    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Malutki PC z dwoma dziurkami RJ45
    Date: Mon, 4 Sep 2017 07:48:19 +0200

    On 9/4/2017 12:46 AM, BUNIEK wrote:
    > HPT5740 posiada SATA i czesto 2GB/GB Dysku flash ale 32bit/ale HT (CPU
    > Atom)

    Wlasnie to CPU jest do d... mam T5720 i tam jest możliwośc wstawienia
    procesorów około 2GHz, sam wstawiłem 1.8GHz i zaiwania bez gadania.

    Dodatkowo w środku cieżko miejsce znaleźc na dysk w jednym i drugim.

    No i 5740 jest 4x droższy niż 5730 :D

    > Jeden Ethernet nie jest przeszkodą aby zrobić ROUTER - ale trzeba
    > posiadać SWITCHA z Vlanami np 5 port 1Gb/s okolo 100pln. Lepszy Switch w
    > zawsze sie przyda :)

    Nie. Zjada za dużo prądu, ponadto ja mam switch gdzie indziej niż router
    i tylko jeden kabel. Nie ma co rzeźbić.

    > Kiedyś uruchamiałem na tym Terminalu i na wcześniejszych
    > PfSense(router), i działał

    Przypuszczam że pójdzie tam OpenWRT x86. Ale to na razie bez znaczenia
    co pójdzie istotne jest na czym to odpalić.

    > Nie wiem jakie masz tam bebechy, ale jak juz masz kompa to może postaw
    > tam cos do wirtualizacji i jednego pudla zrób i router i NAS i co tam
    > jeszcze Ci sie przyśni. Jak stoi pudlo które więcej robi to i wymiary
    > łatwiej przełknąć :)

    Tak bedzie, ale problem z terminalami HP (i całym HP) że to sa rzeczy
    zrobione dokładnie na granicy wqrw... Jest wszystko co trzeba i tylko
    brakuje: jakiegos istotnego portu, 2mm więcej miejsca, opcji w BIOSie
    itd. Tak jak gdyby zatrudniali managera od uszkadzania dobrego designu
    wstawiając drobne ale istotne defekty. Przykładowo T5720 ma mPCIE ale po
    wlutowaniu gniazda okazało się ze ... niefunkcjonalne. Usuneli
    inicjalizację w BIOSie bo bity sa kosztowne.