    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: LED nixie
    Date: Fri, 9 Mar 2018 15:02:52 +0100

    news:p7q3u7$i8c$1@node1.news.atman.pl...
    > Nixie to nixie - cały urok polega na lampie z jarzącym się gazem.
    > Te wynalazki z podświetlaniem nixie ledami albo tym bardziej takie jak ten
    > z filmu powyżej to podchodzi imo pod wiejski tuning...

    A niekoniecznie - na swojej centrali miałem podobne wskaźniki, podświetlane
    żaróweczkami. Nie powiem, było to dość przaśne, ale swój urok miało.
    Jednakże żaróweczkom co jakiś czas przypadło się zjarać, przez co niekiedy,
    była trudność w przeprowadzeniu jakiegoś badania, skoro nie wyświetlał sie
    stan. I tu jednak lepiej by się sprawił ten "wiejski tuning", z diodą LED.
    Która może po prostu nie przepalała by się, jak żarówka...? Co wygląd, to
    wygląd, jest to ważne, nie przeczę, ale chyba ostatecznie o to chodzi, aby
    rezultat był normalnie widoczny, że jak ma być wyświetlone 824567, to widać
    824567 - i to chyba jest najważniejsze?

    > Jedyna potencjalna zaleta takiego "wyświetlacza" to możliwość zrobienia
    > sporego rozmiaru. No ale równie dobrze (albo i lepiej) można to zrobić z
    > LED czy innych świecących materiałów współczesnych...

    Ja bym to potraktował jako zabawę, żeby zrobić z jakiegoś materiału coś, co
    ten materiał możliwie dobrze udaje, nie będąc tym czymś... Z jednym
    warunkiem - to, że końcowy produkt jest udawany przez coś, musi być jawne i
    identyfikowalne. I zrobić wręcz konkurs, na najlepsze udawanie "B" przez
    "A". A co będzie owymi "A" i "B" - do wyboru, do koloru.

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,
    kiedy jego własne przestaje bić...