-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: The_EaGle <e...@j...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Moc diasla a banzyny.
Date: Fri, 09 Apr 2010 08:32:52 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 43
Message-ID: <hpmhml$h0j$1@news.onet.pl>
References: <hpakhm$tjl$1@news.onet.pl> <hpf4kj$6pr$1@news.onet.pl>
<hpfcod$lda$1@mx1.internetia.pl> <hphsjv$dof$1@news.onet.pl>
<9...@x...googlegroups.com>
<hpk0eq$gh7$1@news.onet.pl>
<f...@8...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: 195.117.162.130
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1270794773 17427 195.117.162.130 (9 Apr 2010 06:32:53 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 9 Apr 2010 06:32:53 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
In-Reply-To: <f...@8...googlegroups.com>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2271661
[ ukryj nagłówki ]WS pisze:
> On 8 Kwi, 09:26, The_EaGle <e...@j...com> wrote:
>
>> Moc ogranicza nam tylko prędkość maksymalną w samochodzie.
>
> no i przyspieszenie ;)
> do wykonania pracy polegajacej na rozpedzeniu pojazdu o konkretnej
> masie M do zadanej predkosci V w zadanym czasie T potrzebna jest
> konkretna moc (pomijajac opory ruchu - opor powietrza glownie)
>
> energia kinetyczna = praca W= M * V^2 / 2
> moc = W/T = M * V^2 / 2*T
>
> np.
> M=1000kg
> V=100km/h=27.8m/s
> T=10s
>
> P=38642 W= 38.6kW = 52.5KM
>
> nie pomoze zadne zmienianie przelozen jesli srednia moc bedzie
> mniejsza - jak to sie ladnie mowi wyzej d... nie podskoczysz ;)
W 100% się zgadzam. Chodziło mi tylko o zasygnalizowanie że ta moc jak w
.w przypadku może być 100kW lub 70kW a przyspieszenie max może być takie
samo jeżeli w taki a nie inny sposób zestopniujemy skrzynie. Jasne że
moc graniczna minimalna zawsze jest do tego aby uzyskac min
przyspieszenie oraz minimalna predkosc max. Jednak samą skrzynia możemy
w wplywac na wartosc przyspieszenia.
>> Przyspieszenie to moment na kołach a ten jest zależny od mocy/momentu
>> silnika i przekładni.
>
> moment=moc x obroty i mowienie o momencie w oderwaniu od mocy to
> marketing tylko ;)
Moc=Momentxobr to jasne ze nie mam mocy bez momentu i na odwrot.
Natomiast mozemy mowic o faktycznej sile powodujacej przyspieszanie
samochodu a ta jest Moment na kołach a Moc to parametr pośredni zależny
od obrotów.
Pozdrawiam
Rafał
Następne wpisy z tego wątku
- 09.04.10 08:38 The_EaGle
Najnowsze wątki z tej grupy
- korki prawie takie same
- Takie elektryki mają sens ale czy z Francuską MARŻĄ?
- Warta S.A. - przyjęta odpowiedzialność?
- nie zna życia ten
- dziękuję nie tankuję
- Bo konie to ...
- narząd nieużywany zanika
- Czy można zaparkować w tym miejscu?
- czy grad zbił wam szybę?
- Co dalej z Izerą...
- Nowe samochody są RAKOTWÓRCZE tylko nikt tego nie chce głośno powiedzieć
- czy zabioro mu auto?
- Chińczyki mają dość czekania na tuska i te jego UROJONE audyty
- coraz trudniejsze rozmowy o OC
- O co chodzi?
Najnowsze wątki
- 2024-06-05 [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- 2024-06-05 Koszt przywrócenia wychodnego numerowi w Plusie
- 2024-06-06 korki prawie takie same
- 2024-06-05 Takie elektryki mają sens ale czy z Francuską MARŻĄ?
- 2024-06-05 Warta S.A. - przyjęta odpowiedzialność?
- 2024-06-04 nie zna życia ten
- 2024-06-06 A jednak nie kondensatory
- 2024-06-06 Re: A jednak nie kondensatory
- 2024-06-06 Wymiana SIM Aero2
- 2024-06-06 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-06-06 Warszawa => Senior React Native Developer <=
- 2024-06-06 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-06 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-05 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-06-05 Ulm => Integration & Test Engineer <=