  • 11. Data: 2020-04-03 16:59:35
    Temat: Re: Młody technik-roczniki
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sundayman napisał:

    > Czyli jak zwykle - jakiś debil popsuł.
    > Dzięki za wyjaśnienie.

    Acrobat Reader pisze "The file is damaged and could not be repaired",
    ale chyba nie wie co pisze. Wystarczy hexedytorem wymieniony wyżej
    napis zastąpić spacjami -- i już nie jest "repaired" i ani trochę
    "damaged". W zasadzie to wystarczy jedną spację umieścić zamiast
    początkowej czwórki w napisie.

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2020-04-03 17:31:40
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    w artykule <news:slrnr8ejqo.hpg.jaros@falcon.lasek.waw.pl> pisze:

    > Acrobat Reader pisze "The file is damaged and could not be repaired",
    > ale chyba nie wie co pisze.

    Nie tak. To jest ogólny komunikat błędu wyświetlany również, kiedy
    faktycznie brakuje końca pliku, czego oczywiście nie da się naprawić.

    > Wystarczy hexedytorem wymieniony wyżej
    > napis zastąpić spacjami -- i już nie jest "repaired" i ani trochę
    > "damaged". W zasadzie to wystarczy jedną spację umieścić zamiast
    > początkowej czwórki w napisie.

    W zasadzie całą lamerską sygnaturkę można obciąć. A jak zastępować, to
    lepiej zastąpić 4H znakami końca linii: 0x0d0a, żeby się nie okazało, że
    jakiś czytnik jest jeszcze bardziej gorliwy.
    Na szczęście nie wszystkie pliki na archive.org pochodzą z tego źródła.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<=>h w adresie)

  • 13. Data: 2020-04-03 17:47:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Andrzej P. Wozniak napisał:

    > Nie tak. To jest ogólny komunikat błędu wyświetlany również, kiedy
    > faktycznie brakuje końca pliku, czego oczywiście nie da się naprawić.

    Toć przeca mówię: nie wie, co pisze. W swojej ogólności traci rozróżnienie
    między tym co się da, a czego się nie da.

> [...]
    > jakiś czytnik jest jeszcze bardziej gorliwy.
    > Na szczęście nie wszystkie pliki na archive.org pochodzą z tego źródła.

    Jasne, że można obciąć, ale edytor plików binarnych zawsze jakiś pod ręką
    jest, z obcinaczką bywa gorzej. A czy lepiej -- pewnie tak, ale sam nie
    wiem, czy gdzieś jest wymagane, by po EOF był koniec wiersza.

    --
    Jarek

  • 14. Data: 2020-04-03 20:21:58
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>

    On Fri, 3 Apr 2020 17:47:45 +0200, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:

> [...]
    > jest, z obcinaczką bywa gorzej. A czy lepiej -- pewnie tak, ale sam nie
    > wiem, czy gdzieś jest wymagane, by po EOF był koniec wiersza.

    "head -c -[długość ogona]" nie wystarczy do obcięcia?

    --
    Artur Stachura

  • 15. Data: 2020-04-03 20:32:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Artur Stachura napisał:

    > "head -c -[długość ogona]" nie wystarczy do obcięcia?

    No faktycznie, wystarczy. Ogony trzeba obcinać z głową, warto zapamiętać.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2020-04-03 20:34:39
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    > "head -c -[długość ogona]" nie wystarczy do obcięcia?

    A jak tobie wychodzi?

    --
    Kaczin

  • 17. Data: 2020-04-03 20:47:38
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>

    On Fri, 3 Apr 2020 20:34:39 +0200, Kaczin <j...@p...interia.pl> wrote:

    > A jak tobie wychodzi?

    Nie mam pod ręką dyskutowanych tu plików, ale zasadniczo działa
    bezproblemowo. Trzeba policzyć, ile jest znaków w zbędnej sygnaturce na
    końcu pliku i dać w bashu polecenie
    head -c -[liczba znaków] zly_plik.pdf > dobry_plik.pdf
    (jak w Windows, nie wiem)

    --
    Artur Stachura

  • 18. Data: 2020-04-04 09:42:13
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

> [...]
    > napis zastąpić spacjami -- i już nie jest "repaired" i ani trochę
    > "damaged". W zasadzie to wystarczy jedną spację umieścić zamiast

    Wiele nie myśląc (niewątpliwie, choć zainspirowany podaną informacją)
    pod notepad++, bez żadnych dodatków, zakończyłem linijkę. Wystarczyło.
    Aż się zdziwiłem. Ale ja Acrobat Readera to rzadko używam.

    Pozdrawiam

    DD

  • 19. Data: 2020-04-04 12:27:38
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    w artykule <news:slrnr8eml1.ljg.jaros@falcon.lasek.waw.pl> pisze:

    > Toć przeca mówię: nie wie, co pisze. W swojej ogólności traci
    > rozróżnienie między tym co się da, a czego się nie da.

    Po prostu nie wdaje się w szczegóły. Nie widzi poprawnej sygnatury końca
    pliku, więc zakłada przypadek bardziej prawdopodobny, a równoczesnie
    gorszy. Komunikat błędu jest dla opornych, bo takie są zalecenia
    marketoidów.

    > Jasne, że można obciąć, ale edytor plików binarnych zawsze jakiś pod
    > ręką jest, z obcinaczką bywa gorzej.

    Nie wiesz, co piszesz. Mylisz hex edytor w trybie edytora dyskowego
    (zwykle tylko kopiuj i wklej w trybie nadpisywania) z trybem edycji pliku
    (można też wstawiać i wycinać, obcinać początek lub koniec).

    > A czy lepiej -- pewnie tak, ale
    > sam nie wiem, czy gdzieś jest wymagane, by po EOF był koniec wiersza.

    W plikach, które przeglądałem, po EOF był zawsze jakiś EOL (najczęściej
    Windows, ale czasem też Linux albo Mac) albo nic.
    Po EOL mogło być jeszcze coś, np. podpis cyfrowy (nie znalazłem takiego
    pliku, więc nie sprawdziłem) czy kod html z niedorobionego serwera http
    (takie śmieci pojawiają się regularnie doklejone do różnych plików, w
    przypadku archiwów program 7-zip rygorystycznie przestrzegający standardów
    zawsze o tym ostrzega).

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<=>h w adresie)

  • 20. Data: 2020-04-04 13:13:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

> [...]
    > pliku, więc zakłada przypadek bardziej prawdopodobny, a równoczesnie
    > gorszy. Komunikat błędu jest dla opornych, bo takie są zalecenia

    Gdyby poprzestał na czterech pierwszych słowach opisujących znane mu
    fakty, a część synoptyczną sobie odpuścił, to by było jeszcze bardziej
    dla opornych. Opieranie komunikatów na przypuszczeniach nie jest dobrym
    zwyczajem.

    --
    Jarek