  • 41. Data: 2013-10-29 14:31:51
    Temat: Re: Łza się w oku kręci. XT - postęp.
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 27.10.2013 Moophone <m...@g...pl> napisał/a:

    > Hercules ( 256 odcieni szarosci) pozniej cos co nazywalo sie MGA ( takie pol
    > hercules pol CGA(4kolory)

    Hercules miał trzy "kolory" (poziomy jasności): czarny, normalny
    i rozjaśniony. W trybie tekstowym. W graficznym dwa (jest-nie ma).

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

  • 42. Data: 2013-10-29 14:33:21
    Od: Boogie <b...@o...pl>

    W dniu 2013-10-29 09:09, robot pisze:

    > 150MB, to jest śmieszne.
    > U mnie przeciętnie to zajmuje 800MB i to już nie jest nawet śmieszne.

    No dokładnie - u mnie ostatnio przeglądarka na trzech kartach
    uśmiechnęła się o 1420 mb - o mało z krzesła nie spadłem. A dawniej trzy
    okna iexplorera mieściły sie w 8 mb... Nawiązując do tematu - i to ma
    być postęp? Jak on ma tak wyglądać to mi się łza w oku kręci...

  • 43. Data: 2013-10-29 15:28:48
    Od: grapeli23 <g...@g...com>

    Dnia 29.10.2013 Boogie <b...@o...pl> napisał/a:
> [...]
    > okna iexplorera mieściły sie w 8 mb... Nawiązując do tematu - i to ma
    > być postęp? Jak on ma tak wyglądać to mi się łza w oku kręci...

    Czego to niby ma dowodzić?
    U mnie trzy karty otwarte w przeglądarce opartej na Webkicie zajmują
    16MB. W Elinksie jeszcze mniej bo 3.
    http://news.ycombinator.com/
    http://ewontfix.com/
    http://lwn.net/
    Tylko jaki ma sens porównywać prostą statyczną stronę z kobyłami na
    miarę Google Docs.

  • 44. Data: 2013-10-30 08:41:25
    Od: robot <r...@v...pl>

    W dniu 2013-10-29 15:28, grapeli23 pisze:

> [...]
    > http://ewontfix.com/
    > http://lwn.net/
    > Tylko jaki ma sens porównywać prostą statyczną stronę z kobyłami na

    Trochę nie chce mi się wierzyć w to co widzę, ale u mnie
    chrome mając otwarte tylko te trzy strony które podałeś,
    zajmuje 455MB ram.

    --
    pozdro
    2x XEON E5-2650@2,4GHz 16C/32T|64GB RAM|2xGTX780|1xHD7850|ASUS Z9PE-D8WS

  • 45. Data: 2013-10-30 10:59:37
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Boogie <b...@o...pl> wrote:

    > czy też wykorzystywaniu bibliotek które z racji swojej ogólności lepiej
    > byłoby zastąpić własnymi...

    Zgadzam się ze wszystkim oprócz zacytowanego fragmentu. Gdy nie trzeba
    wymyślać na nowo koła (bo np. do danego zastosowania potrzebne jest
    kwadratowe), to lepiej tego nie robić...

    --
    "zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
    http://www.chmurka.net/

  • 46. Data: 2013-10-30 11:03:12
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Moophone <m...@g...pl> wrote:

    > W koncu VGA , 800x600 ledwo monitor wytrzymywal te jpgi z golymi babami :)

    Czym przeglądałeś zdjęcia? Ja sea. Taka dosowa przeglądarka zdjęć.

    > Dziw bierze wtedy zadnych licencji nie trzebabylo mniec! a jedyne
    > zabezpieczenie w grach to byly pytania sprawdzajace czy masz wystarczajaca
    > ilosc lat ;) ( larry:)

    Były zabezpieczenia - "podaj wyraz X ze strony Y instrukcji" :)

  • 47. Data: 2013-10-30 11:04:32
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Grzexs <g...@g...pl> wrote:

    > Ja miałem HGC z polskimi znakami w mazovii - full wypas!

    Ja pamiętam jak szukałem kogoś, kto zaprogramowałby mi EPROM-a do HGC :)

    A potem VGA i programy egapl/keybpl...

  • 48. Data: 2013-10-30 11:08:18
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Boogie <b...@o...pl> wrote:

    > którzy z tak słabych sprzętów tworzyli cuda no i internautów - ludzie
    > których na początku można było spotkać w sieci byli wyjątkowi pod każdym
    > względem. A dziś... - szkoda słów.

    Kiedyś to byli ludzie nauki... teraz też - gimbusy ;)

    Pamięta ktoś pierwszą paradę internautów w Warszawie na Starówce? Jeśli
    dobrze pamiętam wrzesień 2001 r. Byłem tam.

    Znalazłem: http://forum.gazeta.pl/forum/w,67,231280,231280,PIER
    WSZA_NA_SWIECIE_PARADA_INTERNAUTOW_.html

  • 49. Data: 2013-10-30 11:49:30
    Od: k...@g...com

    moj wujek mial skaner reczny na isa a4tech i drukarke laserowa hp laserjet 4l to bylo
    cos jak cos potrzebowalem to chodzilem do niego drukowac i w dobie internetu i htmla
    skanowalem u niego zdjecia ktore dawalem do neta

    ja mialem komp dopiero w 1998 roku byl to Pentium II 333 MHz z grafika Riva 128

    ale chodzilem do kuzynki miala 386SX z czarno bialym monitorem i bez dysku twardego

    wujek mial 486DX z monitorem kolorowym i jeszcze pamietam u niego system windows 3.11
    ale nie znalem tego systemu pozniej mial kompa Pentium 200 MMX

  • 50. Data: 2013-11-01 12:55:54
    Od: Radosław Sokół <R...@g...one.pl>

    W dniu 28.10.2013 10:06, m pisze:
    > Ale zaraz - monochromatyczne herkulesy też były niekompatybilne z niczym a trzymały
    się mocno, wręcz herkulesowo :).

    Ale Hercules powstał, gdy alternatywą były tylko MDA i CGA,
    które nie nadawały się do poważnej pracy graficznej. A że był
    do tego całkiem tani, to dość szybko zawojował rynek -- ale
    też na początku miał ciężko. W zasadzie obsługa wprowadzona
    w Lotus 1-2-3 i AutoCADzie przesądziła o sukcesie HGC.

    A gdy pojawił się Hercules InColor Graphics Card (bo chyba tak
    się nazywał -- piszę z pamięci), dostępna była już dawno EGA
    chyba, a powoli pojawiał się też na horyzoncie standard VGA
    wprowadzony wraz z PS/2. Bez zgodności z nimi nowe rozwiąza-
    nie nie miało szans.

    """""""|
    | | |
    ......./