  • 81. Data: 2012-01-13 09:59:48
    Temat: Re: LED 230V
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2012-01-13 09:54, Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "Zbych" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    ee3bd1b7cb54f427150

    dd241959c09587b3150

    > Szacowałem przy założeniu żeby LEDy nie mrugały - co według mnie oznacza
    > znacznie krótsze szpile doładowujące.
    > Jeśli LEDy mają brać DC 0,1A to w 10ms na 22uF napięcie spadnie o
    > 0.1*0.01/22u = 45V - to daje ponad 1V spadku na każdym LEDzie
    > (oczywiście jak trochę spadnie to prąd znacznie spadnie i U spadnie
    > mniej, ale to już oznacza mruganie).

    Oczywiście przy tam małym kondensatorze wahania prądu ledów są duże
    (20mA...200mA), ale założyłem, że a) musi się to zmieścić w oprawce GU10
    b) jestem skąpym producentem.

    > Zakładałem, że prąd w LEDach nie powinien spadać więcej niż powiedzmy do
    > 50% w każdym cyklu.
    > Należałoby w szereg z diodami dać jakiś R i dobrać odpowiednie C.
    > Jak masz chwilę to dobierz tak elementy, aby uzyskać takie mniej więcej
    > parametry (no i żeby w R-ach nie traciło się więcej niż 10..20% energii).

    Po dodaniu 47R w szereg z ledami i zwiększeniu C1 do 100uF/ESR=5R:
    http://www.fotoload.pl/index.php?id=d8dcdd8927bc6c47
    7b54c31dedc80bfd860

    > Ciekawe ile wyjdzie dla 100kHz.

    http://www.fotoload.pl/index.php?id=b1de9fd29cff0211
    064bb8df7ed30df0981

    Jak ktoś ma ochotę się pobawić to poniżej jest netlista (wystarczy
    zapisać jako led.asc i otworzyć ltspicem):

