  • 61. Data: 2013-11-09 13:32:24
    Temat: Re: Mamo, Tato, kupcie mi dyplom !!
    Od: Marek Borowski <m...@x...com>

    On 11/9/2013 12:34 PM, RoMan Mandziejewicz wrote:
> [...]
    Dodam, ze isc do technikum nie wspominajac o zawodowce to byl wstyd dla
    osoby dobrze uczacej sie. Dlaczego ? Chodzi o sort ludzi ktorzy tam
    szli - nie byli to uczniowie z czerwonym paskiem.

    > Jasssne, bo każdy musi zaliczyć analizę matematyczną.

    Nie kazdy tylko ten co smie sie nazywac inzynierem.
    I nie tylko analize.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 62. Data: 2013-11-09 14:29:07
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    wiadomości news:909001466.20131109123430@pik-net.pl.invalid...

    > Ale lutować się nauczyłeś zanim poszedłeś do średniej szkoły,
    > nieprawdaż?

    Nie tylko lutować.
    Zdążyłem już być kopnięty przez 220V, chwycić ręką z grzałkę lutownicy 120W,
    wywalić korki wpinając w gniazdko pierwotne uzwojenie trafa liczące 7 zwoi.
    A co uważam za najważniejsze zdążyłem już wtedy odkryć, że zbudowanie
    czegokolwiek według własnego projektu daje mi dużo więcej satysfakcji niż
    powielenie gotowego schematu.

    > Jasssne, bo każdy musi zaliczyć analizę matematyczną.

    Nie pisałem o samej matematyce tylko o innych przedmiotach.
    Miernictwo, układy liniowe, nieliniowe, elementy półprzewodnikowe, teoria
    pola elektromagnetycznego i inne (musiałbym przejrzeć indeks) - to wszystko
    matematyka.
    Według mnie to właśnie dobre podstawy z matematyki pozwalały mi w czasie
    studiów mieć dużo wolnego czasu i zajmować się głównie kajakami (pływaliśmy
    od kwietnia do listopada, a w zimie jeździliśmy naprawiać kajaki i wiosła -
    tak się złożyło, że z powodu remontu Żaka były składowane 70km od Gdańska).
    P.G.

  • 63. Data: 2013-11-09 15:04:40
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 9 listopada 2013 00:58:59 UTC+1 użytkownik RoMan Mandziejewicz
    napisał:

    > A szkoda. Licealiści niech sobie na politologię czy inne tumanistyczne
    > studia chodzą.

    Kurczę, nie wiedziałem że jesteś takim rasistą ;P
    Ja jestem po liceum, a jakoś polibudę skończyłem i coś tam potrafię ;)

    L.

  • 64. Data: 2013-11-09 15:20:57
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Lisciasty,

    Saturday, November 9, 2013, 3:04:40 PM, you wrote:

    > Kurczę, nie wiedziałem że jesteś takim rasistą ;P

    Oj, tak. Za dużo muszę panom Magistrom Inżynierom Elektronikom
    tłumaczyć :(

    > Ja jestem po liceum, a jakoś polibudę skończyłem i coś tam potrafię ;)

    http://studio.wp.pl/i,Potrafie-cos-tam-cos-tam,mid,1
    205362,wideo.html

    :P

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 65. Data: 2013-11-09 18:28:56
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "A.L." <a...@a...com> napisał w wiadomości
    > Nie wiem jak to naprawic. Mozliwosc naprawienia jest taka sama jak
    > wcisniecie pasty do zebow z powrotem do tuby. Zepsulismy, i naprawic
    > sie nie da. Polska idzie w strone spoleczenstwa przedstawionego w

    Na upartego dało by się - zbieram wyciśniętą pastę do jakiejś strzykawki,
    wsadzam końcówkę w wylot tuby, byle szczelnie... może powrót nie będzie
    idealny, ale się da. Póki pasta nie pójdzie w rozkurz, bądź nie stwardnieje,
    itd., to się da... Nie jest to proste i łatwe... Ale jak już się ją zużyje,
    stwardnieje, spleśnieje...

    > filmie Idiocracy

    Przyznam, że nie widziałem, ale chyba się domyślam, o co ci chodzi.
    Obserwuję otoczenie i ... Pozwolę sobie wstrzymać się od wypowiedzi.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 66. Data: 2013-11-09 18:31:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 9 Nov 2013 12:19:10 +0100, Piotr Gałka napisał(a):

    > Dlaczego ostatnio?
    > Już 35 lat temu słyszałem (od mojej mamy, która uczyła w Zespole Szkół
    > Budowy Okrętów), że inżyniera to można w kilka lat wykształcić, a spawacza
    > okrętowego nie.

