  • 51. Data: 2012-01-12 12:58:21
    Temat: Re: LED 230V
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    > Jak sobie wyobrażasz to na klasycznej tasmie filmowej? Tam i tak masz
    > naturalny motion-blur, który dość dobrze maskuje niedoskonałość.
    Na klasycznej taśmie sobie nie wyobrażam (to znaczy wyobrażam, ale
    wymagałoby to de facto 2 projektorów, z których każdy daje na zmianę
    klatkę rozjaśniając ją a potem ściemniając.

    Natomiast w sprzęcie cyfrowym, który jest coraz popularniejszy, nie jest
    to problemem.

    > Ale monitor nie do tego słuzy, nieprawdaż?
    Ale jak ruszasz gałkami ocznymi to też widać. Nie tak wyraźnie, ale
    pojawia się uczucie, że jest "coś nie tak".

    Michoo

  • 52. Data: 2012-01-12 13:04:37
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl> napisał w
    wiadomości news:4f0e9b60$1@news.home.net.pl...

    > Poszedłbym dalej.
    > Diody połączone w szereg zapalają się dopiero po przekroczeniu przez
    > sinusoidę pewnego napięcia.
    > Więc świecą nie połowę, a na przykład jedną/czwartą, a zatem 12,5Hz ;-)

    Zaraz... Czy nie jest tak przypadkiem, że mogą mieć jakąś bezwładność i na
    początku nie co każde wzbudzenie zaświecą? Czyli - ostatecznie (a może i nie
    ostatecznie), 6.25 Hz? :)

  • 53. Data: 2012-01-12 13:09:56
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2012-01-12 14:04, L501 aneryS pisze:

> [...]
    >
    > Zaraz... Czy nie jest tak przypadkiem, że mogą mieć jakąś bezwładność i
    > na początku nie co każde wzbudzenie zaświecą? Czyli - ostatecznie (a
    U mnie nawet z tysiąc razy wolniej migają ledy w kibelku, bo zakładając
    że idzie się tam tak z 10/dzień i włącza i wyłącza za każdym razem to
    10x/86400s = 0,0001157 Hz

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 54. Data: 2012-01-12 13:43:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w
    >Jak to cholerstwo jest zasilane? Miga jak wszyscy diabli.

    Najtaniej ? :-)

    Kupilem ostatnio kilka w Ikei - i nie migaja.

    Za to ciekawostka - startuja ponad sekunde.

    Co oni - wsadzili jakis chip od swietlowek ?

    J.

  • 55. Data: 2012-01-12 14:02:55
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Hej!
    Ja kiedys mialem tak, ze zrobilem sobie oswietlenie pod polka z takich
    zestawow led na 220..oczywisice wylacznik itp.
    Efekt uboczny oczywiscie procz oswietlenia taki, ze po wylaczeniu
    wylacznika diody lekko swieca:)
    Sprawdzalem wiele razy, po prostu jak zostaja przylaczone na fazie, a
    odcinam 0-ro (niestety wyczka byla w kontakt, plaska, wiec mozna ja bylo
    odwrocic) diody lekko swieca:)
    Dziwne ale nie dochodzilem czemu tak jest.

  • 56. Data: 2012-01-12 14:39:54
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> napisał(a):

    > Kogutki piszą, więc i karaluch, prusak, czy inny bolszewik może się
    > trafić. Nie, samego migotania 100 Hz nie widzę, ale widzę efekt
    > stroboskopowy wywołany podobnymi częstotliwościami. Nie potrzeba do
    > tego 'wirujących części maszyn', wystarczy ruszyć głową, albo nawet
    > przemieść wzrokiem z lewa na prawą. To samo jest z cyferkami pokazującymi
    > ceny benzyny na mijanych stacjach (sam już nie wiem co wkurza bardziej
    Wiem że piszą dziwni ludzie. Jeden taki na przykład pisał że energooszczędne
    mu migają chociaż pracują na kilohercach. Innemu ukręcały się szklane rurki i
    rtęć zalewała mieszkanie. Tobie przeszkadza mruganie ledów oświetlających
    wejście do domu. Jakąś grupę wsparcia załóżcie zamiast dupę innym zawracać. Do
    czasu wypracowania wspólnego stanowiska pochodniami i lampkami oliwnymi sobie
    w nocy świećcie.