    Version 4
    SHEET 1 2736 680
    WIRE -32 80 -48 80
    WIRE 0 80 -32 80
    WIRE 112 80 80 80
    WIRE 224 80 176 80
    WIRE 272 80 224 80
    WIRE 464 80 336 80
    WIRE 544 80 464 80
    WIRE 704 80 544 80
    WIRE 832 80 768 80
    WIRE 960 80 896 80
    WIRE 1088 80 1024 80
    WIRE 1216 80 1152 80
    WIRE 1344 80 1280 80
    WIRE 1472 80 1408 80
    WIRE 1600 80 1536 80
    WIRE 1728 80 1664 80
    WIRE 1856 80 1792 80
    WIRE 1984 80 1920 80
    WIRE 2112 80 2048 80
    WIRE 2240 80 2176 80
    WIRE 2368 80 2304 80
    WIRE 2496 80 2432 80
    WIRE 2624 80 2560 80
    WIRE 2720 80 2688 80
    WIRE -48 112 -48 80
    WIRE 272 128 240 128
    WIRE 464 128 464 80
    WIRE 464 128 336 128
    WIRE 544 128 544 80
    WIRE 224 176 224 80
    WIRE 272 176 224 176
    WIRE 464 176 336 176
    WIRE -48 224 -48 192
    WIRE -32 224 -48 224
    WIRE 240 224 240 128
    WIRE 240 224 -32 224
    WIRE 272 224 240 224
    WIRE 464 224 464 176
    WIRE 464 224 336 224
    WIRE 544 224 544 192
    WIRE 544 224 464 224
    WIRE 704 224 544 224
    WIRE 832 224 768 224
    WIRE 960 224 896 224
    WIRE 1088 224 1024 224
    WIRE 1216 224 1152 224
    WIRE 1344 224 1280 224
    WIRE 1472 224 1408 224
    WIRE 1600 224 1536 224
    WIRE 1728 224 1664 224
    WIRE 1856 224 1792 224
    WIRE 1984 224 1920 224
    WIRE 2112 224 2048 224
    WIRE 2240 224 2176 224
    WIRE 2368 224 2304 224
    WIRE 2496 224 2432 224
    WIRE 2624 224 2560 224
    WIRE 2720 224 2720 80
    WIRE 2720 224 2688 224
    WIRE 464 256 464 224
    FLAG 464 256 0
    FLAG -32 224 s1
    FLAG -32 80 s2
    FLAG 544 80 Vled
    SYMBOL Misc\\signal -48 96 R0
    WINDOW 0 -89 46 Left 2
    WINDOW 3 -198 82 Left 2
    WINDOW 123 0 0 Left 2
    WINDOW 39 0 0 Left 2
    SYMATTR InstName V2
    SYMATTR Value SINE(0 320 50)
    SYMBOL diode 272 96 R270
    WINDOW 0 19 -6 VTop 2
    WINDOW 3 49 113 VBottom 2
    SYMATTR InstName D1
    SYMATTR Value UPSC600
    SYMBOL diode 272 144 R270
    WINDOW 0 19 -6 VTop 2
    WINDOW 3 49 113 VBottom 2
    SYMATTR InstName D2
    SYMATTR Value UPSC600
    SYMBOL diode 336 160 R90
    WINDOW 0 0 32 VBottom 2
    WINDOW 3 -12 -44 VTop 2
    SYMATTR InstName D3
    SYMATTR Value UPSC600
    SYMBOL diode 336 208 R90
    WINDOW 0 0 32 VBottom 2
    WINDOW 3 -16 -50 VTop 2
    SYMATTR InstName D4
    SYMATTR Value UPSC600
    SYMBOL cap 528 128 R0
    SYMATTR InstName C1
    SYMATTR Value 22u
    SYMATTR SpiceLine V=400
    SYMBOL LED 704 96 R270
    WINDOW 0 72 32 VTop 2
    WINDOW 3 0 32 VBottom 2
    SYMATTR InstName D5
    SYMATTR Value LXHL-BW02
    SYMBOL LED 832 96 R270
    WINDOW 0 72 32 VTop 2
    WINDOW 3 0 32 VBottom 2
    SYMATTR InstName D6
    SYMATTR Value LXHL-BW02
    SYMBOL LED 960 96 R270
    WINDOW 0 72 32 VTop 2
    WINDOW 3 0 32 VBottom 2
    SYMATTR InstName D7
    SYMATTR Value LXHL-BW02
    SYMBOL LED 1088 96 R270
    WINDOW 0 72 32 VTop 2
    WINDOW 3 0 32 VBottom 2
    SYMATTR InstName D8
    SYMATTR Value LXHL-BW02
    SYMBOL LED 1216 96 R270
    WINDOW 0 72 32 VTop 2
    WINDOW 3 0 32 VBottom 2
    SYMATTR InstName D9
    SYMATTR Value LXHL-BW02
    SYMBOL LED 1344 96 R270
    WINDOW 0 72 32 VTop 2
    WINDOW 3 0 32 VBottom 2
    SYMATTR InstName D10
    SYMATTR Value LXHL-BW02
    SYMBOL LED 1472 96 R270
    WINDOW 0 72 32 VTop 2
    WINDOW 3 0 32 VBottom 2
    SYMATTR InstName D11
    SYMATTR Value LXHL-BW02
    SYMBOL LED 1600 96 R270
    WINDOW 0 72 32 VTop 2
    WINDOW 3 0 32 VBottom 2
    SYMATTR InstName D12
    SYMATTR Value LXHL-BW02
