  • 1. Data: 2016-04-22 09:58:47
    Temat: Miniwieża Samsunga - wyświetlacz
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Cześć
    Wpadła mi w ręce miniwieża Samsunga mm-c330d. Wyświetlacz w niej świeci
    bardzo słabo. Jak sądzę, po prostu się zużył.
    Cały moduł z wyświetlaczem wygląda tak:
    http://www.tinypic.pl/ycm25e328nxz
    http://www.tinypic.pl/pp7g19i53f6w
    Mam dwa pytania:
    1. To jest jak sądzę wyświetlacz elektroluminescencyjny?
    2. Jest szansa kupić gdzieś taką (moduł lub sam wyświetlacz) część?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 2. Data: 2016-04-22 11:32:21
    Temat: Re: Miniwieża Samsunga - wyświetlacz
    Od: Tomotron <t...@o...pl>

> [...]
    > 1. To jest jak sądzę wyświetlacz elektroluminescencyjny?
    > 2. Jest szansa kupić gdzieś taką (moduł lub sam wyświetlacz) część?

    Witam
    Sporadycznie pada VFD, w 90% zaniżone napięcie zasilania (-28V)
    ewentualnie napięcie żarzenia. Do sprawdzenie standardowo kondensatory
    jak i rezystory bezpiecznikowe które bardzo lubią zwiększać rezystancję.
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2016-04-22 13:12:28
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 22 Apr 2016 11:32:21 +0200, Tomotron napisał(a):

> [...]
    > ewentualnie napięcie żarzenia. Do sprawdzenie standardowo kondensatory
    > jak i rezystory bezpiecznikowe które bardzo lubią zwiększać rezystancję.

    Dzięki za parę wskazówek. Podrzucam nowy plik
    (http://www.tinypic.pl/k7ji2dtbqvki) z widokiem na ten wyświetlacz
    (poprzednim razem wysłałem 2x ten sam plik). Mam nowe pytania :), nie
    miałem jeszcze do czynienia z takim ustrojstwem.
    1. Czy jest typowe miejsce (nóżki) gdzie należy się spodziewać
    wyprowadzeń żarzenia?
    2. Świecenia tych nitek katody raczej nie widać nawet po ciemku?
    3. Ile może wynosić napięcie żarzenia?
    4. napięcie świecenia segmentu czynnego powinno wynosić 28 V= typowo,
    przy czym raczej powinno być dodatnie względem żarzenia?
    5. Co to jest VFD? :)

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2016-04-22 13:51:00
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Jacek Maciejewski pisze:
    [..]
    > 1. Czy jest typowe miejsce (nóżki) gdzie należy się spodziewać
    > wyprowadzeń żarzenia?

    Nie ma standardu, trzeba szukać miernikiem gdzie jakie są napięcia
    względem masy. Prawdopodobnie skrajne piny.

    > 2. Świecenia tych nitek katody raczej nie widać nawet po ciemku?

    Czasami widać, powinny się delikatnie żarzyć ciemno bordowo.

    > 3. Ile może wynosić napięcie żarzenia?

    To zależy od długości drucików, pojedyncze volty.

    > 4. napięcie świecenia segmentu czynnego powinno wynosić 28 V= typowo,
    > przy czym raczej powinno być dodatnie względem żarzenia?

    Zmierzysz to zobaczysz.

    > 5. Co to jest VFD? :)

    Use google luke. Nie bądź tak leniwy tudzież nieporadny jak platformowy.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 5. Data: 2016-04-22 15:50:04
    Od: Tomotron <t...@o...pl>

> [...]
    > 4. napięcie świecenia segmentu czynnego powinno wynosić 28 V= typowo,
    > przy czym raczej powinno być dodatnie względem żarzenia?

    W sumie kolega wcześniej wszystko wyjaśnił, tu masz schemat:
    http://www.electronica-pt.com/esquema/func-startdown
    /26859/
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2016-04-22 16:00:06
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 22 Apr 2016 15:50:04 +0200, Tomotron napisał(a):

    > W sumie kolega wcześniej wszystko wyjaśnił, tu masz schemat:
    > http://www.electronica-pt.com/esquema/func-startdown
    /26859/
    > Pozdrawiam

    Dzięki wam obu za pomoc.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 7. Data: 2016-04-22 18:01:34
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 22 Apr 2016 15:50:04 +0200, Tomotron napisał(a):

    > W sumie kolega wcześniej wszystko wyjaśnił, tu masz schemat:
> [...]

    Dzięki wam obu za pomoc.

    PS. Pomierzyłem napięcia:
    1. napięcie anodowe wynosi 25 V, IMO w porządku.
    2. Napięcie żarzenia 1 V, przy oporności żarnika 6 om daje moc ok. 160
    mW - nie jest to deko za mało?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 8. Data: 2016-04-22 18:38:01
    Od: Tomotron <t...@o...pl>

> [...]
    > 1. napięcie anodowe wynosi 25 V, IMO w porządku.
    > 2. Napięcie żarzenia 1 V, przy oporności żarnika 6 om daje moc ok. 160

    schemat podaje IMO 4,3V (oczywiście mierzone na końcówkach wyswietlacza
    F- i F+ a nie względem masy itp.)
    Sprawdzić, co wychodzi z przetwornicy, kondensatory od zasilania VFD
    profilaktycznie wymienić, rezystory bezpiecznikowe zweryfikować.
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2016-04-22 18:46:26
    Od: Tomotron <t...@o...pl>

> [...]
    > 1. napięcie anodowe wynosi 25 V, IMO w porządku.
    > 2. Napięcie żarzenia 1 V, przy oporności żarnika 6 om daje moc ok. 160

    Jakie napięcie na C1S41 100uf/16V? jak ok 1V do sprawdzenie R1S30
    0,22ohma i dioda D1S31. Jak dużo wyższe od 1V, to jakie napięcie na
    emiterze Q1P107 - może on padnięty.
    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2016-04-22 20:16:56
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 22 Apr 2016 18:46:26 +0200, Tomotron napisał(a):

    > Jakie napięcie na C1S41 100uf/16V? jak ok 1V do sprawdzenie R1S30
    > 0,22ohma i dioda D1S31.
    Opornik to po prostu zworka. Napięcie na c2s41 jest 1,33 V. Dioda na
    omomierz OK.

    > Jak dużo wyższe od 1V, to jakie napięcie na
    > emiterze Q1P107 - może on padnięty.
    Niestety, 1,33 V:) Ale dlaczego tak mało, nie mam pojęcia, zwłaszcza że
    np. napięcia AMP są po 24 V a napięcie oznaczone jako -28 jest 33 V
    (trochę za dużo)

    Jakaś podpowiedź? :)

    --
    Jacek