  • 11. Data: 2012-09-28 20:25:15
    Temat: Re: Maksymalna rozdzielczość zdjęcia w Snapseed
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-09-28 19:47, Slon pisze:

    > Za to glab miszkajacy cale zycie w bolszewii,
    > musi "odkrywac ameryke", ze czegoc sie w niej nie musi.

    He, co za głąb - mieszka za wodą od Cartera, a nie wie jak brzmi po
    angielsku ''cal'' :)

    > W Ameryce nie musi sie wiele rzeczy, w porownaniu z twoja bolszewia.
    > Ty glabie meszkasz cale zycie w polsce i notorycznie piszesz,
    > "jakiś", zamiast "jakichś", a juz kilka razy miales zwracana uwage.

    To są dwie różne formy, pierdoło :)

    > Taki to z ciebie wyksztalciuch glabie.

    Nie jestem wykształciuchem, pierdoło :) Skończyłem edukację po maturze,
    a i tak uważam te cztery lata liceum za zmarnowane.

    --
    pozdrawia Adam
    /porozmawiałbym o wpływie yao na klesyndrony prostopadłe, ale nie mam z

  • 12. Data: 2012-10-01 13:24:14
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-09-28 17:54, Slon pisze:

> [...]
    fizyczny rozmiar odbitki/wydruku w calach.
    > -----------
    >
    > Nie wprowadzaj ludzi w blad - nie musi byc w calach.

    Jasne, liczba pikseli na cal (ppi) jest wynikiem dzielenia przez co chcesz, np. mile
    morskie.

  • 13. Data: 2012-10-01 18:22:35
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Mon, 01 Oct 2012 13:24:14 +0200, Jakub Witkowski napisał(a):

    fizyczny rozmiar odbitki/wydruku w calach.

    > Jasne, liczba pikseli na cal (ppi) jest wynikiem dzielenia przez co chcesz, np.
    mile morskie.

    Ja bym dodał łokcie, wiorsty i staje, a nader wszystko "i jeszcze w
    pizdu" ;).

    BP,NMSP.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 14. Data: 2012-10-04 08:11:41
    Od: Kuba_k1 <k...@g...com>

    > Jeszcze raz bo pewnie i tak nie załapałeś.
    >
    > dpi/ppi wynikowego obrazu to jest rozdzielczość pliku danej osi, podzielona przez
    fizyczny rozmiar odbitki/wydruku w calach.

    > Zapisywanie tego jako parametru pliku jest bezsensowne - na nic nie ma wpływu i nic
    nie mówi. Zaszłość historyczna.

    > Jakaś tam wartość musi być wpisana i tyle. Jak wpiszesz tam 50000 to nic się nie
    zmieni, odbitka będzie taka sama.

    Co to jest rozdzielczość i jak się ją oblicza, to doskonale wiem, jednak wydaje mi
    się, że Ty masz problem z czytaniem ze zrozumieniem - pewnie nie załapałeś o co
    pytałem, więc powtórzę - pytałem o ustawienie określonych parametrów w określonym
    programie - i to wszystko.
    Jeśli nie wiesz to nie odpowiadaj, nie popisuj się "wiedzą" nie będącą tematem
    pytania. A tak na marginesie, to mogę Ci podać wiele przykładów różnej rozdzielczości
    wydruków (dpi/ppi lub lpi)przy jednakowych wymiarach zdjęcia/obrazka.

  • 15. Data: 2012-10-04 09:07:04
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Kuba_k1" <k...@g...com> wrote>

> [...]
    > pewnie nie załapałeś o co pytałem, więc powtórzę - pytałem o
    > ustawienie określonych parametrów w określonym programie - i to

    Przecież dostałeś już odpowiedzi od dobrych ludzi. Czegoś nie
    rozumiesz? Nikt tu nie używa "porażki" Snapseed jak sam to określiłeś
    i trudno wręcz o lepsze odpowiedzi, niż te, co dostałeś - prościej już się
    nie da.

    > Jeśli nie wiesz to nie odpowiadaj, nie popisuj się "wiedzą" nie będącą
    > tematem pytania.

    :))))

    Na razie sam raczej zaczynasz robić popis, a co gorsza - chyba nawet
    o tym nie wiesz... :))

    > A tak na marginesie, to mogę Ci podać wiele przykładów różnej
    > rozdzielczości wydruków (dpi/ppi lub lpi)przy jednakowych wymiarach
    > zdjęcia/obrazka.

    Panowie, czapki z głów! :D

    [mr.]

