  • 11. Data: 2012-03-21 00:15:30
    Temat: Re: Lutownica ze Stonki
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Tmek pisze tak:

    > tylko ten grot ktory daja trzeba zastapic drutem miedzianym 0,25mm^2

    a więc tu jest Reksio pogrzebany. Dałem zwykły 1mm2.
    W końcu polutowałem nią wspomagając się kuchenką gazową.

    W niektórych domach ludzie nie mają nawet dobrego przedłużacza.
    Za to kompletów kieliszków skolko ugodna.

    --
    Piter

  • 12. Data: 2012-03-21 00:24:19
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Kapec pisze tak:

    > A ile wazy ta lutownica ? Bo moze oplaca sie kupic i sprzedac
    > miedz na złom z tego wynalazku.

    chyba że odciąć zaciski i użyć jako uchwyt do wiertła 1mm
    no i jeszcze można odciąć kabel 230v.

    --
    Piter

  • 13. Data: 2012-03-21 00:28:29
    Od: Tomasz Wójtowicz <t...@s...com>

    W dniu 2012-03-21 01:15, PiteR pisze:

    > a więc tu jest Reksio pogrzebany. Dałem zwykły 1mm^2.
    > W końcu polutowałem nią wspomagając się kuchenką gazową.
    >
    > W niektórych domach ludzie nie mają nawet dobrego przedłużacza.
    > Za to kompletów kieliszków skolko ugodna.

    Gruby drut w lutownicy transformatorowej to tylko obniżanie cos fi
    instalacji bez produkcji wystarczającej ilości ciepła. Dlatego drut musi
    być cienki, żeby miał duży opór.

  • 14. Data: 2012-03-21 00:31:03
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Tomasz Wójtowicz pisze tak:

    > drut musi być cienki, żeby miał duży opór.

    tak ale cienki się gnie

    --
    Piter

  • 15. Data: 2012-03-21 06:02:15
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    "PiteR" <e...@f...pl> wrote in message

    > chyba że odciąć zaciski i użyć jako uchwyt do wiertła 1mm
    > no i jeszcze można odciąć kabel 230v.

    Bałbym się użyć go do zasilania czegokolwiek.

    --
    Włodek

  • 16. Data: 2012-03-21 07:58:23
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "fReLuZ" <f...@i...com.pl> napisał w wiadomości

    > A co to jest Stonka?

    Biedna Bronka

    Marek

  • 17. Data: 2012-03-21 08:57:14
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <t...@s...com> napisał w wiadomości

    > Gruby drut w lutownicy transformatorowej to tylko obniżanie cos fi
    > instalacji bez produkcji wystarczającej ilości ciepła. Dlatego drut musi
    > być cienki, żeby miał duży opór.

    Od lat (tę transformatorówkę kupiłem w 1980) używam drutu miedzianego o
    średnicy 1,5mm (właśnie sprawdziłem).
    P.G.

  • 18. Data: 2012-03-21 11:07:37
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 21.03.2012 01:31, schrieb PiteR:

    > tak ale cienki się gnie

    Daje się gruby, a samą końcówkę traktuje pilnikiem. Za socjalizmu zawsze
    tak robiłem. Drut 1.5mm2 lub 2.5mm2, co było i pilnikiem na płasko sam
    czubek grota. Jak się grot dobrze uformowało, to można było strzelać
    gorącą cyną ;-)

    Waldek

  • 19. Data: 2012-03-21 14:03:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w
    >Gruby drut w lutownicy transformatorowej to tylko obniżanie cos fi
    >instalacji bez produkcji wystarczającej ilości ciepła. Dlatego drut
    >musi być cienki, żeby miał duży opór.

    Tak by sie wydawalo ... ale za cienki tez nie moze byc, bo zle grzeje.

    I stalowy nie moze byc, mimo ze ma duzy opor ..

    J.

  • 20. Data: 2012-03-21 14:12:06
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    > Gruby drut w lutownicy transformatorowej to tylko obniżanie cos fi
    > instalacji bez produkcji wystarczającej ilości ciepła. Dlatego drut musi
    > być cienki, żeby miał duży opór.

    Ja tam daję 2,5 mm2 i nie narzekam. Trzeba tylko dbać aby punkty styku
    grota czyste były i grzeje jak należy. Używam do lutowania kondensatorów
    na płytach głównych. Sama lutownica ma ponad 30 lat, robiona przez
    jakiegoś prywaciarza, jak to się kiedyś mówiło i nie zamieniłbym jej na
    inną, ale niestety spadła kilka razy, więc obudowa zaczyna się rozłazić..

    G.b.