory-Controller

  • 8. Data: 2014-05-12 21:09:25
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2014-05-12 19:56, maX pisze:

> [...]
    > wąskim gardłem u ciebie będzie CPU a nie GPU. Możesz wziąć tego 5770.

    > Wystarczy sprawdzić na stronie Intela, ver 1.1:

    OK, a ile realnie wykorzystywane jest tej przepustowości ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 9. Data: 2014-05-12 21:59:47
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@m...pl> napisał w wiadomości

    emory-Controller

    > OK, a ile realnie wykorzystywane jest tej przepustowości ?

    Napewno przepustowość PCIe nie będzie wąskim gardłem. No chyba ze zamiast
    trybu x16 ustawi się x4 czy x1, ale to bardzo rzadkie przypadki.