    SYMBOL LED 1728 96 R270
    WINDOW 0 72 32 VTop 2
    WINDOW 3 0 32 VBottom 2
    SYMATTR InstName D13
    SYMATTR Value LXHL-BW02
    SYMBOL LED 1856 96 R270
    WINDOW 0 72 32 VTop 2
    WINDOW 3 0 32 VBottom 2
    SYMATTR InstName D14
    SYMATTR Value LXHL-BW02
    SYMBOL LED 1984 96 R270
    WINDOW 0 72 32 VTop 2
    WINDOW 3 0 32 VBottom 2
    SYMATTR InstName D15
    SYMATTR Value LXHL-BW02
    SYMBOL LED 2112 96 R270
    WINDOW 0 72 32 VTop 2
    WINDOW 3 0 32 VBottom 2
    SYMATTR InstName D16
    SYMATTR Value LXHL-BW02
    SYMBOL LED 2240 96 R270
    WINDOW 0 72 32 VTop 2
    WINDOW 3 0 32 VBottom 2
    SYMATTR InstName D17
    SYMATTR Value LXHL-BW02
    SYMBOL LED 2368 96 R270
    WINDOW 0 72 32 VTop 2
    WINDOW 3 0 32 VBottom 2
    SYMATTR InstName D18
    SYMATTR Value LXHL-BW02
    SYMBOL LED 2496 96 R270
    WINDOW 0 72 32 VTop 2
    WINDOW 3 0 32 VBottom 2
    SYMATTR InstName D19
    SYMATTR Value LXHL-BW02
    SYMBOL LED 2624 96 R270
    WINDOW 0 72 32 VTop 2
    WINDOW 3 0 32 VBottom 2
    SYMATTR InstName D20
    SYMATTR Value LXHL-BW02
    SYMBOL LED 2688 208 R90
    WINDOW 0 0 32 VBottom 2
    WINDOW 3 72 32 VTop 2
    SYMATTR InstName D21
    SYMATTR Value LXHL-BW02
    SYMBOL LED 2560 208 R90
    WINDOW 0 0 32 VBottom 2
    WINDOW 3 72 32 VTop 2
    SYMATTR InstName D22
    SYMATTR Value LXHL-BW02
    SYMBOL LED 2432 208 R90
    WINDOW 0 0 32 VBottom 2
    WINDOW 3 72 32 VTop 2
    SYMATTR InstName D23
    SYMATTR Value LXHL-BW02
    SYMBOL LED 2304 208 R90
    WINDOW 0 0 32 VBottom 2
    WINDOW 3 72 32 VTop 2
    SYMATTR InstName D24
    SYMATTR Value LXHL-BW02
    SYMBOL LED 2176 208 R90
    WINDOW 0 0 32 VBottom 2
    WINDOW 3 72 32 VTop 2
    SYMATTR InstName D25
    SYMATTR Value LXHL-BW02
    SYMBOL LED 2048 208 R90
    WINDOW 0 0 32 VBottom 2
    WINDOW 3 72 32 VTop 2
    SYMATTR InstName D26
    SYMATTR Value LXHL-BW02
    SYMBOL LED 1920 208 R90
    WINDOW 0 0 32 VBottom 2
    WINDOW 3 72 32 VTop 2
    SYMATTR InstName D27
    SYMATTR Value LXHL-BW02
    SYMBOL LED 1792 208 R90
    WINDOW 0 0 32 VBottom 2
    WINDOW 3 72 32 VTop 2
    SYMATTR InstName D28
    SYMATTR Value LXHL-BW02
    SYMBOL LED 1664 208 R90
    WINDOW 0 0 32 VBottom 2
    WINDOW 3 72 32 VTop 2
    SYMATTR InstName D29
    SYMATTR Value LXHL-BW02
    SYMBOL LED 1536 208 R90
    WINDOW 0 0 32 VBottom 2
    WINDOW 3 72 32 VTop 2
    SYMATTR InstName D30
    SYMATTR Value LXHL-BW02
    SYMBOL LED 1408 208 R90
    WINDOW 0 0 32 VBottom 2
    WINDOW 3 72 32 VTop 2
    SYMATTR InstName D31
    SYMATTR Value LXHL-BW02
    SYMBOL LED 1280 208 R90
    WINDOW 0 0 32 VBottom 2
    WINDOW 3 72 32 VTop 2
    SYMATTR InstName D32
    SYMATTR Value LXHL-BW02
    SYMBOL LED 1152 208 R90
    WINDOW 0 0 32 VBottom 2
    WINDOW 3 72 32 VTop 2
    SYMATTR InstName D33
    SYMATTR Value LXHL-BW02
    SYMBOL LED 1024 208 R90
    WINDOW 0 0 32 VBottom 2
    WINDOW 3 72 32 VTop 2
    SYMATTR InstName D34
    SYMATTR Value LXHL-BW02
    SYMBOL LED 896 208 R90
    WINDOW 0 0 32 VBottom 2
    WINDOW 3 72 32 VTop 2
    SYMATTR InstName D35
    SYMATTR Value LXHL-BW02
    SYMBOL LED 768 208 R90
    WINDOW 0 0 32 VBottom 2
    WINDOW 3 72 32 VTop 2
    SYMATTR InstName D36
    SYMATTR Value LXHL-BW02
    SYMBOL cap 176 64 R90
    WINDOW 0 0 32 VBottom 2
    WINDOW 3 32 32 VTop 2
    SYMATTR InstName C2
    SYMATTR Value 2u2
    SYMBOL res 96 64 R90
    WINDOW 0 0 56 VBottom 2
    WINDOW 3 32 56 VTop 2
    SYMATTR InstName R1
    SYMATTR Value 1R
    TEXT -72 248 Left 2 !.tran 0 0.5 0.1 0.0000001

