    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Mobilne gniazdka elektryczne - używał ktoś coś takiego ?
    Date: Sun, 29 Jun 2014 18:32:20 +0200

    news:looknc$g3u$1@usenet.news.interia.pl...
    > W którymś d dość już starych podręczników WiFi był taki obrazowy przykład:
    > Kawiarnia, na sali kilka osób. Mogą rozmawiać bez problemu. Przychodzi
    > coraz więcej osób. Aby rozmawiać z sąsiadem przy stoliku, trzeba już nieco
    > podnieść głos. W pewnym momencie mamy sytuację, że każdy wrzeszczy na
    > pełne gardło, a i tak niewiele słyszy od sąsiada.
    > A wystarczy rozmawiać cichutko - wtedy nie przeszkadza się osobom przy
    > dalszych stolikach, a słyszy się sąsiada obok.

    Nie do końca (takie tam drobne niuanse), ale trafnie oddaje to istotę
    rzeczy. Jednak nie pokazuje uwarunkowania od odległości międzi
    stacjami,ktore nie muszą być jednakie. Tu bym się posłużył raczej
    zobrazowaniem w postaci gestów, a gestujący jest ubrany w sweter o kolorze
    zależnym od kanału (pominę na razie zmianę tegoż zależnie od potrzeb). W
    sali jest niezbyt jasno, trochę z trudnością, ale widać, kto jaki ma kolor.
    Powiedzmy, że to są ludzie znający język migowy, no, coś podobnego, jak
    czasem widać w relacjach z giełdy nowojorskiej (gdzie wszyscy machają
    rękami). Aby porozumieć się na odległość, kontaktują się ze sobą osoby o tym
    samym kolorze, który z racji niezbyt jasnego oświetlenia, trochę trudno
    rozróżnić. Mało migających, to łatwe rozróżnienie, nawet przy niewiele
    różniących się kolorach, a ta trudność, to powiedzmy, że zajmowana szerokość
    pasma. Więcej ludzi - aby dolecieć, to już trzeba by wyskoczyć przed tłum,
    zatem ci słabsi są przez nich przesłaniani. Jak się dobrze różni kolorem, to
    jeszcze jakoś się dogadają. Ale jeszcze więcej - to nawet ten o innym
    kolorze, jakkolwiek może mu nadal łatwiej, to już tłum sąsiadów i jego może
    przysłaniać, pogarszając przepływność informacji...

    > Dobre ułożenie kanałów i mocy właśnie polega na tym, aby nie wchodzić
    > niepotrzebnie na czyjś teren. Teoria mówi, że dwie fale o tej samej
    > częstotliwości i amplitudzie ale przeciwnym wektorze wygaszają się do
    > zera.

    W rzeczy samej. I zostaną co najwyżej pochodne modulacji, jeśli chwilowa
    wartość sygnału (tak, wiem, co cytuję) będzie się różnić (no, bo tak, jak
    ciurem idzie to samo, tak nagle tu zero, a tu jedynka), takie popierdywanie
    w głośniku conajwyżej.

    > Natomiast w praktyce, często nawet w budynkach firmowych (gdzie
    > infrastruktura jest ponoć obsługiwana przez informatyków) widzę, że
    > kilkanaście AP wisi na 1, kilkanaście następnych na 6. A ludzie dziwią
    > się, że mając sygnał -40dB maja trudności z transmisją. Nie rozumieją
    > często też, że dużo ważniejszy parametr to odstęp sygnał/szum.

    Oraz inne artefakty (np. produkty mieszania - moduły radiowe to raczej nie
    spodziewam się, by były okraszone porządnymni obwodami strojonymi i
    mieszaczami, których nie rozbraja sygnał silniejszy od pierdnięcia muchy,
    mam na myśli przesterowanie i jego skutki). Ja tam rozsiałbym je równo po
    kanałach... ale to zależy od tego, co już hula, myślę o rozsądnym zasileniu
    sieci w sygnał. Żeby tylko AP nie chciały sobie tego automatyzować, chociaż
    tego nie wiem, jak onbe mają i czy nie było by to mądrzejsze czasem...?

    --
    Spamerów i "pytaczy" informuję, iż bardzo narażają się na to, że ich
    adresy e-mail będą podawane harwesterom służącym do rozsyłania spamu.