  • 1. Data: 2016-02-24 21:07:47
    Temat: Liczba zapamietywanych czujnikow cisnienia - ktore auto ile?
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam,

    W nowych samochodach od 2015r. musza byc obowiazkowo czujniki cisnienia
    w oponach. Kazdy taki czujnik ma identyfikator zeby komputer samochodu
    wiedzial kto mu przesyla dane i nie interesowal sie cisnieniem w oponach
    innych uzytkonikow drog. Tyle, ze u nas spora czesc ludzi wymienia opony
    sezonowo, wiec trzeba dwa komplety czujnikow. I tu zaczyna sie problem.
    Bo czesc samochodow moze zapamietac 4 czujniki a czesc 8. Jak nie moze
    zapamietac 8 to po wymianie opon trzeba przeprogramowac komputer zeby
    wylaczyc blad. Czyli dwa razy do roku wydatek:) Teoretycznie sa tez
    czujniki w ktorych mozna ustawic identyfikator ale spotaklem sie na
    forach z opiniami, ze nie zawsze to dziala. Wic pojawia sie pytanie,
    ktore samochody moga zapamietac 2 komplety czujnikow (czyli sztuk 8) a
    ktore tylko 1 (czyli 4 czujniki).
    Z tego co udalo mi sie ustalic.
    Opel Astra J - 4 czujniki
    Opel Insignia - 8 czujnikow
    Toyota Auris z I polowy 2015 - 4 czujniki
    Toyota Auris z II polowy 2015 (po lifcie) - 8 czujnikow

    Moze ktos rozszerzyc liste, ewentualnie skorygowac?

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2016-02-24 21:12:26
    Od: masti <g...@t...hell>

    Marcin wrote:

> [...]
    > innych uzytkonikow drog. Tyle, ze u nas spora czesc ludzi wymienia opony
    > sezonowo, wiec trzeba dwa komplety czujnikow.

    a po co? przecież czujnik jest na feldze a nie w oponie

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2016-02-24 22:08:21
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2016 o 21:12 masti <g...@t...hell> pisze:

    > a po co? przecież czujnik jest na feldze a nie w oponie

    Bo niektórzy mają felgi zimowe i letnie (2 komplety kół).
    Jak nie masz czujników na zimowych felgach (i nie zdezaktywujesz tej
    funkcji w systemie) to masz co chwila SERVICE na kokpicie.
    W Cytrynie C4GP można bez problemu wpisać 9 czujników - 2 komplety + zapas.

    TG

  • 4. Data: 2016-02-24 22:20:15
    Od: masti <g...@t...hell>

    Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > Bo niektórzy mają felgi zimowe i letnie (2 komplety kół).

    "czesc ludzi wymienia opony" nie koła :)

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 5. Data: 2016-02-24 22:55:00
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-02-24 o 22:08, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    > Jak nie masz czujników na zimowych felgach (i nie zdezaktywujesz tej
    > funkcji w systemie) to masz co chwila SERVICE na kokpicie.

    Serwis?
    Znaczy co? Nie mogę sobie sam dopompować koła? Zwariowali?

    I po co to wszystko? Kto znowu zmusza mnie do kretyńskich wydatków? Ile
    wypadków ma miejsce z powodu braku powietrza w kole przy ruszaniu?

    Bo przecież przed nagłym wystrzałem opony w czasie jazdy i tak nie
    uratuje żaden czujnik.

    --
    MN

  • 6. Data: 2016-02-24 23:01:39
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 24.02.2016 o 22:55, Marcin N pisze:

> [...]
    >
    > I po co to wszystko? Kto znowu zmusza mnie do kretyńskich wydatków? Ile
    > wypadków ma miejsce z powodu braku powietrza w kole przy ruszaniu?

    Czujniki wprowadzili nie z powodu wypadków tylko głównie z powodów
    "ekologicznych" (mniejsze opory toczenia i mniejsze zużycie paliwa)

    --
    Czarek

  • 7. Data: 2016-02-24 23:06:48
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-02-24 o 23:01, Czarek pisze:

    > Czujniki wprowadzili nie z powodu wypadków tylko głównie z powodów
    > "ekologicznych" (mniejsze opory toczenia i mniejsze zużycie paliwa)

    Czyli wszystko jasne: kolejny skok na kasę. Ilu ich szwagrów ma fabryki
    czujników?

    Bawią się w bzdurne czujniki a gwałcicieli z obcych krain nie umieją
    spacyfikować.

    --
    MN

  • 8. Data: 2016-02-25 00:53:08
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2016-02-24 22:20, masti wrote:

    > "czesc ludzi wymienia opony" nie koła :)

    to jestem tą inną częścią i w obu autach wymieniał pełne koła (felga+opona).
    Czy to coś dziwnego?
    Autor pytał - jak zrozumiałem - o taki właśnie przypadek.

  • 9. Data: 2016-02-25 07:07:51
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2016 o 22:55 Marcin N <m...@o...pl> pisze:

    > Serwis?
    > Znaczy co? Nie mogę sobie sam dopompować koła? Zwariowali?

    Serwis masz jak nie masz czujników w kołach a masz aktywną funkcję w
    systemie -
    czyli w przypadku gdy na zimę zmieniasz CAŁE KOŁA (opona i felga) na takie
    bez czujników.

    Pompować możesz do woli, jak napompujesz za dużo lub za mało - wyświetli
    Ci się odpowiednie info na desce.
    W przeciągu 5 lat dwa razy miałem info z tego systemu - oba przypadki to
    wkręt w oponie i powolne (tygodniowe) schodzenie powietrza.

> [...]
    > wypadków ma miejsce z powodu braku powietrza w kole przy ruszaniu?
    >
    > Bo przecież przed nagłym wystrzałem opony w czasie jazdy i tak nie

    Ale ESP będzie wiedział szybciej od Ciebie o tym wystrzale i może dać Ci
    drugie życie.

    Pozostaje jeszcze kwestia "niedzielnych kierowców", którzy nie mają
    pojęcia o ciśnieniach w kołach i notorycznie jeżdżą na "flaku". Tu taki
    czujnik też może pomóc.

    Ale spokojnie, wg. mnie to też zbędny kolejny nabijacz kasy.

    TG

  • 10. Data: 2016-02-25 08:24:22
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-02-24 o 21:07, Marcin pisze:
    > W nowych samochodach od 2015r. musza byc obowiazkowo czujniki cisnienia
    > w oponach. Kazdy taki czujnik ma identyfikator zeby komputer samochodu

    Jak dla mnie to kolejny powód, żeby kupić wielosezonówki. Nawet jak ktoś
    zmienia same opony, a nie całe koła, to gumiarz może uszkodzić czujnik w
    czasie wymiany opon. Póki co taki czujnik kosztuje 100-200zł. Może stanieją.