  • 61. Data: 2011-11-01 09:44:31
    Temat: Re: Ktoś chce poskakać?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 31 Oct 2011 23:17:38 +0100, Artur Maśląg

    > Ja wiem - przecież to jeszcze nie jest skończone.

    Znaczy tymczasowo nie da się zrobić DOBRZE?

    > No proszę, a jak w Polsce nawet jak ograniczenia nie ma (jest
    > administracyjne) to część ma to w poważaniu, a jak dostawią
    > specjalne to już w ogóle. Zachowałeś się, że tak powiem "rasowo".

    Właśnie dlatego ma w poważaniu. U nas na zakręcie, pomimo ograniczenia,
    można ten zakręt bezpiecznie pokonać min. z 2x większą prędkością. W
    Austrii nie pokonasz zakrętu jadąc szybciej niż ograniczenie, chyba, że
    masz zacięcie rajdowe. ergo, gdyby tam była wolska, to stałby na zakręcie
    znak 40, a wszyscy i tak jeździliby 100.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 62. Data: 2011-11-01 09:46:20
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-11-01 00:37, DoQ pisze:

    > Ba, ten co wyprzedzał na łuku czy wyleciał na lodzie i trafił w drzewo
    > znał doskonale swoje umiejętności, dlatego też czarne punkty miał
    > głęboko tam gdzie słonko nie zagląda - przecież da się 150.

    No da się - do tego te punkty znaczono nie bez przyczyn i nie z takiego
    klucza jak to kakmar się bawi w demagogię. Osobiście znam kilka
    takich punktów (znam to nie znaczy przejeżdżałem, tylko znam przyczyny
    konkretnych wypadków/topologię/uwarunkowania itd.) i gdyby jednak
    ludzie zwracali uwagę na innych, w szczególności na ograniczenia
    i inne zasady ruchu to by zwyczajnie do wypadków nie dochodziło.
    Czarne punkty są/zostały likwidowane, ponieważ znakomita większość
    kierowców miała je w poważaniu, a wręcz reagowała przeciwnie do
    oczekiwań - wręcz zaczęli przyśpieszać (ile razy byłem wyprzedzany
    na tych poprzecznych paskach tuż przed punktami). Działania nie
    ograniczały się do tylko do postawienia punktu, ale poprawiano tez
    oznakowanie itd. Nie działały to poprawiono bezpieczeństwo np. przez
    ograniczenie prędkości + foto. To już przynosiło efekty. No, ale dla
    wielu to znów problem, ponieważ na DK zamiast lecieć 130km/h będą
    musieli jechać już tylko 90km/h, ponieważ jest 70 i "suszą te ch***".
    Tyle, że to przyniosło efekty wymierne, ale jak to w Polsce?

    > No nie, jak rozjebiesz miskę olejową przelatując za szybko po garbie to
    > winna będzie gąska Balbina.

    Wystarczy pooglądać garby z bliska - wielu tam zostawiło co nieco.
    W środku osiedla, przy ograniczeniu do 30...

  • 63. Data: 2011-11-01 09:47:12
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-10-31 23:40, DoQ pisze:

    > Bo powinien wcześniej stać jakiś wazon, albo doniczka.
    > http://nasygnale.pl/gid,12596082,img,12596224,title,
    Tragedia-w-Drawsku-Pomorskim-BMW-w-kawalkach,galeria
    .html?ticaid=6d4d0

    > Kiedys wklejałem - chłopaki skakali sobie na przejeździe kolejowym,
    > zapomnieli że BMW to nie samolot i trudno sterować w powietrzu.

    To wina drzewa ;)

  • 64. Data: 2011-11-01 09:49:55
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 01 Nov 2011 01:18:45 +0100, DoQ

    > http://www.youtube.com/watch?v=F9_o1zb8Jzo tu też zawiniła, gdzież by
    > tam prędkość - przecież było szeroko na 3 pasy, miejscowi jeżdżą tędy
    > 150 bo da się.

    Po co strzelasz sobie w stopę? Ten wypadek to właśnie głupota kierującego,
    a nie wynik prędkości. Gość jedzie szybko, ale po cholerę zjeżdża z
    całkowicie pustego pasa?

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 65. Data: 2011-11-01 09:52:20
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 01 Nov 2011 00:45:43 +0100, DoQ

    > Tak się zastanawiam od jakiegoś czasu,
    > dlaczego nie stosują już pouczeń?

    Oczywiście, że stosują.
    I nie jestem studentem. :P

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 66. Data: 2011-11-01 09:56:54
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-11-01 09:44, Myjk pisze:
    > Mon, 31 Oct 2011 23:17:38 +0100, Artur Maśląg

    > Znaczy tymczasowo nie da się zrobić DOBRZE?

    A cóż to znaczy tymczasowo? Znaczy za każdym razem mają to doprowadzać
    do stanu autostradowego, ponieważ większość baranów nie zwolni do
    prędkości na znaku?

    > Właśnie dlatego ma w poważaniu.

    Ciekawy mechanizm - ograniczenia administracyjne (takie same są
    zasadniczo na całym świcie) olewane z natury, a jak coś dostawią
    to tym bardziej? No, tak, Ty "rasowy" jesteś".

    > U nas na zakręcie, pomimo ograniczenia,
    > można ten zakręt bezpiecznie pokonać min. z 2x większą prędkością.

    A o jakich zakrętach piszesz? Chętnie pokażę całkiem sporą ich liczbę,
    gdzie Twoje opowieści są zwyczajną nieprawdą.

    > Austrii nie pokonasz zakrętu jadąc szybciej niż ograniczenie, chyba, że
    > masz zacięcie rajdowe.

    W wielu miejscach pokonasz bez problemu.

    > ergo, gdyby tam była wolska, to stałby na zakręcie
    > znak 40, a wszyscy i tak jeździliby 100.

    Tak, tak - tam oczywiście nie ma ograniczeń administracyjnych na
    prostych drogach, które nie są zasadniczo łamane i jak jest dodatkowe
    ograniczenie (nawet na prostej) to nikt nie zwalnia.

  • 67. Data: 2011-11-01 10:03:56
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-11-01 09:49, Myjk pisze:
    > Tue, 01 Nov 2011 01:18:45 +0100, DoQ

    > Po co strzelasz sobie w stopę? Ten wypadek to właśnie głupota kierującego,
    > a nie wynik prędkości.

    Piękny przykład, który właśnie pokazuje jak to niektórzy jeżdżą szybko
    i bezpiecznie. To oczywiście nie wina prędkości, tylko głupoty. Gdyby
    nie był głupi to by tyle nie jechał, a nie, że by jechał rozsądniej.

    > Gość jedzie szybko, ale po cholerę zjeżdża z
    > całkowicie pustego pasa?

    Może uznał, że nie będzie stał na światłach, tylko myknie prawą, może
    chciał skręcić tylko go siła nośna poniosła, a może poszli do lasu?

    Zapier**** i mamy piękny wypadeczek.

  • 68. Data: 2011-11-01 11:16:44
    Od: Tomek <t...@p...onet.pl>

    a bo naustawiają tych 40 i 50 i weź tu potem sie kapnij które trzeba
    przestrzegać a które nie;)

  • 69. Data: 2011-11-01 11:38:27
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Artur Maśląg

    > To prawda, ale z kolei nie jest prawdą, że progów nie da się przejechać
    > z żadną sensowną prędkością - skoro znak 30 i próg przystosowany do
    > 30km/h to w czym problem?

    Gdzie takie widziałeś? Zakładam, że nie jeździsz SUV-em z pneumatycznym
    zawieszeniem...

  • 70. Data: 2011-11-01 11:52:28
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2011-11-01 11:38, to wrote:
    > begin Artur Maśląg

    > Gdzie takie widziałeś? Zakładam, że nie jeździsz SUV-em z pneumatycznym
    > zawieszeniem...

    Chyba Pabla Nerudy, Warszawa. Zdecydowanie nie SUV.

    Shrek.