    From: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Młody technik-roczniki
    Date: Fri, 3 Apr 2020 14:21:21 +0200

    Osoba podpisana jako Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>
    w artykule <news:5e843b57$0$551$65785112@news.neostrada.pl> pisze:

    > We wszystkim się otwiera co znalazłem i co potrafi samo otworzyć pdf-a.
    > Oprócz Acrobat Readera.

    Pliki są uszkodzone przez lamera, który pobrał je z chomika, ale się
    musiał podpisać i dokleił swoją sygnaturkę 4H.Sz.until.End.of.Time! do
    sygnatury końca pliku.

    Poprawnie na końcu pliku PDF jest _linia_ z napisem %%EOF (End Of File).
    Niektóre czytniki sprawdzają tylko, czy w pliku znajduje się linia
    _zaczynająca_ się od %%EOF, resztę znaków ignorują. Adobe Reader sprawdza
    całą linię.

    Niestety część programów generuje plik PDF bez znaków końca linii po EOF,
    więc doklejenie czegoś zmienia zawartość tej linii. Adobe Reader ignoruje
    kolejne znaki, jeśli są one w _następnej_ linii, a nie w tej samej.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<=>h w adresie)