    From: jacek <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Minimalne VREF dla DAC
    Date: Wed, 16 May 2018 12:23:20 +0200

    > Tylko przetworników 16- i więcej bitowych się w tym układzie nie robi.
    > Używa się techniki delta-sigma i różnnych dziwnych dzielników
    > pojemnościowych. Zasadniczo na 12. bitach technika rezystorowa
    > się kończy, nie licząc wykonań specjalnych z laserowym trimingiem.
    > Dla przykładu, weź sobie  dac121c081:
    >
    > http://www.ti.com/lit/ds/symlink/dac121c081.pdf
    >
    > To jest 12-bitowy przetwornik z wymaganiem wolta na VREF
    > i działający w oparciu o sieć rezystancyjną. Napięcie na
    > ostatnim oporniku to wtedy ~250uV, i mało i dużo. No ale...
    > on ma braciszków: 10-bitowy dac101c085 oraz 8-bitowy
> [...]
    Testowałeś je w pełnym zakresie napięć zasilających, temperatury
    oraz mierzyłeś ich szumy i liniowość?
    Elementy często wytrzymują znaczne przekroczenia
    w jedną i drugą stronę ale odbija się to na żywotności,
    dokładności i wielu innych aspektach, których my nie jesteśmy
    w stanie sprawdzić w domu na 1 elemencie...
    Producent musi zapewnić powtarzalność parametrów przez wiele
    lat produkcji a Ty bierzesz jeden czy kilka układów z jednej serii
    do porównania co jest bardzo mało znaczące statystycznie.

    --
    pzdr, j.r.