  • 11. Data: 2020-11-18 13:49:20
    Temat: Re: Moc nominalna a maksymalna w... blenderze
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    PeJot <P...@n...pl> wrote:

    > W kuchennym AGD wygląda to z grubsza tak, że producent podaje na
    > tabliczce moc *znamionową*, która niekoniecznie ma związek z realną mocą
    > uzyskiwaną podczas typowej pracy urządzenia, ale wystarczy że urządzenie
    > nie spali się. A moc *maksymalna* to już czyste widzimisię producenta,
    > nakierowane głownie na otumanienie klienta, dla którego 500 W jest
    > większe od 450 W. Tu najprościej podać moc np. na zablokowanym napędzie,
    > co się ma nijak do realnych warunków użytkowania.

    Tia. Dałem się ostatnio zrobić jak małe dziecko.

    Kupiłem sobie grzejnik olejowy 1500 W i naiwnie założyłem, że będzie po
    prostu grzał mocą 1500 W. Skoro farelka na najwyższym ustawieniu
    termostatu grzeje cały czas (i przy mocy 1000 W nie dogrzewa pomieszczenia
    a przy 2000 W przegrzewa) to założyłem, że grzejnik 1500 W będzie idealny.

    Grzejnik ma dwa termostaty, jeden regulowany od 1 do 5 i jeden
    prawdopodobnie awaryjny, w razie, gdyby ten pierwszy się skleił. Na
    ustawieniu 4 działa ten pierwszy, ale na ustawieniu 5 jest cały czas
    zwarty i działa tylko ten drugi -- tak dobrali temperatury.

    A jak działa? Ano tak, że na ustawieniu 4 mam średnią moc grzewczą 542 W,
    a na ustawieniu 5 (maksymalnym) 829 W (zakładając moc pobieraną 1500 W i
    licząc z czasów włączeń i wyłączeń -- faktyczna moc pobierana jest
    odrobinę niższa, nie pamiętam ile ale coś w okolicach 1480 W).

    Jakbym wiedział, to bym nie kupił. Jakbym pomyślał, to bym nie kupił. Ale
    nie pomyślałem.

    A niby elektronik.

    --
    Po wybuchu jądrowym na uschniętym kikucie ocalałego drzewa siedzą
    dwa szympansy.

  • 12. Data: 2020-11-18 15:58:01
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-11-18 o 13:49, Arnold Ziffel pisze:

> [...]
    > ustawieniu 4 działa ten pierwszy, ale na ustawieniu 5 jest cały czas
    > zwarty i działa tylko ten drugi -- tak dobrali temperatury.

    Trochę dziwne. Termostat który nazwałeś awaryjnym powinien być
    zabezpieczeniem, a nie termostatem funkcjonalnym.

> [...]
    > odrobinę niższa, nie pamiętam ile ale coś w okolicach 1480 W).
    >
    > Jakbym wiedział, to bym nie kupił. Jakbym pomyślał, to bym nie kupił. Ale

    Jakbyś nie kupił to miałbyś zimno :)

    > A niby elektronik.

    Ludzie *tuningują* samochody, to myślę że elektronik poradzi sobie z
    tuningiem olejaka.

    Chociaż podejrzewam że powierzchnia grzewcza jest za mała w stosunku do
    mocy grzałki i przy pełnej mocy nie komutowanej termostatem mogą być
    plamy na podłodze albo inne takie :)

    --
    P. Jankisz
    Sygnatura zastępcza

  • 13. Data: 2020-11-18 21:41:52
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 18.11.2020 13:49, Arnold Ziffel wrote:

    > A jak działa? Ano tak, że na ustawieniu 4 mam średnią moc grzewczą 542 W,
    > a na ustawieniu 5 (maksymalnym) 829 W (zakładając moc pobieraną 1500 W i

    Po prostu nie jest w stanie oddać tej mocy do otoczenia przy założonych
    temperaturach. Ustaw na niego wentylator.

    --
    Mirek.

  • 14. Data: 2020-11-19 14:30:28
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    PeJot <P...@n...pl> wrote:

    > Trochę dziwne. Termostat który nazwałeś awaryjnym powinien być
    > zabezpieczeniem, a nie termostatem funkcjonalnym.

    Też tak myślę. Ale jest jak jest. Z drugiej strony piecyk kosztował stówę,
    nowy, w Obi, więc pewnie nie jest najwyższej jakości...

