  • 21. Data: 2011-10-24 21:27:12
    Temat: Re: Lejek metalowy.
    Od: to <t...@x...abc>

    begin nazgul

    > widocznie tak
    > było w starych blaszanych lejkach. zrobione z mosiężnego albo
    > mosiądzowanego drutu,
    > zostawały na nim kropelki wody lub jak wolisz moczu.

    Nie oceniaj moczu podług wody.

    > zapewne gdybyś lał strumieniem na to sitko to by mocz przeleciał ale
    > kropelki wody z paliwa zatrzymywało.

    Koniecznie to przetestuj!

  • 22. Data: 2011-10-24 21:28:08
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Uzytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisal w wiadomosci

    > Bardziej o czyms takim
    > http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQMS1G9qZPH9
    59sQnpzkxd2jkQQnKWqY7Kr-axOw_ta5yvG5xX-ouppshbAUg
    > przy czym sama metalowa obudowa jest pomijalna.
    >
    > Tyle, ze tak jak pisalem - sitka takie w reku mialem, ale nie zauwazylem
    > wlasciwosci odwadniajacych.

    Dokladnie tak to wygladalo :)
    Procedura jest prosta: nalac wody, jak przelatuje to szukamy dalej :) Wada
    byl wolniejszy splyw paliwa, niektórzy dziurawili/wyrzucali sitka.

    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiscie, sa lekarze, którzy
    poswiecaja caly swój czas i wiedze

  • 23. Data: 2011-10-24 21:32:19
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Uzytkownik "jerry" <j...@w...sam.wiesz.co.o2.pl> napisal w wiadomosci
    Uzytkownik "ptoki" napisal w wiadomosci
    d.googlegroups.com...

    Zycze sukcesów. Moze i ktos produkuje zwykle lejki z super odwadniaczem
    filtrujacym w czasie przeplywu swobodnego, ale osobiscie watpie, by zwyklego
    zjadacza chleba bylo stac na taki ewenement, dlatego smiem watpic
    by takie cudo pojawilo sie w swobodnym handlu.

    To byl standardowy produkt do kupienia na stacjach trzydiesci lat nazad :)
    Wojtek

  • 24. Data: 2011-10-24 21:35:40
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "wowa" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Bo były dwie wersje :) Zwykłe sitko dla śmieci i to specjalne. To o czym
    > mówimy wyglądało jak gęsta plecionka z mosiądu.
    > Wojtek

    no przecież wiem o jakim sitku mowa, jak mam to jeszcze Ci wytłumaczyc:)
    Tyle, ze nigdy nie zauważylem magicznych możliwości separacji wody.

    ps. co niby Twoim zdaniem działo sie z wodą nagromadzoną na sitku podczas
    lania paliwa?
    Paliwo przelatywało przez wode i sitko, a woda po prostu utrzymywała sie nad
    sitkiem?

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

  • 25. Data: 2011-10-24 21:57:02
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

> [...]
    > lania paliwa?
    > Paliwo przelatywało przez wode i sitko, a woda po prostu utrzymywała sie

    To nie moje zdanie, to moje oczy widziały. Laliśmy paliwo w dość dużym
    deszczu, na sitku został może kieliszek wody. Jak lejesz to woda nie jest w
    jednym kawałku i paliwo przechodzi, poza tym lejek jest. przeważnie trochę
    ukośnie.
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 26. Data: 2011-10-25 07:09:13
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Oct 24, 8:13 pm, "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl> wrote:
    > Uzytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisal w
    wiadomoscinews:e6fdb96a-3d54-4a97-8d29-f73985b7f9c8@
    y39g2000yqd.googlegroups.com...

    > Ty tak powaznie, czy dobrze zakamuflowane jaja sobie uprawiasz?
    >
    > ps. pytam powaznie.

    No i ja powaznie pytalem a teraz powaznie odpowiadam.
    Moj ojciec jeszcze za czasow "slusznych" mial takie lejki i nawet ich
    uzywalem. Lejki metalowe (mozliwe ze mosiezne) z drobna metalowa
    siatka.

    Siatka ta miala taka specyfike ze jak w kanistrze znalazla sie woda w
    stanie niezwiazanym (czyli zwykla kropla) to ta kropla przez siatke
    nie przelazila a paliwo owszem sobie ciurkalo.
    Czasem tylko sitko powodowalo ze paliwo powoli sie sączyło.
    Po uzyciu czasem bylo widac jakies smieci ale lejek sie strzepywalo/
    wystukalo i czlowiek byl spokojniejszy...

    Potem lejek przestal byc uzywany i gdzies zaginal.
    A ze ostatnio i kosiarka i motorek sie pojawily to i z kanistra sie
    czasem leje. Wiec zeby sie zabezpieczyc przed nalaniem syfu, szukam
    porzadnego lejka z siatka.

    Tyle ze nie za bardzo pamietam cala filozofie tej siatki wiec na
    grupie pytam, bo tu czasem jeszcze sie udzialaja ludzie ktorzy
    dorastali bez mikroprocesorow w otoczeniu.

  • 27. Data: 2011-10-25 07:13:52
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Oct 24, 9:35 pm, "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl> wrote:
> [...]
    > lania paliwa?
    > Paliwo przelatywało przez wode i sitko, a woda po prostu utrzymywała sie nad

    Tak, troche to wygladalo jak kropla wody na goracym piecu albo w
    oleju.
    Sitko samo w sobie wode przepuszcza ale po zmoczeniu paliwem robi sie
    takie jakby tluste i krople wody nie przechodza.

  • 28. Data: 2011-10-25 07:15:56
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Oct 24, 6:03 pm, J_K_K <j...@i...fm> wrote:

    > W Szczekocinach zwykle na płocie wisiały,
    > w różnych kształtach i rozmiarach :-)

    Najpierw sadzilem ze zartujesz ale chyba rzeczywiscie mogly tak sobie
    wisiec :)

    Dzieki za info. Troche mi nie po drodze ale jest szansa ze gdzie
    indziej tez sie znajda.
    Troche mnie smuci fakt ze sitko moze byc "zwykle" i caly moj misterny
    plan spali na panewce i zostane z "gupim lejkiem".

  • 29. Data: 2011-10-25 07:25:36
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Oct 24, 8:22 pm, Marcin Jan <t...@g...pl> wrote:
> [...]
    6-filtr-paliwa-nis...

    > witam
    > Ostatnio robię często trasę Siewierz- Jędrzejów i chyba w Szczekocinach
    > przed jednym z domów powystawiane są lejki (właśnie metalowe) oraz inne
    > rzeczy z blachy cynkoej (konewki, korytka etc). Mogę zapytać po ile. A
    > jak jesteś ze śląska to mogę kupić i sobie odbierzesz.
    > Daj znać na t...@w...pl
    Dziekuje za propozycje.
    Ale szukam lejka niebylejakiego. Zalezy mi zeby byl z tą fikuśną
    siatką i niestety wiedza o tym tajemnym wynalazku juz chyba zanika bo
    ani na stronach z lejkami ani tutaj nei moge znalezc informacji i tym
    ze dany lejek z siatka ma te moc powstrzymywania wody.

    Znalazlem jeden "super funnel" siakis hamerykanski. A u nas zero.

  • 30. Data: 2011-10-25 10:55:58
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-10-24 20:27, *wowa* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > różnicę w przyciąganiu międzycząsteczkowym, krople wody są większe niż
    > krople paliwa - czy coś w tym stylu.

    Wręcz odwrotnie :)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)