  • 11. Data: 2022-03-26 09:13:11
    Temat: Re: Łukasze już nie chcą samochodu
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.03.2022 o 22:41, ii pisze:

    > Ludzie oczywiście optymalizują swoje życie i jakaś część ludzkości
    > niewątpliwie nie musi posiadać samochodu, ale nie jest na pewno związane
    > z cechami kabrioletów ani w ogóle żadnego konkretnego samochodu ani
    > nawet niespecjalnie z dużymi kosztami utrzymania samochodu tylko z tym,
    > że ... no po prostu nie potrzebują.

    Powiem inaczej. Mam samochód, mam miejsce parkingowe w pracy w centrum.
    Na samochód mnie stać, na paliwo też. Prowadzić lubię, choć pluję sobie
    w brodę, że kupiłem automat a nie manuala. Swego czasu jeździłem do
    pracy metrem plus tramwaj plus ponad kilometr z buta. Przyzwyczaiłem
    się, żona zmieniła pracę i samochód w tygodniu stał. Potem przyszła
    pandemia więc "dla zdrowia" jeździłem samochodem" Przybyło mi z 5 kilo,
    źle się z tym czułem. Ostatnio miałem stłuczkę - stoi w warsztcie ja
    znów metrem. I jest lepiej. Lepiej się czuję po spacerku, czasu mi to
    zajmuje generalnie tyle samo. No i znów będzie stał głównie pod blokiem.
    A w lato znienawidzonym tu rowerem:) Także nie jest to jakaś straszna
    abstrakcja.

    Natomiast druga stron medalu jest taka, że jednak kilka razy w tygodniu
    się przydaje - więc pożyczyłem starego grata od brata(którego nie wiem
    na chuja trzyma jako trzeci samochód przy dwóch prawkach w rodzinie;)).

    Ale tak obiektywnie, to chyba rzeczywiście taniej i przyjemniej zamówić
    zakupy online do domu, więc zasadniczo zostaje potrzeba samochodu na
    łikendy i jakieś wyjątkowe sytuacje. Więc rynek na karszering jest.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 12. Data: 2022-03-26 09:22:21
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 26.03.2022 08:13, Shrek wrote:

> [...]
    > zakupy online do domu, więc zasadniczo zostaje potrzeba samochodu na
    > łikendy i jakieś wyjątkowe sytuacje. Więc rynek na karszering jest.

    to tak jak z elektrykami. Mi by wystarczył elektryk i nawet bym
    przebolał to, że raz do roku w dłuższą trasę nie pojadę, ale mam starego
    grata którym nie boję się zrobić kilka tysięcy km, więc po co
    przepłacać. Na auto do pracy wystarczyłby mi elektryk (bus), ale co
    będzie, jak będę musiał pojechać choć jeden raz dalej? Jednak trzeba
    zostać przy spalinówce.
    To samo z zostawieniem auta- jedni nie wyobrażą sobie w ogóle być bez
    auta (np. ja), drudzy przeliczą i wyjdzie na to, że sporadyczny najem
    jest droższy niż posiadanie grata, znajdzie się też grupka, która nie
    będzie posiadała i będzie szczęśliwa ;)
    Lukasz

  • 13. Data: 2022-03-26 11:36:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 25 Mar 2022 20:20:31 GMT, PiteR wrote:
    > Łukasze i Przemki z korpo już nie chcą samochodu.
    >
    > Wszelkiej maści lewusy, dyngole i ćpuny, cioty w rurkach
    > przerasta nawet wymiana opon raz na kilka lat (nie mówiąc o wymianie świec).

    W korpo przeciez nie wymieniali.

    > Wolą zarzygane przez cudze bachory, wypierdziane auta na godzinki.

    No coz, wlasne przeciez bedzie zarzygane i wypierdziane ... widac to
    nie przeszkadza.

    > Nie chodzi już o to żeby jechać ale szybko dojechać
    > w góry, nad morze i wciągnąć kreski.

    No ale to chyba nie na godzinki.
    Chyba, zeby znalezc wypozyczalnie, co mozna wypozyczyc w Warszawie,
    a oddac w Mielnie, a potem odwrotnie.

    > "Młodsze generacje klientów, nie chcą zajmować się ubezpieczeniami i
    > wymianami opon. A samo auto nie stanowi już dla nich symbolu
    > statusu"
    > https://businessinsider.com.pl/motoryzacja/koniec-z-
    kupowaniem-aut-mlodzi-wola-wypozyczac/hrrzf37

    Ale to wywiad z rynku polskiego, czeskiego, niemieckiego ?

    J.

  • 14. Data: 2022-03-26 11:59:15
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 26.03.2022 08:06, Collie wrote:

    > I jeszcze dres Adidasa z trzema paskami w tej beemce
    > fał osiem z benzynką, kurwa.
    E tam. Raczej nie znajdzie się wielu wielbicieli strojów marki Adidas,
    których stać na nowe BMW 5 ze zwykłą 3 l rzędową 6, o V8 nawet nie
    wspominając. :-D Co najwyżej na gruz importowany ze Stanów.

  • 15. Data: 2022-03-26 13:04:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.03.2022 o 11:36, J.F pisze:

    > No ale to chyba nie na godzinki.
    > Chyba, zeby znalezc wypozyczalnie, co mozna wypozyczyc w Warszawie,
    > a oddac w Mielnie, a potem odwrotnie.

    A są? Za ile?

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 16. Data: 2022-03-26 13:15:30
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Pod warunkiem, że zimą będą w Australii.

    -----

  • 17. Data: 2022-03-26 18:06:06
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Shrek.
    On 26.03.2022 13:04 you wrote:

    > A są? Za ile?

    W Mielnie to nie, ale Władysławowo i Sopot już tak.
    Panek.

    --
    Pete

  • 18. Data: 2022-03-26 18:14:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.03.2022 o 18:06, Pete pisze:

    > W Mielnie to nie, ale Władysławowo i Sopot już tak.
    > Panek.

    Sprawedziłem - warszawa sopot klasa C ponad pięć stów...

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 19. Data: 2022-03-26 19:23:57
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Shrek.
    On 26.03.2022 18:14 you wrote:

    > Sprawedziłem - warszawa sopot klasa C ponad pięć stów...

    Ale za benzynkę nie płacisz :-P

    --
    Pete

  • 20. Data: 2022-03-26 19:30:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.03.2022 o 19:23, Pete pisze:

    > Ale za benzynkę nie płacisz :-P

    Poważnie? A jak się skończy to assistance?

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.