  • 11. Data: 2010-02-14 11:41:42
    Temat: Re: LPG w garażu pod domem
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 14 Feb 2010 11:27:21 +0100, BagMan wrote:
    >gaz Propan/Butan znany jako LPG i paliwo do kuchenek turystycznych jest
    >gazem którego molekuły są o wiele mniejsze od molekuł stali
    >(butla/zbiornik na gaz w aucie). Z tego oto powodu "przepaca" się on
    >przez stal. BTW z tego samego powodu wszystkie zbiorniki na gaz
    >LPG/propan butan są malowane (powinny być malowane) specjalną farbą by
    >ten proces opóźnić (pogooglaj jak wyglądają wagony/cysterny LPG).

    Eeee .. a mozesz podac jak to w liczbach wyglada ?
    Ile przenika przez 1m^2 3mm blachy ?

    Rozmiary tych molekul tez mozesz podac :-)

    J.

  • 12. Data: 2010-02-14 12:23:26
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "BagMan" <b...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > są malowane (powinny być malowane) specjalną farbą by ten proces opóźnić
    > (pogooglaj jak wyglądają wagony/cysterny LPG).

    Mozesz podac zrodlo tych rewelacji ?
    Wystarczy WIKI...

    --
    Picasso

  • 13. Data: 2010-02-14 12:30:02
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    > Eeee .. a mozesz podac jak to w liczbach wyglada ?
    > Ile przenika przez 1m^2 3mm blachy ?
    > Rozmiary tych molekul tez mozesz podac :-)

    Z wodorem mu sie popieprzylo...

    --
    Picasso

  • 14. Data: 2010-02-14 22:56:58
    Od: Gregorius <n...@a...pl>

    W dniu 2010-02-14 11:27, BagMan pisze:

    > -numero uno - gaz przepaca się przez stal

    No bez jaj. Skoro najprostszy węglowodór metan (wzór CH4) jakoś nie
    "przepaca" się przez stal to jak ma się "przepacać" mieszanina propanu
    (C3H8) i butanu (C4H10) o cząsteczkach (nie wnikając już za głęboko w
    chemię) 3 i 4 razy większych. Nie słychać, żeby masowo wybuchały domy w
    których jest instalacja gazowa wykonana ze stalowych rurek
    uszczelnianych ... UWAGA ... np pakułami. Jakby metan się "przepacał"
    (swoją drogą co za piękne słowo) to dopiero by była hekatomba.

    --
    Gregorius

  • 15. Data: 2010-02-15 20:30:45
    Od: BagMan <b...@p...fm>

    mea Culpa!

    Coś gdzieś kiedyś przeczytałem i powtarzam głupoty :P

    Dziękuję grupowiczom za rzeczowe zakwestionowanie mej tezy co
    spowodowało jej szybką weryfikację mej wiedzy z googlem.

    Co do samego zakazu parkowania w garażach podziemnych to pozostałe
    twierdzenia zdają się być zgodne z prawdą w szczególności ostatni
    dotyczący szczególnie wysokiej łatwopalności mieszanki
    propan-butan/powietrze która może gromadzić się w nie dostatecznie
    wentylowanym podziemnym garażu/kanale w garażu co pozostawiam pod rozwagę.

    pozdrawiam

    BagMan

  • 16. Data: 2010-02-15 23:44:11
    Od: złoty <g...@g...pl>

    BagMan pisze:

    > Coś gdzieś kiedyś przeczytałem i powtarzam głupoty :P

    ..i to jest clue Twych dalszych rozwazan

> [...]
    > propan-butan/powietrze która może gromadzić się w nie dostatecznie
    > wentylowanym podziemnym garażu/kanale w garażu co pozostawiam pod rozwagę.

    no wlasnie - nadal pierdzielisz glupoty. Oczywiscie masz prawo - mozesz
    nawet swoj zagazowany bolid trzymac i 1000metrow od najblizszych
    zabudowan (co by ew. wybuch nie zmiotl Twego domostwa). Nie zmienia
    jednak to faktu, ze auto z instalacja LPG W ZADEN SPOSOB nie jest
    bardziej niebezpieczne od pojazdu zasilanego benzyna. Jesli nadal
    niewierzysz, historyjka: pojazd sasiada z PL zapalil sie (z winy
    sasiada). Spalil sie..calutenki! Wybuchajacy zbiornik benz. wywalil nie
    tylko dziure w podlodze ale i ..dachu!!! Zainstalowana w bagazniku butla
    LPG - o dziwo (nawet dla mnie) ptrzetrwala nieuszkodzona. Czesc aut
    (zagazowanych" mialem niejednokrotnie trzymac krocej-dluzej w
    zamknietych garazach. I nigdy...ale to NIGDY nie bylo problemu z
    oparami, wyciekiem LPG itd.. I to bez wzgledu na marke, typ, rodzaj
    instalacji i jej koszt..

    Proponuje, bys pod rozwage pozostawil sobie wjazd autem zasilanym
    benzyna do w/w garazu. Stanowisz niebezpieczenstwo..i to duze ;)

    pozdrawiam bajkopisarzy
    A.

  • 17. Data: 2010-02-16 21:13:33
    Od: BagMan <b...@p...fm>

    złoty po pierwsze kultura obowiązuje tu nawet i ciebie. To że nie jestem
    na tyle blisko by cię trzepnąć w ucho nie znaczy że możesz mi tu
    zacząć mięsem rzucać!

    Po drugie, złoty, czemu mówisz o wybuchu butli z gazem w aucie?
    Czy ja pisałem coś o wybuchu butli z gazem w aucie? Nie!
    Czy ja pisałem że auto z LPG jest niebezpieczne? Nie!

    Autami na gaz jeżdżę już jakiś czas i zgadzam się z zakazem parkowania w
    garażu takiego auta.
    W przypadku instalacji 1 i 2 generacji zawsze po odpaleniu za autem
    czułem lekki swąd gazu (bogata mieszanka przy rozruchu silnika), przy
    cofaniu autem bywało to samo. Jak mi zgasł bo go przydusiłem też czuć
    było gazem. W garażu opary z rozlanej benzyny szybko się rozejdą w
    przeciwieństwie do LPG który będzie zbierał się zagłębieniach terenu i
    tą cechę tak w kółko przytaczam i będę przytaczał (opary benzyny i gaz
    LPG to nie to samo.

    Nikogo nie stać na to by przy wjeździe do garażu podziemnego sprawdzać
    jakiej generacji masz instalację wiec wprowadzili przepis że każdy z
    gazem ma Verboten. Jeżeli czujesz się na siłach by zmienić ten przepis
    to masz moje stu procentowe poparcie.

    pozdrawiam

    BagMan