  • 1. Data: 2012-07-02 09:16:04
    Temat: LTE w Plusie
    Od: Marek <x...@d...pl>

    Muszę kupić zewnętrzną antenę dla LTE w Plusie. W pasmach o jakich
    częstotliwościach jest u tego operatora realizowana ta technologia?
    Wiem, że LTE w Polsacie to pasmo 1800MHz ale informacji dla Plusa nie
    znajduję.
    Jeszcze jedna prośba, czy możecie polecić jakąś sprawdzoną antenę
    panelową dla LTE w Plusie.

    --
    dziękuję za pomoc i pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2012-07-02 12:22:46
    Temat: Re: LTE w Plusie
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Marek" <x...@d...pl> napisał w wiadomości

    > Wiem, że LTE w Polsacie to pasmo 1800MHz ale informacji dla Plusa nie

    A to nie to samo?

  • 3. Data: 2012-07-02 13:33:04
    Od: ToMasz <t...@n...gazeta.pl>

    W dniu 02.07.2012 09:16, Marek pisze:
> [...]
    > znajduję.
    > Jeszcze jedna prośba, czy możecie polecić jakąś sprawdzoną antenę

    nie wprost, ale może się przyda. Ja walczyłem z Aero2. Każda maleńka
    antenka typu patyczek, dawała gorsze rezultaty, niż cały modem na
    przedłużaczu wywalony za okno.
    Dopiero antena "drabinkowa" (podobna do Yagi, ale to nie jest Yagi)
    wystawiona na strych dała radykalną poprawę. Nawet biorąc pod uwagę 10m
    kabla.

    ToMasz

  • 4. Data: 2012-07-02 20:16:18
    Od: Marek <x...@d...pl>

    W dniu 2012-07-02 12:22, Ghost pisze:

    > A to nie to samo?

    Nie mam pojęcia :)

    --
    Marek

  • 5. Data: 2012-07-03 22:55:43
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    Marek wrote:
    > Nie mam pojęcia :)

    LTE w Plusie i Cyfrowym Polsacie jest realizowane technicznie przez
    operatora Aero2 na koncesjach CenterNetu i Mobylandu w paśmie 1800 MHz,
    LTE z podziałem dostepu FDD, kanał szerokości 20 MHz.

    Jakub

  • 6. Data: 2012-07-04 22:34:33
    Od: Marek <x...@d...pl>

    W dniu 2012-07-03 22:55, Jakub Danecki pisze:

> [...]
    > operatora Aero2 na koncesjach CenterNetu i Mobylandu w paśmie 1800 MHz,
    > LTE z podziałem dostepu FDD, kanał szerokości 20 MHz.

    wielkie dzięki

    --
    Marek

  • 7. Data: 2012-07-04 23:18:15
    Od: sp5it <v...@q...com>

    > Dopiero antena "drabinkowa" (podobna do Yagi, ale to nie jest Yagi)
    > wystawiona na strych dała radykalną poprawę. Nawet biorąc pod uwagę 10m
    > kabla.

    Przy tych częsotliwościach pic polega na odpowiednim przewodzie antenowym,
    który prz 1.8GHz powinien nieć jak najmniejsze tłumienie. A taki przewód jest
    drogi.

  • 8. Data: 2012-07-06 15:21:38
    Od: "zyg-zyg" <z...@o...pl>

    "Marek" napisał :
    >Muszę kupić zewnętrzną antenę dla LTE w Plusie.
    > Jeszcze jedna prośba, czy możecie polecić jakąś sprawdzoną antenę panelową
    > dla LTE w Plusie.
    > dziękuję za pomoc i pozdrawiam

    RE: LTE korzzysta z technologiii MIMO (Multiple Input Multiple Output) -
    2 anteny. Widziałem w necie panelowe systemy antenowe MIMO, ale ....
    Ja korzystam z dwóch typowych anten wewnętrznych dostępnych w plusie (39zł)
    z uchwytem magnetycznym, umocowanych na parapecie okna w kierunku stacji
    bazowej (eNodeB) Ich dokładne rozmieszczenie wymaga prób ( np jedna
    pionowo, druga poziomo) wspomaganych odrobiną wyobraźni, Efekty moga być
    zadziwiające np z 8/9.5Mb do 37/3Mb.
    Pozdrowienia