    Subject: Re: Mazda 6, ubywa płynu chłodniczego, ciąg dalszy.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Vlad The Ripper <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>
    Date: Thu, 12 Oct 2017 11:36:01 +0200

    W dniu 2017-10-11 o 17:32, Michał Kowalski pisze:
    > Witam,
    >
    > ciąg dalszy historii Mazdy 6 rocznik 2007, 105 kW, diesel.
    >
    > Pierwotny problem to ubywanie płynu chłodniczego, ok. 1/3 L na 1000km.
    >

    > Diagnoza mechanika: brak oznak wycieku na zewnątrz. Po sprawdzeniu za
    > pomocą przyrządu stwierdził obecność spalin w układzie chłodzenia.
    > Diagnoza: uszkodzona uszczelka pod głowicą albo wręcz pęknięta głowica.
    > Chłodniczka EGR mówi, że nie, bo ponoć nie jest ona chłodzona cieczą.
    >
    > Koszty naprawy: 2500 zł, do tego najwyższy czas wymienić rozrząd - 1000
    > zł oryginalne części. Jeśli będzie to pęknięta głowica, to koszt
> [...]
    Jak Ci ubywa 1/3 l na 1000km to zaopatrz się w bańkę borygo, czy czegoś
    podobnego i jeździj dalej dolewając co jakiś czas zamiast 4 koła pakować
    w naprawę.
    Ja kiedyś tak 2,5 roku jeździłem z ubywającym nie wiadomo gdzie płynem
    chłodniczym. Nawet nie chciało mi się tego diagnozować. U mnie było
    pewnie coś innego, bo zimą prawie nie ubywało, za to latem w korku
    potrafiło litr na 20km wciągnąć.
    Ewentualnie można zrobić jak Janusz Cebula czyli sprzedać auto komuś,
    kto nie wie, że płynu chłodniczego ubywa.