  • 16. Data: 2012-10-04 09:39:50
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-10-04 08:11, Kuba_k1 pisze:
    > A tak na marginesie, to mogę Ci podać wiele przykładów różnej rozdzielczości
    wydruków (dpi/ppi lub lpi)przy jednakowych wymiarach zdjęcia/obrazka.

    Ale zdajesz sobie sprawę, że to co napisałeś jest równie logiczne jak
    ''mogę dać Ci wiele przykładów na to, że ten sam samochód może jeździć z
    różnymi prędkościami''? :)

    Widać, ten program ma to po prostu gdzieś.

    --
    pozdrawia Adam
    /uśmiechnij się - jutro też będą wojny, powodzie i trzęsienia ziemi.../

  • 17. Data: 2012-10-04 12:13:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Oct 2012, Kuba_k1 wrote:

    [...komuś...]
> [...]

    [...z czym można się tylko zgodzić...]

    W żadnym razie.
    Ma głęboki sens - pozwala opisać KOMPLETNY zamiar autora treści,
    rzecz jasna o ile z sensem został wstawiony.

    > - na nic nie ma wpływu i nic nie mówi. Zaszłość historyczna.

    Nie gadaj ;)

    A to tylko w tych 99,7%++ przypadków, kiedy autorowi jest to obojętne ;)

    > Co to jest rozdzielczość i jak się ją oblicza, to doskonale wiem

    Przyjmujemy.

> [...]
    > A tak na marginesie, to mogę Ci podać wiele przykładów różnej
    > rozdzielczości wydruków (dpi/ppi lub lpi)przy jednakowych wymiarach

    I co z tego?

    Nie rozumiesz problemu? (na to wychodzi)

    Ta wartość ma sens wtedy i tylko wtedy, jeśli w programie Twoją
    intencją jest, aby zapisać fizyczny rozmiar wydruku.
    Po pierwsze, program musi to "umieć".
    Większość popularnych programów, również darmowych od Irfana do GIMPa,
    "umie".
    Widocznie w tym co opisujesz, autor (programu) założył, że autor
    (zapisywanej grafiki) *nie* będzie narzucał rozmiaru wydruku.
    Kropka. Reklamacje do autora.

    Odnosząc się do tego co piszę wyżej - tak dla jasności - owszem, wiele
    razy mi się już zdarzało zapodawać podczas wydruku Irfanowi "rozmiar
    pierwotny wg wartości DPI". Po prostu miałem przygotowaną grafikę.
    Niekoniecznie zdjęcia, częściej jakieś mapy albo cóś podobnego :P
    To tak celem wyjaśnienia protestu wobec tezy jakoby była to
    "zupełnie niepotrzebna wartość i zaszłość historyczna".

    No i rzecz jasna doskonale rozumiemy ból, wynikający z faktu
    że autor nie przewidział, żebyś mógł sobie narzucić "wydruk ma
    mieć rozmiary 16x20 cm". Bo do tego sprowadza się wyliczenie
    DPI, jeśli masz określoną liczbę pikseli w poziomie i pionie.

    Cóż poradzić - zmień program.
    Albo pogódź się z faktem, że rozmiar musisz sobie zapisać gdzieś
    na karteluszku i podawać przy wydruku.

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2012-10-04 13:16:55
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > Odnosząc się do tego co piszę wyżej - tak dla jasności - owszem, wiele
    > razy mi się już zdarzało zapodawać podczas wydruku Irfanowi "rozmiar
    > pierwotny wg wartości DPI".

    Nie sądziłem, że ktoś faktycznie może używać takiej funkcjonalności :)

  • 19. Data: 2012-10-06 15:38:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 28 Sep 2012 16:44:55 +0200, Jakub Witkowski napisał(a):
> [...]
    nie mówi. Zaszłość historyczna.
    > Jakaś tam wartość musi być wpisana i tyle. Jak wpiszesz tam 50000 to nic się nie

    Niekoniecznie. Oddasz na jakas "inteligentna maszyne", zrobi ci kropke na
    srodku kartki, "bo taka informacja byla w pliku ktory pan dostarczyl".

    Najlepszy dowod ze wiele programow nie pozwala na zmiane tego parametru.

    J.

  • 20. Data: 2012-11-16 16:47:49
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > Ty glabie meszkasz cale zycie w polsce i notorycznie piszesz,
    > "jakiś", zamiast "jakichś", a juz kilka razy miales zwracana uwage.

    A odróżniasz ,,jakiś człowiek" od ,,jakichś ludzi"? :)

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat