  • 1. Data: 2016-02-09 18:34:34
    Temat: Re: Kupujcie chinskie telefony
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Choc jak znam Chinczykow ... a co za problem jedna kartke z
    > oswiadczeniem do przesylki dolaczyc :-)
    >
    > Poza tym - czy oni nie przesylaja poczta chinska i polska ?
    > Polska co prawda moze celnikow wzywac :-)

    Ale czekaj - czy ten nowy podatek dotyczy równiez prezentów od znajomych?
    Boz tego co wiem, Chinczycy nie wysyłają z logo sklepu tylko jako gifty.

    Swoją drogą - skąd kurierzy beda wiedziec, ze to nie prezent od mamy
    mieszkającej za granicą tylko zakup z zagranicznego sklepu?

  • 2. Data: 2016-02-10 10:09:27
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 9 Feb 2016 17:34:34 +0000 (UTC), Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Swoją drogą - skąd kurierzy beda wiedziec, ze to nie prezent od
    mam> mieszkającej za granicą tylko zakup z zagranicznego sklepu?

    Przecież na dokumentach przewozowych jest zawsze opis. Bez tego nie
    przejdzie przez cło.

    --
    Marek

  • 3. Data: 2016-02-10 12:04:45
    Od: masti <g...@t...hell>

    Marek wrote:

    > mam> mieszkającej za granicą tylko zakup z zagranicznego sklepu?
    >
    > Przecież na dokumentach przewozowych jest zawsze opis. Bez tego nie
    > przejdzie przez cło.

    i tam jest napisane 'prezent: albo "próbka"

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2016-02-11 14:38:09
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Marek wrote:

    >i tam jest napisane 'prezent: albo "próbka"

    Dokładnie, z Chinami nie ma problemu. Gorzej jak kupujesz w USA albo Japonii
    bo tam są zwykle legaliści.
    Co z zakupami z kierunku UE?

  • 5. Data: 2016-02-11 14:55:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Dokładnie, z Chinami nie ma problemu. Gorzej jak kupujesz w USA albo
    >Japonii bo tam są zwykle legaliści.
    >Co z zakupami z kierunku UE?

    A tu akurat inne przepisy obowiazuja.
    Cla nie ma z zalozenia. Ale jesli to posrednik importujacy spoza Unii,
    to musial zaplacic.

    VAT ... po przekroczeniu pewnego progu sprzedazy wysylkowej do innego
    kraju UE, sprzedajacy jest zobowiazany naliczyc VAT z tego innego
    kraju i do US w tym kraju przelac.

    Czyli tu PiS sie cieszy ...

    J.

  • 6. Data: 2016-02-11 20:53:47
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup
    pl...

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Cla nie ma z zalozenia. VAT ...

    A my tu o cle i VAT?

  • 7. Data: 2016-02-12 09:58:01
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 11 Feb 2016 14:38:09 +0100, "Ghost" <g...@e...com>
    wrote:
    > Dokładnie, z Chinami nie ma problemu. Gorzej jak kupujesz w USA
    albo Japonii
    > bo tam są zwykle legaliści.
    > Co z zakupami z kierunku UE?

    Dlaczego ma nie być problemu? Celnicy mają prawo otworzyć przesyłkę i
    ocenić czy opis jest zgodny z rzeczywistością. Można na podstawie
    cech rzeczy wew. paczki (nazwa produktu, adres nadawcy) ustalić
    precyzyjnie źródło pochodzenia (sklep internetowy, ebay itp).
    Jeśli wchodzi takie prawo będą mieli ciśnienie na wyłapywanie pseudo
    "giftów" i "sampli".

    --
    Marek

  • 8. Data: 2016-02-13 11:59:40
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Marek"

> [...]

    precyzyjnie źródło pochodzenia (sklep internetowy, ebay itp).
    Jeśli wchodzi takie prawo będą mieli ciśnienie na wyłapywanie pseudo
    ---
    A widziałeś Ty taką przesyłkę ? Tam wszystko po chińsku jest.

  • 9. Data: 2016-02-13 19:38:57
    Od: PlaMa <m...@w...pel>

    W dniu 2016-02-12 o 09:58, Marek pisze:

    > Dlaczego ma nie być problemu? Celnicy mają prawo otworzyć przesyłkę i
    > ocenić czy opis jest zgodny z rzeczywistością.

    Mogą, ale jest ich zbyt wiele by zrobili to ze wszystkimi. No i chyba
    jakies przesłanki do otworzenia przesyłki być musza.

    > Można na podstawie cech
    > rzeczy wew. paczki (nazwa produktu, adres nadawcy) ustalić precyzyjnie
    > źródło pochodzenia (sklep internetowy, ebay itp).

    No ale co ocenią po zafoliowanym kartonie, 15x20x10cm z naklejką "???
    ????????, Gift"?

    Jeśli wchodzi takie
    > prawo będą mieli ciśnienie na wyłapywanie pseudo "giftów" i "sampli".

    A teraz nie mają z naliczaniem VAT? Nadal to rzadkość, że komuś naliczą.

  • 10. Data: 2016-02-13 20:25:51
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    W dniu sobota, 13 lutego 2016 19:38:50 UTC+1 użytkownik PlaMa napisał:

    > No ale co ocenią po zafoliowanym kartonie, 15x20x10cm z naklejką "???

    Sie otworzy.....

    Sadze, ze watpliwe przesylki sa wstepnie przeswietlane.