  • 82. Data: 2012-01-13 13:58:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Sylwester Łazar napisał:

    > A może Kolega podłączyć oscyloskop do tej diody i obejrzeć kształt napięcia?

    Bez rozdłubywania obudowy będzie trudno. Ale ktoś tu już pisał, że zrobił
    sekcję zwłok. Potwierdziły się moje przewidywania -- 48 diod w szeregu,
    mostek prostowniczy i opornik z kondensatorem w szereg. Dołączenie
    kondensatora równolegle do diod powinno poprawić sytuację.

    > Te Chocile pod Świebodzinem ?

    Z tego co mi wiadomo, to tak, bo innych nie ma. Chociule.

    --
    Jarek

  • 83. Data: 2012-01-13 17:35:32
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Z tego co mi wiadomo, to tak, bo innych nie ma. Chociule.
    A skąd znasz tą miejscowość. Tak tylko z kawałów, czy bardziej z
    doświadczeń.
    Pytam, bo byłem tam w okolicy parę razy.
    S.

  • 84. Data: 2012-01-13 22:39:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > A skąd znasz tą miejscowość. Tak tylko z kawałów, czy
    > bardziej z doświadczeń.
    > Pytam, bo byłem tam w okolicy parę razy.

    Skoro było o kurach, to nieważne co bardziej, ważne, że pan
    Józek i jego kurczaki stamtąd. W samych Chociulach nigdy nie
    byłem, a w okolicy, to jedynie przejazdem.

    --
    Jarek

  • 85. Data: 2012-01-14 07:32:55
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-01-12 11:15, AlexY wrote:
    > PS: sekcja zwłok bo mi się spadła i stłukła, nadal świeci. Żeby nie było
    > że się psują czy cuś.

    Mi swieciła i zgasła. Bez tłuczenia się. Ot tak. Żeby nie było że się
    nie psują czy cuś.

  • 86. Data: 2012-01-14 23:41:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 12 Jan 2012 17:19:31 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > To może być uzasadnione oszczędnością CPU -- kurzy mózg ma mało
    > megaflopsów. Przy wypatrywaniu niebezpieczeństwa lepiej oszczędzać
    > zasoby i skanować tylko ruchome obiekty.

    tak a propos
    http://noshit.pl/lubie/53446

    J.

