  • 11. Data: 2009-02-14 10:22:03
    Temat: Re: Moc nadajnika a zasięg transmisji
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 13 Feb 2009 21:06:46 +0100, Paweł wrote:
    >Pytanie jest jak najbardziej praktyczne. Jednak chodzi o otwartą
    >przestrzeń.
    >Tak naprawdę potrzebuję zmierzyć prawdopodobieństwo występowania błędu
    >transmisji w funkcji odległości.
    >Zmienianie odległości pomiędzy nadajnikiem a odbiornikiem i dokonywanie
    >pomiaru poziomu błędów jest mało wygodne. Wykombinowałem, więc że
    >zastąpię zmianę tego parametru odpowiednią zmianą mocy nadajnika.

    jesli mozesz zaufac tej mocy, to oczywiscie tak.

    Co do pomiaru - jesli to cos gotowego, to obawiam sie ze sa tam jakies
    kody korekcyjne.
    Czyli nic nie zmierzysz, no chyba ze masz dostep do licznika
    przeklamanych ramek.

    J.

  • 12. Data: 2009-02-14 10:25:00
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 14 Feb 2009 01:22:38 +0100, ArturVF500 wrote:

    >no to takie spore uproszczenie;) przeciez listki promieniowania anteny to
    >nie plaszczyzna;)

    Ale przeciez nie chcemy krecic antenami, tylko je rozsuwac.

    >nie wiedzac nic o antenie nie ma szans na okreslenie zasiegu;

    Owszem, ale jak juz mowa o metrach przy 2.4G, to zalozylem ze antene
    mozna traktowac jak punktowo mala.

    >poza tym to i tak czysta teoria; wystarczy stalowa szyna gdzies po
    >drodze i mamy dziury - vide problemy z propagacja popularnych wifi

    Moze byc i obok, a i tak robi za element anteny ..

    J.

  • 13. Data: 2009-02-17 22:21:27
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik Paweł napisał:
    > Witam !
    >
    > Mam mały nadajnik przesyłający dane w paśmie 2.4Ghz.
    > W otwartej przestrzeni w odległości 10 m od nadajnika znajduje się
    > odbiornik. Prawdopodobieństwo przekłamania bitu w odbieranym strumieniu
    > danych wynosi p. Załóżmy, że zwiększam moc nadajnika 2 razy. W jakiej
    > odległości muszę umieścić odbiornik aby prawdopodobieństwo błędu
    > wynosiło nadal p ?
    > Nadajnik i odbiornik mają identyczne anteny w postaci pionowego pręta.

    Pomijając wszelkie inne uwarunkowania (czyli zakładając otwartą
    przestrzeń - zasięg zwiększa ci się o pierwiastek kwadratowy z dwóch...

    --
    Darek