  • Data: 2020-01-15 14:12:44
    Temat: Re: Lekka biblioteka krypto?
    Od: "M.M." <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Wednesday, January 15, 2020 at 2:00:40 PM UTC+1, Borneq wrote:
> [...]
    O ile w ogóle da się ją tak użyć.

    temat środowiska kompilacji to jest ogólnie nieprawda. Dlatego zależy mi na tym, żeby
    była "hackowalna", czyli jak najprostsza w rozszarpywaniu jej na kawałki i
    przeszczepianiu w inne miejsce. W tej kategorii najfajniej wyglądają BeeCrypt (ale ma
    trudną licencję) i właśnie Andrzejowe DCPCryptCpp (ale nie ma asymetrycznych
    algorytmów).

> [...]
    > - potrzeba źródła entropii
    > - musi być random bezpieczne kryptograficznie
    > - operacje na dużych liczbach, wykonuje to Boost, ale może dla prędkości
    > trzeba by włączyć trochę kodu GMP, zarówno dla random jak i dla kluczy.
    > Dla RSA trzeba by sporo mieć kodu działąjącego na dużych liczbach, bo tu
    > byłoby wiele typów operacji gdy szukamy liczb pierwszych.
    > Nie wiem za bardzo czy kryptografia krzywych eliptycznych nie powoduje,
    > że kryptografia liczb pierwszych przestaje być potrzebna? Dla krzywych
    > eliptycznych możemy działać na o wiele krótszych liczbach i chyba ma

    I nie mogą to być byle jakie liczby pierwsze, poza oczywistym faktem że
    muszą być duże, musi być  też miedzy nimi duży odstęp (są metody łamania
    gdy między liczbami jest mały odstęp) i jeszcze kilka wymogów. Jakaś
    pomyłka w tych szczegółach i algorytm szyfrujący jest podatny na łamanie.