  • 87. Data: 2012-01-14 23:50:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > tak a propos
    > http://noshit.pl/lubie/53446

    Jednak wskazana jest daleko idąca ostrożność:

    http://www.youtube.com/watch?v=LbNl3J8HXw4

    --
    Jarek

  • 88. Data: 2012-01-17 03:46:23
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:9n917kFhgfU1@mid.uni-berlin.de...

    > nie. Sygnałem dla serwa jest błędnik, oczy są za wolne.

    Mam jeden prawdopodobnie uszkodzony po śwince, a jakoś to działa. Oczy z
    pewnością mogą stanowić wsparcie, jeśli nie stanowią głównego sygnału.
    Widzę mruganie 50 Hz, Segway'owi wystarczy próbkować 100 razy na sekundę,
    tylko później przelicza to mocny komputer. Za wolne, to raczej wydaje mi się
    przetworzenie obrazu, gdzie jest dużo szczegółów... ale nie chcę się
    spierać, teraz nie wylukam, ale w ramach "ćwiczeń" poguglam, popytam...

  • 89. Data: 2012-01-17 03:56:52
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    > E tam od razu uszczypliwości. Moje pierwsze skojarzenie, to właśnie pan
    > Józek --
    > http://www.wat.tv/video/grzegorz-halama-pan-jozek-1w
    71j_2is6v_.html

    No, ja akurat od tego z daleka....

    > A teraz bardziej poważnie. O tym, że kury *potrafią* latać, to ja wiem.
    > Najbardziej, to rasa zielononóżek kuropatwianych. Problem jednak w tym, by
    > one *chciały* latać. Trudno im wytłumaczyć, że powinny. Pudzian wie, że
    > musi ćwiczyć, a taka kura tego typu ambicje ma w steku. I kto ją do tego
    > przekona? No, może panu Józkowi by się udało.

    No, chcieć to móc, ale nie zawsze to w parze chodzi. Jak bardzo zechce i
    zamiaru nie porzuci, to daleko poleci?
    Skeczu nie dałem rady posłuchać, był za cicho, a gra telewizor...
    dosłyszałem i zobaczyłem zachowanie p. Józka, to już mi pozwoliło
    mniej-więcej, luźno domyślić się sposobu. (ale tylko domyślić)

    > Takie rzeczy, to ja bez gugla potrafie znaleźć.

    Jeśli znasz adres na pamięć, i/lub masz to w "ulubionych/zakładkach", to
    jasne. Ja muszę na guglu polegać. Nie, żebym nie chcial zapamiętać... No,
    nie powinienem takich rzeczy zbyt gorliwie zapamiętywać, za długo mówić,
    czemu... i NTG. Chyba, że chodzi o ekhm... artefakty takiego przesyłu, nawet
    dwa "kilobajty" zaliczyłem swego czasu stojąc do kasy PKP na Dworcu
    Gdańskim...? Pardon, późno jest, to ja niedomyślny...

  • 90. Data: 2012-01-17 11:15:05
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 17.01.2012 04:46, schrieb L501 aneryS:

> [...]
    > wydaje mi się przetworzenie obrazu, gdzie jest dużo szczegółów... ale
    > nie chcę się spierać, teraz nie wylukam, ale w ramach "ćwiczeń"
    Popytaj. Ale naprawdę jest za wolne. Błędnik stabilizuje oczy, nie na
    odwrót. Trochę mi wierzyć możesz, zajmuję się tym prawie 25 lat. A
    uszkodzenie jednego błędnika jest dość dobrze kompensowalne: drugi
    błędnik przejmuje rolę uszkodzonego. Problematyczne jest wtedy, gdy
    błędnik nie jest kompletnie nawalony, tylko wysyła bzdurne sygnały. Oczy
    pełnią oczywiście rolę, tak samo jak i słuch (w mniejszym stopniu) oraz
    somatosensoryka (czujniki w mięśniach i stawach).

    Waldek