  • 1. Data: 2016-02-08 14:18:25
    Temat: Re: Latarka z Lidla wybucha
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    news:56b883be$0$698$65785112@news.neostrada.pl...
    > http://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/kupi%c5%8
    2e%c5%9b-to-w-lidlu-uwa%c5%bcaj-mo%c5%bce-wybuchn%c4
    %85%c4%87/ar-BBpb33C

    > Lidl apeluje o zwrot "akumulatorowego reflektora", który był w sprzedaży
    > od 14 do 19 stycznia 2016 r. Sprzęt może wybuchnąć podczas ładowania!
    > Produkt o numerze seryjnym 270079 zostaje wycofany z rynku. Numer ten
    > znajduje się na urządzeniu.

    Mejd in Czajna? Ze znakiem Czajna Eksport?
    "Polam" - i wszystko jasne...
    Chyba sobie kupię i rozbiorę, by zobaczyć, co tam siedzi, ciekawi mnie to...

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 2. Data: 2016-02-08 15:01:22
    Od: s...@g...com

    użytkownik ACMM-033 napisał:

    > "Polam" - i wszystko jasne...

    Jaki Polam? Ten co sprzedaje lampy w cenie 3x
    wyższej niż lampy zachodnie? Byłem, nie kupiłem
    od nich, kupiłem 3x tańsze od niemca:) Nie takie
    za 20zł tylko takie za 200zł.

    :)

  • 3. Data: 2016-02-08 15:52:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ACMM-033" napisał w wiadomości
    2e%c5%9b-to-w-lidlu-uwa%c5%bcaj-mo%c5%bce-wybuchn%c4
    %85%c4%87/ar-BBpb33C

    >Mejd in Czajna?

    Niemal na pewno.

    > Ze znakiem Czajna Eksport?

    Niekoniecznie. Wszak prawdziwe CE musi miec, i zainteresowani dobrze o
    tym wiedza.
    Ale co za problem dla Chinczyka owe CE nakleic.

    >"Polam" - i wszystko jasne...

    No, nie tak calkiem, wszak chinczycy mase rzeczy robia i te nie
    wybuchaja ... choc tu byc moze tez tylko jedna wybuchla :-)

    >Chyba sobie kupię i rozbiorę, by zobaczyć, co tam siedzi, ciekawi
    >mnie to...

    Pewnie niewiele, i w tym problem :-)

    J.

  • 4. Data: 2016-02-08 16:21:26
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 8 Feb 2016 15:52:18 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ale co za problem dla Chinczyka owe CE nakleic.

    Bo istnieje mylne przekonanie, że posiadanie znaku CE jest
    jednoznaczne z tym, że posiadający go towar został przebadany i na
    podstawie tego badania dopuszczony do sprzedaży (tylko nie wiadomo
    przez kogo).
    Niedawno jak ze 2 tyg. temu widziałem w wiadomościach kierownika
    jakiegoś marketu, który przekonywał, że sprzedają produkty najwyższej
    jakości "bo przecież mają CE". Nikt głośno wszem i wobec nie
    komunikuje, że CE to tylko deklaracja, raczej obietnica a dość często
    ściema.

    To samo dotyczy zabawek, ludziom się wydaje, że zabawki wprawdzone do
    obrotu są przed wprowadzeniem jakoś badane na okoliczność spełnienia
    norm. Nic bardziej mylnego, kontrole są zawsze post factum gdy
    wyjdzie jakaś afera. Wpoiwadzanie do obrotu jest jedynie na podstawie
    obietnicy producenta, że produkt spełnia normy.

    Uważam, że jedynym w miarę rzetelnym mechanizmem byłaby zamiana CE
    na homologację wykonywaną przez zweryfikowane centra badawcze wraz z
    losową kontrolą produktów wprowadzanych po homologacji (czy kolejne
    serie trzymają normy).
    A co unia chętnie tworzy nowe miejsca pracy, pomysł jak znalazł.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2016-02-08 23:22:48
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Niemal na pewno.