  • 57. Data: 2012-01-12 15:03:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldemar Krzok napisał:

    > Drugą rzeczą ograniczającą częstotliwość graniczną widzenia jest tzw.
    > mikrotremor, czyli ruch gałek ocznych z amplitudą kilkanaście minut
    > kątowych i częstotliwością rzędu 100Hz. Jest to ważne, gdyż czopki i
    > pręciki są elementami dynamicznymi i reagują tylko na zmiany jasności.

    Ciekawie jest jak się komuś czasowo porazi mięśnie gałki odpowienim
    środkiem. Wtedy przy nieruchomej głowie nie widać nic. Dopiero jak
    coś (lub ktoś) w otoczeniu się poruczy, to wtedy wyłania się z niebytu.

    Ptaki (gady i płazy tym bardziej) nie mają zamontowanej instalacji
    do mikroruchów, więc taki gołąb łażąc po trotuarze w poszukiwaniu
    czegoś do zjedzenia, przy każdym kroku wymachuje głową jak idiota.
    Dla prymitywnych zwierzaków to nie jest takie głupie rozwiązanie.
    One nie patrzą by podziwiać krajobraz, tylko aby coś zjeść i nie
    dać się zjeść. Taki kameleon może się gapić nieruchomo i nie wysilać
    przy tym CPU do momentu, aż nie nadleci jakaś mucha.

    --
    Jarek

  • 58. Data: 2012-01-12 16:39:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >do mikroruchów, więc taki gołąb łażąc po trotuarze w poszukiwaniu
    >czegoś do zjedzenia, przy każdym kroku wymachuje głową jak idiota.

    Naprawde ? Nie przygladalem sie, ale widzialem to
    http://www.snotr.com/video/1962/Chicken_head_trackin

    I nie wiem - filmomontaz, czy naprawde ?
    To ma w sumie sens zeby miec jakas stabilna "platforme inercyjna" do
    nawigacji w locie.

    A umieszczone z boku oczy moga zmuszac do krecenia glowa przy
    patrzeniu "na wprost".

    J.

  • 59. Data: 2012-01-12 16:44:20
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2012-01-12 11:25, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > Gdyby to był prostokąt to kolejne harmoniczne spadają -20dB/dekadę -
    > przy 100kHz będzie rząd 1mA.
    > Jeśli trapez to najpierw spadek -20dB, a potem (od częstotliwości
    > wynikającej jakoś z długości zboczy trapezu) -40dB.
    > Załóżmy, że jedną dekadę -20, a potem dwie po -40 - razem -100dB czyli
    > 10uA przy 100kHz.
    > Limity są rzędu 50dBuV czyli 0,3mV/50ohm czyli 6uA.
    > Nie zakładałbym, że doładowywanie 100Hz kondensatora nie może
    > przekroczyć limitów na 150kHz.
    > Nie wiem na ile dokładnie FFT w Spice dałoby tę informację.

    Zrobiłem małą symulację. Obwód jest tutaj:
    http://www.fotoload.pl/index.php?id=73845e3f58d1db39
    ee3bd1b7cb54f427150

    A tutaj fft prądu sieci (odniesiony do wartości RMS prądu):
    http://www.fotoload.pl/index.php?id=b35bd68e50790977
    dd241959c09587b3150

  • 60. Data: 2012-01-12 17:19:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Naprawde ? Nie przygladalem sie, ale widzialem to
    > http://www.snotr.com/video/1962/Chicken_head_trackin

    To może być uzasadnione oszczędnością CPU -- kurzy mózg ma mało
    megaflopsów. Przy wypatrywaniu niebezpieczeństwa lepiej oszczędzać
    zasoby i skanować tylko ruchome obiekty.

    > I nie wiem - filmomontaz, czy naprawde ?
    > To ma w sumie sens zeby miec jakas stabilna "platforme inercyjna"
    > do nawigacji w locie.

    Kury, to one dość słabo fruwają.

    Jarek

    --