    > Jakbyś nie kupił to miałbyś zimno :)

    Albo kupiłbym inny, może większy...

> [...]
    >
    > Chociaż podejrzewam że powierzchnia grzewcza jest za mała w stosunku do
    > mocy grzałki i przy pełnej mocy nie komutowanej termostatem mogą być

    No właśnie. Nie jest problemem obejście termostatu a to, że ten termostat
    z jakiegoś powodu ma taką temperaturę, jaką ma. Ten piecyk jest używany
    tylko w nocy, jak śpię na działce (w drewnianym domku) więc wolałbym, żeby
    nie spalił mi domku a przy okazji mnie.

    --
    "Ostatnio byłem u wróżki, by przepowiedziała mi przyszłość. Kiedy
    spojrzała w szklaną kulę nagle zbladła i wybiegła z namiotu, biegnąc ile

  • 15. Data: 2020-11-19 14:30:59
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Mirek <m...@n...dev> wrote:

    > Po prostu nie jest w stanie oddać tej mocy do otoczenia przy założonych
    > temperaturach. Ustaw na niego wentylator.

    Jak mam włączać wentylator to włączyłbym po prostu farelkę. Po to kupiłem
    ten grzejnik, żeby nic mi nie szumiało w nocy...

    --
    Siedzą dwie małpy na palmie i jedna je banana. Druga pyta się:
    - Co robisz?

  • 16. Data: 2020-11-19 15:57:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Arnold Ziffel" napisał w wiadomości grup
    oterville.invalid...
    PeJot <P...@n...pl> wrote:

    >Też tak myślę. Ale jest jak jest. Z drugiej strony piecyk kosztował
    >stówę,
    >nowy, w Obi, więc pewnie nie jest najwyższej jakości...

    A jaka temperature ma wtedy piecyk ?
    Moze zly termostat "awaryjny" ?

> [...]

    >używany
    >tylko w nocy, jak śpię na działce (w drewnianym domku) więc wolałbym,

    Jest jeszcze inna wersja - zrobi sie zimniej, to piecyk pokaze cale
    swoje 1480 W :)

    J.

  • 17. Data: 2020-11-19 16:01:55
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-11-19 o 14:30, Arnold Ziffel pisze:

    > Też tak myślę. Ale jest jak jest. Z drugiej strony piecyk kosztował stówę,
    > nowy, w Obi, więc pewnie nie jest najwyższej jakości...

    > Albo kupiłbym inny, może większy...

    Technicznie tak samo beznadziejny :> Bo tak serio to wyboru nie ma. To
    znaczy możesz kupić 1.5 kW, 1.8 kW, 2.2 kW itd, ale to nadal lipa.

> [...]
    > tylko w nocy, jak śpię na działce (w drewnianym domku) więc wolałbym, żeby

    Spalić to może nie, ale przy 80+ stopni zaczyna się przypalanie kurzu na
    powierzchni grzewczej a to już zdrowe nie jest.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 18. Data: 2020-11-19 16:03:20
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-11-19 o 15:57, J.F. pisze:

    > Jest jeszcze inna wersja - zrobi sie zimniej, to piecyk pokaze cale
    > swoje 1480 W :)

    Do pierwszego zadziałania termostatu, co upoważnia producenta do
    ocechowania urządzenia taką mocą znamionową.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 19. Data: 2020-11-20 13:47:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup

    >Technicznie tak samo beznadziejny :> Bo tak serio to wyboru nie ma.
    znaczy możesz kupić 1.5 kW, 1.8 kW, 2.2 kW itd, ale to nadal lipa.

    Tym niemniej jest tam jakas sensowna temperatura tego oleju (80 st ?),
    przy ktorej dana ilosc zeberek oddaje do otoczenia ... 800W, albo
    1.5kW, albo 2kW.

    Jak koledze zalezy na tych 2kW, to trzeba wiekszy/lepszy/drozszy ...

    J.

  • 20. Data: 2020-11-20 16:56:20
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-11-20 o 13:47, J.F. pisze:

    > Jak koledze zalezy na tych 2kW, to trzeba wiekszy/lepszy/drozszy ...

    A handlowiec na to, że nie ma takiego, bo się nie sprzedaje. Klient
    masowy chce tanio.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza