  • 1. Data: 2011-11-08 22:26:21
    Temat: LEdy :)
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    No to zamontowałem LEDy
    http://swiatla.arbiter.pl/galeria/led.12V

    trochę kolor przekłamuje ze względu na balans bieli - w realu sa raczej
    białe a nie niebieskie.

    Nad żarówką tylnego światła będę musiał jeszcze pokombinować - pozycyjne
    jest OK, a STOP jest za słabe, więc poszukam czegoś mocniejszego lub dołożę
    3W leda z driverem.

  • 2. Data: 2011-11-09 09:38:03
    Temat: Re: LEdy :)
    Od: "Ivam" <f...@p...fm>

    Użytkownik "Arbiter" napisał w wiadomości grup
    > Nad żarówką tylnego światła będę musiał jeszcze pokombinować - pozycyjne
    > jest OK, a STOP jest za słabe, więc poszukam czegoś mocniejszego lub
    > dołożę 3W leda z driverem.

    Jakiego tego 3W'towca? Zazwyczaj te mocne diody maja waskie katy swiecenia.
    Przy swietle STOPu moze sie okazac, ze kierowca ciezarowki bedzie siedzial
    zbyt wysoko, zeby zobaczyc jak Ci sie swiatlo zapali.

    Ja kombinuje z _dodatkowym_ oswietleniem przy pomocy takiej:
    http://www.cree.com/products/xlamp_xml.asp

    diody. Narazie mam problem z:
    - chlodzeniem
    - uzyskaniem odpowiedniej wiazki swiatla

    Mam taka sama diode w latarce ze sterownikiem dajacym max. 2,8A w obudowie z
    MagLite'a 2D z oryginalnym odblysnikiem. Swieci to mocniej i dalej niz
    samochodowe lampy. W motorze chcialem zastosowac 2 uklady - jeden swiecacy
    blisko i szeroko i drugi swiecacy jak najdalej.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 3. Data: 2011-11-09 10:36:54
    Od: Tytus <v...@o...pl>

    Siemka

    ***"Arbiter"
    No to zamontowałem LEDyhttp://swiatla.arbiter.pl/galeria/led.12V

    Ze tak zapytam - po co Ci w pozycji W5W???

  • 4. Data: 2011-11-09 16:06:19
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "Tytus" <v...@o...pl> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...

    > Ze tak zapytam - po co Ci w pozycji W5W???

    a co rekomendujesz do pozycji innego? H4?

  • 5. Data: 2011-11-09 16:17:50
    Od: "Tytus z domQ" <t...@g...pl>

    Siemka

    *** "Arbiter"
    a co rekomendujesz do pozycji innego? H4?

    Mysle ze W3W zupelnie wystarczy a nawet slabsza, chyba z caloszklanych z
    trzonkiem R10 sa jeszcze 1,3W - ale bywa ze ludze chca byc widoczni za
    wszlka cene

    Tytus

  • 6. Data: 2011-11-09 16:26:14
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-09, Tytus z domQ <t...@g...pl> wrote:

    > Mysle ze W3W zupelnie wystarczy a nawet slabsza, chyba z caloszklanych z
    > trzonkiem R10 sa jeszcze 1,3W - ale bywa ze ludze chca byc widoczni za
    > wszlka cene

    Som tez 1,7W uzywane w zegarach. Dostepne jedynie w ASO za 7,80 PLN
    sztuka.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 7. Data: 2011-11-09 16:26:41
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "Tytus z domQ" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Mysle ze W3W zupelnie wystarczy a nawet slabsza, chyba z caloszklanych z
    > trzonkiem R10 sa jeszcze 1,3W - ale bywa ze ludze chca byc widoczni za

    przyznam że nawet nie wiedzialem ze są takie żarówki jak W3W - ale to
    przynajmniej mnie oświeciłes.

    Producent zastosował u mnie 2x W5W więc z tym nie dyskutuję. Zamieniłem je
    tylko na LEDy i jest ok:)

  • 8. Data: 2011-11-09 21:33:43
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "Ivam" <f...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Jakiego tego 3W'towca? Zazwyczaj te mocne diody maja waskie katy
    > swiecenia.

    pewnie jakiegoś taniego CREE 700mA. Wczoraj zamowilem

    > Przy swietle STOPu moze sie okazac, ze kierowca ciezarowki bedzie siedzial
    > zbyt wysoko, zeby zobaczyc jak Ci sie swiatlo zapali.

    w taki rzeczy się nie bawię)

    > Ja kombinuje z _dodatkowym_ oswietleniem przy pomocy takiej:
    > http://www.cree.com/products/xlamp_xml.asp

    mam taką diodę w latarce i jest rzeczywiście mocna. Na światło stop na pewno
    nie za słaba

    > diody. Narazie mam problem z:
    > - chlodzeniem
    > - uzyskaniem odpowiedniej wiazki swiatla

    standardowe problemy LED

    > samochodowe lampy. W motorze chcialem zastosowac 2 uklady - jeden swiecacy
    > blisko i szeroko i drugi swiecacy jak najdalej.

    polecam w tym przypadku xenona. Zaletą leda jest mały rozmiar i mały prosty
    tani driver w porównaniu do ballasta HID. Ale LED nie jest lepszy
    wydajnościowo HID, a problemy z chłodzeniem powodują że ciężko jest formować
    wiązkę. Lepiej zastsosować hida

  • 9. Data: 2011-11-10 13:23:43
    Od: "Ivam" <f...@p...fm>

    Użytkownik "Arbiter" napisał w wiadomości grup
    > pewnie jakiegoś taniego CREE 700mA. Wczoraj zamowilem

    Nieciekawa sprawa na stop. Zadbaj, zeby na 100% swiecilo bardzo szeroko -
    najlepiej sobie postaw maszyne w jakims pomieszczeniu i zaznacz kreski jak
    to wyglada z zarowka, a jak to bedzie wygladalo z dioda.

    > mam taką diodę w latarce i jest rzeczywiście mocna. Na światło stop na
    > pewno nie za słaba

    ;)

    > polecam w tym przypadku xenona. Zaletą leda jest mały rozmiar i mały
    > prosty tani driver

    ? Raczysz zartowac. Driver na dwie diody XM-L ma 32mm srednicy, 10
    wysokosci. Do tego nie musze sie uzerac z wysokimi napieciami. Co do
    formowanie wiazki to problem w sumie jest rozwiazany, tylko nie mam gdzie
    zamontowac soczewki i chyba zdecyduje sie jednak uzyc jednej z lamp i
    spolerowac szklo.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 10. Data: 2011-11-10 16:39:28
    Od: "Tytus z domQ" <t...@g...pl>

    Siemka

    ***"Arbiter" napisał
    polecam w tym przypadku xenona.

    Gdzies sie chyba pogubilem - HID w lampie STOP??

    Tytus