    From: "Ewa" <.@.>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Laptop gubi zasilanie
    Date: Fri, 3 May 2019 19:49:25 +0200

    Użytkownik "ń" <k...@t...sie> napisał w wiadomości
    news:qaht65$r3m$1@node2.news.atman.pl...
    > Jeśli masz włączoną opcje hibernacji systemu, to ją wyłącz (we
    > właściwościach zasilania,
    > w XP najprościej wejść przez prawoklik myszy na pulpicie i opcje
    > wygaszacza ekranu).
    > Sprawdź, czy pomogło.
    > Hibernacja powoduje przy starcie komputera duży skok energii.
    > Zrób też test baterii (akumulatora), w Lenovo powinien być programik
    > narzędziowy do tego
    > w ustawieniach energii, ewentualnie poprzez wejście do BIOS.
    > Jak dla mnie wyjmowanie baterii z laptopa jest bez sensu, bo unikamy w
    > ten sposób swoistego
> [...]

    Hibernacja dla zasilania z sieci nie była włączona (ustawiona na Nigdy).

    W poszukiwaniu przyczyny koncentruję się na faktach:
    1) problem pojawił się po raz pierwszy gdy baterii w laptopie nie było
    2) gdy bateria była w laptopie (naładowana w 93% lub niewiele mniej)
    problem objawił się zerwaniem zasilania zarówno z sieci jak i z
    baterii, stąd przyczyną nie jest kabel zasilacza lub zasilacz
    3) ostatni raz gdy problem się pojawił pomogło wstrząśnięcie laptopem
    Stąd obawiam się, że przyczyną może być miejsce, w którym w środku
    laptopa schodzą się drogi zasilania z sieci i z baterii, np. jakiś styk.
    Dużo prostsza do usunięcia byłaby przyczyna po stronie zasilacza lub
    jego kabla, bo wystarczyłoby dokupić zasilacz.

    Pozdrawiam
    Ewa