    Zdziwienie by się pojawiło na obliczu mym, gdyby tak nie było... :)

    > Niekoniecznie. Wszak prawdziwe CE musi miec, i zainteresowani dobrze o tym
    > wiedza.
    > Ale co za problem dla Chinczyka owe CE nakleic.

    No, właśnie. To było trochę retorycznie, bo wiadomo, że u nas musi to być
    "Certyfikat Europejski", ale wcale się nie będę dziwić, jeśli rola tego
    znaczka będzie właśnie "Czajna Eksport".

    > No, nie tak calkiem, wszak chinczycy mase rzeczy robia i te nie wybuchaja
    > ... choc tu byc moze tez tylko jedna wybuchla :-)

    Mój FT817ND jest... no, nie muszę pisać. A działa należycie.

    > Pewnie niewiele, i w tym problem :-)

    No, ale jak krzyczano na mnie, gdy będąc dzieckiem dokonywałem takich
    działań, to teraz nie będa krzyczeć, zawsze też mogę "owinąć w bawełnę" i
    powiedzieć, ze koledze się zepsuło i chcę naprawić... Pewnie by się okazało,
    że elementy pracują na granicy możliwości, lub zostały źle dobrane i nie
    taki prąd płynie... Albo chińczyk oszczędził na bezpieczniczku za pewnie 20
    groszy... albo... albo...
    To już chyba lepiej na giełdę przy Metrze Wawrzyszew podjechać (przy okazji
    nabędę IPA), nabyć diodek, nabyć jakiś używany aku, w desce wywiercić dziury
    pod diody, wsadzić i połączyć, z aku zasilić np. przez jakąś przetworniczkę
    stepdown, czy inny wuj, i nic mi się nie spali.

    PS Możliwe, ze mojego Della składano w kraju? Mam na metce "Made in Poland",
    choć chińskie krzaczki obok trochę niepokoją, znaczka CE brak.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 6. Data: 2016-02-08 23:25:01
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

> [...]
    > homologację wykonywaną przez zweryfikowane centra badawcze wraz z losową
    > kontrolą produktów wprowadzanych po homologacji (czy kolejne serie

    Hmm... za komuny, na metce jakiegoś polskiego auta, widziałem napis
    "homologacja" i chyba coś było wpisane... nie pamiętam, czy Syrena, czy
    jakiś inny.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 7. Data: 2016-02-09 09:20:54
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > homologację wykonywaną przez zweryfikowane centra badawcze wraz z losową
    > kontrolą produktów wprowadzanych po homologacji (czy kolejne serie

    Może dodaj do tego jeszcze 20 lat więzienia za brak znaczka...
    Skąd się tacy biorą...

    Jak ta cywilizacja się utrzymała, skoro przez parę tysięcy lat ludziska
    robili wszystko bez CE...

  • 8. Data: 2016-02-09 10:26:22
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Mon, 08 Feb 2016 16:21:26 +0100, Marek <f...@f...com> wrote:
    > komunikuje, że CE to tylko deklaracja, raczej obietnica a dość
    często
    > ściema.

    Niezupełnie. Jeżeli jest CE to ktoś to nalepił. Jeżeli nie ty
    nalepiłeś, to sprzedawca. Jeżeli sprzedawca nie potrafi wykazać że to
    nie on, to odpowiada sprzedawca. I tak dalej.

  • 9. Data: 2016-02-09 10:37:32
    Od: Grzegorz Jablonski <g...@e...com>

    On 08.02.2016 23:22, ACMM-033 wrote:

    > PS Możliwe, ze mojego Della składano w kraju? Mam na metce "Made in
    > Poland", choć chińskie krzaczki obok trochę niepokoją, znaczka CE brak.

    Możliwe, w Łodzi konkretnie.

    Pozdrawiam,
    GWJ

  • 10. Data: 2016-02-09 10:51:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Jablonski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Możliwe, w Łodzi konkretnie.

    Ba - nawet na Niemcy stamtad notebooki szly.

    Po czym Dell chcial sprzedac te montownie Foxconnowi, dofinansowania
    nie zwracajac, bo i nie musial - miejsca pracy zostalyby.
    W koncu nie sprzedal, ale google donosi o redukcji zatrudnienia w 2014
    roku ...

    J.