    Subject: Re: Mikroskop do amatorskiego BGA
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Zbych <a...@o...pl>
    Date: Thu, 9 Jan 2020 22:14:39 +0100

    heby wrote on 09.01.2020 20:46:

    > nada do amatorki? A może jest coś innego, również taniego, lepszego?
    > Przyjaciele z chin może coś mają?

    Pewnie, że mają. Jest też trochę recenzji na youtube.
    W okolicy 1,2k da się znaleźć już coś z zoomem, np:
    https://www.aliexpress.com/item/33000718102.html

    Mam taką samą głowicę, tylko z innym statywem, dodatkowymi soczewkami
    2x, 1x, 0.5x. Jak na razie to 0.5x wydaje mi się najodpowiedniejsza. Nie
    lutowałem pod nim jeszcze, bo elementy z rasterem 0,4mm spokojnie robię
    bez wspomagania (póki co).

    https://www.youtube.com/watch?v=sZqCsk0kGm8

    > Na marginesie: BGA z okolic laptopów, ale nie telefonów. Jakie
    > powiększenie przydaje się i czy zoom jest niezbędny?

    Jeśli możesz to lutuj bez żadnych szkieł. Spróbuj poprawić oświetlenie,
    zwiększyć nateżenie światła na blacie. Własna optyka jest najwygodniejsza.