    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Lepszy kabelek USB -- różnica dramatyczna!
    Date: Fri, 23 Mar 2018 11:44:51 +0100

    Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup

    >Myślisz, że telefon nie ma układu monitorującego i zasilającego
    >baterię, tylko puszcza na chama 6V na nią? :)

    Monitorujacy ma, bo musi odciac przy 4.2V, ale mam wrazenie, ze sporo
    telefonow puszcza na chama.
    Tzn liczy na opornosc ladowarki, kabelka i moze tego mosfeta, ktorym
    puszcza.

    Zalecenie ladowania jest takie, zeby po dojsciu do 4.2V utrzymac to
    napiecie, az prad samoczynnie spadnie do pewnej malej wartosci, i tu
    sie pojawia maly problem, czym stabilizowac.
    W siemensie ME 45 przechodzil na ladowanie w trybie PWM, i to w cyklu
    sekundowym, tzn wlaczenie i wylaczenie trwalo kilka sekund, bylo
    widac.
    Ale ten telefon jakos szybko baterie niszczyl.
    Jak to robia w nowszych - nie wiem.

    Stara nokia podlaczona do ladowarki USB samsunga potrafi wyswietlic
    ostrzezenie o zbyt wysokim napieciu.

    Ale nokia to inna bajka - majac ten swoj "waski" wtyk, mogla okreslic
    wlasny standard elektryczny, niekoniecznie taki sam jak USB.
    Ogolnie podobny, bo dziala, ale byc moze ma swoje niuanse.

    J.