    Kiedys chyba bylo znacznie mniej tych certyfikatow, technik, wymogow

    A inzyniera ... moze tak, ale prawdziwego inzyniera elektronika w 5
    lat to troche za malo ....

    J.

  • 67. Data: 2013-11-09 18:40:35
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Tez nie musi umiec spawac

    Hmm... bałbym się polegać na (wyłącznie) "mędrca szkiełku i oku"... kto w
    żaden sposób poza to nie wyszedł... Już nie proszę o znajomość kowalstwa
    artystycznego, bo to rzemioso, ale, żeby nie umieć dwóch prętów zespawać...
    to bym spylał od takiego daleko, daleko, daleko... Spylałbym od lekarza,
    który nie zna zjawiska osmozy, spylałbym od mechanika samochodowego, nie
    znającego podstaw działania silnika i hamulców, itd...

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 68. Data: 2013-11-09 18:56:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 9 Nov 2013 18:40:35 +0100, ACMM-033 napisał(a):
> [...]
    > artystycznego, bo to rzemioso, ale, żeby nie umieć dwóch prętów zespawać...
    > to bym spylał od takiego daleko, daleko, daleko...

    Ale on nie jest od spawania dwoch pretow.
    On moze byc od dobierania parametrow spawania. Od zakupu spawarek, od
    sprawdzania elektrod. Od programowania robotow.
    A nawet od uczenia spawania, mimo ze np jakas choroba powoduje ze rece
    mu sie trzesa.

    > Spylałbym od lekarza, który nie zna zjawiska osmozy,

    No to chyba wiekszosc nie zna.

    > spylałbym od mechanika samochodowego, nie
    > znającego podstaw działania silnika i hamulców, itd...

    Hi hi - w hamulcach jest teraz ABS i ESP, a wkrotce moga byc i
    elektryczne zaciski :-)

    J.

  • 69. Data: 2013-11-09 19:19:12
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Ale on nie jest od spawania dwoch pretow.

    Ależ jest! Może nie wasnymi rękami, ale jest. Teoria bez cienia praktyki...
    zbieram się do ucieczki...

    > A nawet od uczenia spawania, mimo ze np jakas choroba powoduje ze rece
    > mu sie trzesa.

    Ale musi, po spoinie, wiedzieć, czy uczeń dobrze zespawał, inaczej jego
    wiedza, to (cenzura).

    > No to chyba wiekszosc nie zna.

    I nie wie, jak zadziała podanie leku na komórki ciała... już prawie
    biegnę...

    > Hi hi - w hamulcach jest teraz ABS i ESP, a wkrotce moga byc i
    > elektryczne zaciski :-)

    To co... elementarną wiedzę, to nadal uważam (i będę) MUSI mieć.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 70. Data: 2013-11-09 20:56:29
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 9 Nov 2013 11:55:46 +0100, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> wrote:

    >Jasne. Idźmy dalej - elektronika to nie tylko prawo Ohma. Co więcej,
    >są spore dziedziny elektroniki, w których żadne prawo Ohma nie jest
    >potrzebne. A jak trzeba coś policzyć, to dupa blada, bo Panowie
    >Inżynierowie Elektronicy _zastosować_ ze zrozumieniem prawa Ohma i
    >praw Kirchhoffa.

    A czy ja gdzies pisalem ze prawo Ohma i Kirchoffa nie jest potzrebne?
    A czy Kolega slysal kiedys o Twierdzeniu Paleya-Wienera i czy wie co z
    niego wynika? I dlaczego?

    >Żebyś się nie zdziwił. I nie myl elektroniki z informatyką, proszę.

    No to na poczatek proponuje klekture ksiazki. Bellert, Woznicki,
    Analiza i synteza ukladow elektrycznych metoda liczb strukturalnych.
    Wydana dosyc dawno, wiec dostepna tylko w bibliotekach.

    Zanim zaczniesz czytac, proponuje dowiedziec sie co to jest
    "homeoomorfizm" i "pierscien algebraiczny".

    Jakbys potzrebowal wiecej literatury na temat wspolczesnej
    elektroniki, to sluze

    A.L.