eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaŁadowanie akumulatorów żelowych, trakcyjnych › Re: Ładowanie akumulatorów żelowych, trakcyjnych
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "Desoft" <N...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Ładowanie akumulatorów żelowych, trakcyjnych
    Date: Sun, 18 Jul 2010 00:04:42 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 49
    Message-ID: <i1t9ds$q60$1@news.onet.pl>
    References: <4c41ec6d$0$17086$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: hhost-82.mtm-info.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1279404284 26816 80.54.179.82 (17 Jul 2010 22:04:44 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 17 Jul 2010 22:04:44 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3664
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3664
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:592215
    [ ukryj nagłówki ]

    > Ale glowny watek - ladowanie - różni różnie radza :) Jedni, zeby ladowac
    > akumulatory jak najczesciej, nawet co drugi dzien, i po przejechaniu tylko
    > 15km - trzymac prawie caly czas akumulatory w pelnym naladowaniu - wtedy
    > wytrzymaja duza ilosc cykli ladowania, beda dlugo sluzyly!

    Ładować jak najczęściej.

    > Inni, zeby nie ladowac ich tak czesto... - dopiero kiedy beda tracily
    > prawie wszystka energie, ponizej 11,8V - jezdzic do oporu, a potem ladowac
    > do oporu ;)

    To są akumulatory kwasowe, szkodzi im nadmierne rozładowanie. Nie mają
    efektu pamięciowego jak NiMh - więc rozładowanie nic nie daje, a szkodzi.


    > Jeszcze inni, zeby pierwsze 10 ładowań robic juz po 15km - ksztaltowanie
    > akumulatorow, ich pojemnosci - a potem, nastepne ladowania, po
    > przejechaniu 40-45km - ale nie zadziej niz raz w tygodniu, a w zimie co 2
    > tygodnie!, gdy wozek nie jest uzywany, niejezdzony...

    Generalnie tak. Charakterystyka żywotności jest taka sama jak akumulatora
    samochodowego i podobnie należy z nimi postępować.


    > Ktora droga isc, wybrac... - wiecie cos na ten temat blizej, bardziej
    > doswiadczalnie, fachowo? :)

    Wybrać dobrą ładowarkę, a może nawet dwie.
    Akumulator powinien być cały czas podłączony do ładowarki. Podobnie jak to
    jest w centralkach alarmowych - ładowarka daje napięcie 13,6-13,8V i pod tym
    napięciem akumulator może stać wiecznie.
    Aby naładować akumulator na 100% należy ładować go do napięcia 14,4V ale
    potem należy wyłączyć ładowanie - zmniejszyć napięcie do 13,8V i tak
    zostawić aż będzie używany. Po powrocie od razu do ładowarki.
    Teoretycznie można trzymać akumulator pod napięciem 14,4V (14,2V) ale wtedy
    należy okresowo sprawdzać/uzupełniać stan wody. Nie zawsze to jest łatwe, a
    nawet możliwe. (napięcia podaję średnie - idealnie byłoby gdyby ładowarka
    uwzględniała temperaturę otoczenia i korygowała sama napięcie)
    Nie polecam prostych ładowarek do akumulatorów samochodowych. One służą do
    podładowania, często nie mają konntroli naładowania/wyłączenia się.
    Prądem ładowania nie ma się co za bardzo przejmować. Wszycy zalecają 0.1C,
    ale ładowanie prądem 0.2-0.3C szczególnie jak "gwałtownie potrzeba" - jest
    bez znaczenia. Akumulator samochodowy dobrze znosi chwilowe ładowanie prądem
    2-3C.

    --
    Desoft


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: