  • 51. Data: 2011-06-07 20:19:00
    Temat: Re: Latarka LED jak perpetum mobile!
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:islkcv$dg2$1@inews.gazeta.pl...

    > 2x bateria cr 2032

    > http://cgi.ebay.com/2-LED-Mini-Dynamo-Wind-up-KeyCha
    in-Torch-Flashlight-/280605314344

    --

    Co do tej latarki LED z tematu maila, to mam ją przed sobą.
    Ma to pudełko i nawet kartę gwarancyjną na 24 miesięcy.

    Mieli racje ci co napisali, że jest to ściema. Będzie się paliło samoistnie
    dotad, aż padną baterie i ani sekundy dłużej. Chyba że bedzie się pompowac
    tym dynamem, to wtedy jak długo sie to będzie robic to bedzie się latarka
    świecić. Ale z kolei jak sądze mechanika zbyt długo nie wytrzyma.
    To to jest badziew, ale mam niezła radziecka jeszcze latarke z żarówką która
    działa na zasadzie dynama i myśle że ja warto przerobić: dać kondensator o
    duzej pojemności i LED-y zamiast zarówki. Wykonanie jest pod wzgledem
    mechanicznym nienagannea moc dynama spora.
    jak dorwę gdzies taki kondensator to ja przerobie.

    J.

  • 52. Data: 2011-06-07 20:55:37
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:islpt9$dk1$1@opal.icpnet.pl...

    > Służę pomocą :)
    >
    > --
    > Grzegorz Niemirowski
    > http://www.grzegorz.net/
    > OE PowerTool i Outlook Express: http://www.grzegorz.net/oe/
    > Uptime: 0 days, 0 hours, 7 minutes and 11 seconds

    -------------

    Witam!

    Byłem na Pana stronie i pozwoliłem sobie pobrać zamieszczony tam program i
    zainstalować.
    A dalej, to nie wiem co robić?

    pozdrawiam - Janusz

  • 53. Data: 2011-06-07 21:30:02
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    sofu <m...@o...pl> napisał(a):
    > Witam!
    > Byłem na Pana stronie i pozwoliłem sobie pobrać zamieszczony tam program
    > i zainstalować.
    > A dalej, to nie wiem co robić?
    > pozdrawiam - Janusz

    Uruchomić go :) Poprawianie cytowania powinno działać od razu.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 54. Data: 2011-06-08 08:23:17
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Tue, 07 Jun 2011 13:01:21 +0200,
    Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> screamed:

    Ja mam. UTF-8.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:210B ]
    [ 10:22:51 user up 12827 days, 22:17, 1 user, load average: 0.02, 0.81, 0.02 ]

    The butler did it.

  • 55. Data: 2011-06-08 08:57:40
    Od: Fox Mulder <r...@o...pl>

    W dniu 2011-06-07 09:26, sofu pisze:
    > Witam!
    <ciach>

    Zaniepokoiliście mnie koledzy. Myślicie, że
    http://ujeb.pl?p6UHiabVsj
    to też jakiś podstęp? A tak się cieszyłem z gadżetu ;)
    Szkoda mi rozbierać, bo obudowa wygląda na zgrzewaną, a wpadł mi w ręce
    tylko jeden taki egzemplarz.

    Pozdrawiam!

  • 56. Data: 2011-06-08 12:33:12
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 08.06.2011 10:57, Fox Mulder pisze:
    > <ciach>
    >
    > Zaniepokoiliście mnie koledzy. Myślicie, że
    > http://ujeb.pl?p6UHiabVsj
    > to też jakiś podstęp? A tak się cieszyłem z gadżetu ;)
    Tu masz podobne i nawet niedrogie:
    http://satanizm.eu/satanista-ofIaRUjE-koze-w-grobowc

    Michoo

  • 57. Data: 2011-06-09 05:40:40
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Jun 2011 16:42:32 +0000 (UTC), Artur Stachura wrote:

    >Na wysłanie SMS-a wystarczy, chociaż pewnie lepiej mieć zapasową
    >baterię...

    Niestety, doswiadczenie bylo raczej takie ze jak juz bateryjka
    wyczerpana do konca, to 2 minuty troche jej za malo. 5 minut tez.
    Trzeba by chyba nie dopuszczac do wyczerpania.

    >Podczas ładowania telefonu opór korbki jest wyraźnie większy niż
    >podczas ładowania samej latarki. Jak sądzę, wówczas prąd z prądnicy
    >idzie głównie do akumulatora telefonu.

    Niestety - druga mozliwosc to taka ze wiekszy opor na pradnicy
    powoduje jeszcze wieksze straty w przekladniach.
    Swoja droga musze to kiedys przemierzyc.

    duct&prod_number=860378&ref=Ceneo
    -fr-305-i1647087343.html

    >Mam taką jak w drugim linku. Gdzie indziej niż w Plusie nie
    >spotkałem.

    Ale dawales link u Plusa do modelu podobnego jak Conradzie.

    Jeszcze kiedys w ktorejs sieci sportowej widzialem Mactronica z
    korbka, ale zafoliowany.

    >Taak. Termin "pojemność baterii" nabrał by konkretnego znaczenia.

    ROTFL :-)

    J.

  • 58. Data: 2011-06-09 16:30:18
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2011-06-07 12:11, Arkady pisze:
    > W dniu 2011-06-07 11:50, sofu pisze:
    > To nie ty masz zle kodowanie ustawione tylko oni maja czytniki do dupy,
    > moj jakos sobie radzi bez problemu.

    Bo jesteś baran i nic nie rozumiesz.
    Ma ustawione kodowanie w ISO, wysyła w ISO, ale nie deklaruje w
    wysyłanych postach co wysyła.
    Jak ktoś ma domyślne czytanie w ISO to widzi dobrze, jak inny na UTF to
    już nie widzi. Bo taka jest rola wysyłającego, że informuje czytniki jak
    koduje czcionki:)

  • 59. Data: 2011-06-10 11:31:39
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>

    On Thu, 09 Jun 2011 07:40:40 +0200, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Niestety, doswiadczenie bylo raczej takie ze jak juz bateryjka
    > wyczerpana do konca, to 2 minuty troche jej za malo. 5 minut tez.
    > Trzeba by chyba nie dopuszczac do wyczerpania.

    Pewnie zależy też od telefonu; starsze są chyba mniej prądożerne.
    Ładowałem Siemensa CX65 i kilka minut kręcenia wystarczało na parę SMS-ów.
    Bateria przed ładowaniem była zbyt słaba, żeby uruchomić telefon, choć nie
    rozładowana do końca.

    > Niestety - druga mozliwosc to taka ze wiekszy opor na pradnicy
    > powoduje jeszcze wieksze straty w przekladniach.
    > Swoja droga musze to kiedys przemierzyc.

    Właśnie zmierzyłem. Po obciążeniu żarówką 6V 0,3A przy średniej prędkości
    kręcenia (tak, że można bez problemu pokręcić parę minut)
    prądniczka daje ok. 5,6 V i 260 mA.
    Prąd nie zmienia się szybko przy zmianie tempa kręcenia; kondensator go
    nieco stabilizuje.

    Bo korbka Ci się nie podobała...

    Artur Stachura

  • 60. Data: 2011-06-11 15:07:20
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 10 Jun 2011 11:31:39 +0000 (UTC), Artur Stachura wrote:

> [...]
    >Bateria przed ładowaniem była zbyt słaba, żeby uruchomić telefon, choć nie

    To akurat wnioski z ME45, ktory byl chyba jeszcze oszczedniejszy.
    Byc moze sprawa w tym "kilka minut" - jednemu reka odpadnie po 2,
    innemu po 9. Telefony sie laduja ok 2h, sie nie dziwie ze z 2% telefon
    uwaza "bateria sie nadaje tylko do wylaczenia".
    Tamte siemensy w ogole dosc kiepsko koniec wykrywaly - dzialal,
    dzialal, przychodzila rozmowa i sie wylaczal.

> [...]
    >prądniczka daje ok. 5,6 V i 260 mA.
    >Prąd nie zmienia się szybko przy zmianie tempa kręcenia; kondensator go

    Efekt jak w alternatorze ? podejrzewam ze tam jesdnak cos z
    komutatorem.

    duct&prod_number=860378&ref=Ceneo

    >Bo korbka Ci się nie podobała...

    No to ciekaw jestem czy ta galka sie wygodniej kreci - watpie :-)

    J.