    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.misc.samochody
    Subject: Re: Mandat i blokada na prywatnej posesji
    Date: Thu, 29 Mar 2012 12:01:34 +0200

    Użytkownik "Nixe" napisał w wiadomości grup

    "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Sprawdź :-) Myślisz, że przyjedzie policja i go odholuje? ROTFL.

    > Nie, nałoży karę grzywny na kierowcę (wykroczenie - sprawdź sobie w
    > kodeksie pod co podpada odmowa opuszczenia prywatnego, nieogrodzonego
    > terenu) i sporządzi protokół z zajścia. Na początek mi wystarczy.
    > A odholuję ja, na koszt właściciela auta.
    > Natomiast przedpiśca sugeruje, że policja się w to w ogóle nie miesza.
    > To od CZEGO jest w takim razie policja?

    Po pierwsze najpierw musisz wezwać właściciela do zabrania swojego mienia.
    Żaden przechodzący obok policjant nie wypisze mandatu za to, że w Twoim
    ogródku stoi czyjś samochód, bo nie ma podstawy prawnej.

    > Ale my chyba nie piszemy o złomie stojącym po osiedlach.

    Piszemy o tym gdy ktoś na Twoim prywatny terenie zostawił swój samochód, a
    złom jest przykładem takiego samochodu pozostawionego dawno temu.

    > Bzdura totalna. Przykład z własnego - nomen-omen - podwórka.
    > Bezpańskie auto, stojące ponad rok na prywatnym podwórkowym parkingu,
    > wspólnota blokowa wyholowała poza obręb terenu należącego do tego bloku.

    Zrobiliście to legalnie??? Mieliście na to zgodę sądu???

    > Nikt jakoś nie poniósł z tego tytułu żadnych konsekwencji. Zresztą
    > pardon - jakie konsekwencje miałby ponieść właściciel usuwając ze swojej
    > posesji cudze mienie?

    Dowolne, z oskarżeniem o krótkotrwały zabór mienia włącznie. Zależy tylko od
    właściciela tego wraku o co zechce Was oskarżyć, a jeśli przy holowaniu
    doszło do uszkodzenia to jest to celowe uszkodzenie cudzego mienia.

    > Jak Ci ktoś wrzuci starą walizkę do przedpokoju, to też musisz się z tym
    > pogodzić?

    Nie, możesz wezwać go do zabrania. Oczywiście po wszystkim masz prawo
    obciążyć go kosztami przechowywania jego rzeczy. Przykre ale prawdziwe. W
    Polsce nie obowiązuje zasada "mój dom / ogród moją twierdzą".

    Pozdrawiam
    Ergie