  • 1. Data: 2015-06-15 11:51:57
    Temat: Mały STM32F0 - RTC i 2xSPI
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Powoli przerzucam się z AVR-ów na 32bitowe MCU. Ostatecznie przekonały
    mnie do tego pozytywne doświadczenia z ESP8266, ale teraz jednak
    chciałbym się zająć czymś bardziej "standardowym".
    Pracuję w tej chwili nad pewną konstrukcją, w której mógłbym z
    powodzeniem zastosować jakąś Atmegę16/32/644. Niemniej stwierdziłem, że
    może to być dobrą okazją do poznania rodziny STM32F0.
    Ktoś może mi polecić mikrokontroler, który cechowałby się następującymi
    właściwościami:
    1) Wygodna obsługa RTC - możliwość podłączenia oscylatora zegarkowego,
    bądź też generowania przerwania 1Hz z dość dużą dokładnością, abym nie
    musiał co chwilę przeprowadzać synchronizacji zegara.
    2) Co najmniej 2xSPI + 1xI2C + 1xUART + parę wolnych pinów IO. Niby to
    można sprawdzić w specyfikacjach, ale potem po wczytaniu się w
    dokumentację okazuje się, że występują konflikty, bo różne peryferia
    roszczą sobie pretensje do tych samych pinów.
    3) Możliwie mała obudowa - coś w stylu TSSOP albo LQFP32.

  • 2. Data: 2015-06-15 17:11:41
    Temat: Re: Mały STM32F0 - RTC i 2xSPI
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 15.06.2015 11:51, Atlantis wrote:
> [...]
    > roszczą sobie pretensje do tych samych pinów.
    > 3) Możliwie mała obudowa - coś w stylu TSSOP albo LQFP32.

    To ja bym zaproponował STM32L051, rdzeń Cortex-M0+ więc jak znalazł żeby
    zastąpić Atmegę, ma wszystkie te peryferia których potrzebujesz, ma
    fajny RTC z ciekawymi opcjami generowania zdarzeń. Jak się go położy
    spać (standby+rtc) to wytrzyma baaardzo długo na litowej bateryjce. Na
    32 nogach ciężko upchnąć te interfejsy, ale w wersji 48 już masz
    wszystkie jakich chcesz oddzielnie.

    Jakub Rakus

  • 3. Data: 2015-06-15 18:51:03
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 15 Jun 2015 17:11:41 +0200, Jakub Rakus <s...@o...pl>
    wrote:
    > Na 32 nogach ciężko upchnąć te interfejsy,ale w wersji 48 już masz
    > wszystkie jakich chcesz oddzielnie.

    To w STMach nie ma dynamicznie przyłączanych peryferiów do dowolnych
    nóg? To rozwiązuje problem w obudowach z małą ich ilością....

    --
    Marek

  • 4. Data: 2015-06-15 19:22:19
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2015-06-15 o 17:11, Jakub Rakus pisze:

    > To ja bym zaproponował STM32L051, rdzeń Cortex-M0+ więc jak znalazł żeby
    > zastąpić Atmegę, ma wszystkie te peryferia których potrzebujesz, ma

    Można go dostać gdzieś w Polsce? W TME nie widzę...

  • 5. Data: 2015-06-15 19:59:35
    Od: stary grzyb <s...@o...pl>

    > Można go dostać gdzieś w Polsce? W TME nie widzę...

    Są w Farnellu.

    ---
    stary grzyb
    (tnijto z adresu email)

  • 6. Data: 2015-06-16 23:02:57
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 15.06.2015 18:51, Marek wrote:

    > To w STMach nie ma dynamicznie przyłączanych peryferiów do dowolnych
    > nóg? To rozwiązuje problem w obudowach z małą ich ilością....

    Nie, nie ma. Takie rzeczy to w Renesasach, Infineonach itd. Ciężkie
    sprawy, duże ceny...

    Jakub Rakus

  • 7. Data: 2015-06-16 23:18:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 16 Jun 2015 23:02:57 +0200, Jakub Rakus <s...@o...pl>
    wrote:
    > Nie, nie ma. Takie rzeczy to w Renesasach, Infineonach itd. Ciężkie
    > sprawy, duże ceny...

    To się zdziwiłem, bo to częste nawet w 8bitowych pickach (np. seria
    j) a o pic32 już nie wspominając...

    --
    Marek

  • 8. Data: 2015-06-18 22:15:56
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2015-06-15 o 19:22, Atlantis pisze:

    > Można go dostać gdzieś w Polsce? W TME nie widzę...

    Kamami

    --
    Michał

  • 9. Data: 2015-06-18 22:24:02
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2015-06-15 o 11:51, Atlantis pisze:

> [...]
    > dokumentację okazuje się, że występują konflikty, bo różne peryferia
    > roszczą sobie pretensje do tych samych pinów.

    Użyj Cube MX
    http://www.st.com/web/en/catalog/tools/FM146/CL2167/
    SC2004?icmp=sc2004_pron_pr-stm32f446_dec2014&sc=stm3
    2cube-pr8
    klikasz w drzewie co potrzebujesz, a przemapowanie robi się metodą
    przeciągnij i upuść.
    Potem możesz wygenerować kod inicjujący peryferia, który w większości
    przypadków jest prawidłowy.

    --
    Michał