  • 1. Data: 2012-11-01 20:27:00
    Temat: Modem Huawei E173u-2
    Od: Animka <a...@w...pl>

    Modem Huawei E173u-2
    Czy są jakieś sterowniki na androida do tego modemu?

    Tak na marginesie:
    Zmieniłam firmware tego modemu na najnowsze w/g zaleceń specjalisty z
    pewnego prywatnego forum i w komputerze działa mi już tylko połaczenie
    Aero2. Miałam przedtem także utworzone jeszcze inne połączenie: Play (bo
    modem Play;owski) - czyli miałam 2 połączenia do wyboru, ale jak się
    okazuje po uaktualnieniu firmware połączenie Play zniknęło i na tym
    modemie już nigdy nie wróci. Szkoda, że aktualizowałam, bo teraz żadna
    karta na internet z Play-a już mi w tym modemie nie zadziała.
    Może to by nie było żadnym problemem gdyby mi Aero2 chciało działać na
    tablecie Pentagram Tab7. Modem kupiłam po to, żeby mieć internet z Aero2
    w tablecie. A tu guzik, czyli nierealne. Dopiero jak kupiłam ten tablet
    to ktoś ze sklepu mnie mailowo poinformował, że ten tablet z modemem
    Huawei E173u-2 z kartą Aero2 nie bedzie działał, ale jak do modemu włożę
    kartę Playto będzie działał. No i teraz po tej aktualizacji firmware to
    na internet z karta Play nie mam szans.
    Ktoś chyba na tej grupie mnie podpowiedział, żeby szukać sterowników na
    androida do tego modemu. Na google niby coś się pokazuje, ale
    niezależnie w jaki link wejdę okazuje się, że to jest Pobieraczek (
    niestety jeszcze nie zdechł i panoszy się w internecie).

    --
    animka

  • 2. Data: 2012-11-01 21:09:08
    Temat: Re: Modem Huawei E173u-2
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > okazuje po uaktualnieniu firmware połączenie Play zniknęło i na tym
    > modemie już nigdy nie wróci. Szkoda, że aktualizowałam, bo teraz żadna
    > karta na internet z Play-a już mi w tym modemie nie zadziała.

    Zadziala.
    "Uaktywnienie" obslugi aero2 nie wylacza obslugi kart sim innych operatorow.

  • 3. Data: 2012-11-01 22:39:04
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 01.11.2012 20:27, Animka pisze:
    > Modem Huawei E173u-2
    > Czy są jakieś sterowniki na androida do tego modemu?
    tak, ale tylko te "wbudowane" w androida.
    Ten modem działa z windowsem, linuksem, i androidem. w przypadku tych 2
    ostatnich nie trzeba niczego wgrywać. jedynie stworzyć połączenie z
    apnem "darmowy"

    przetestowane z różnymi tabletami, byle by "skumały" co to połączenie
    gsm. Trzeba było niczego nie zmieniać.

    ToMasz

    PS od 1 października są nowe karty sim aero2. używasz tej nowej?

  • 4. Data: 2012-11-02 00:43:39
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2012-11-01 22:39, ToMasz pisze:
    > tak, ale tylko te "wbudowane" w androida.
    > Ten modem działa z windowsem, linuksem, i androidem. w przypadku tych 2
    > ostatnich nie trzeba niczego wgrywać. jedynie stworzyć połączenie z
    > apnem "darmowy"

    Miałam wszystko co chciałam. W komputerz połączenie Play, połaczenie
    Aero2, jeszcze jakiś roaming Plusa.
    Karta nowa. APN ustwiony. W komputerze działa, ale chyba nie zrezygnuję
    z internetu z gniazdka (LAN), bo jak na Aero2 to mi ten tablet nie łączy
    się w routerem Pentagram przez Wifi i w ogóle nie mam połączenia z
    internetem.
    Przez Lan i WiFi internet jest, ale ja chcę z modemem i kartą Aero2!
    (np. na wyjścia/wyjazdy z domu).
    W tablecie sa opcje punkty dostępowe i Direct punkty dostępowe, sieci
    komórkowe. Nie znajduje żadnej sieci a Aero2 to wiadomo, że nie
    znajdzie. Powinna być jeszcze opcja sieci, ale nie ma. Jest jeszcze
    opcja Ethernet, ale i tak wszystko do kitu jak nie widzi karty Aero2.

    > przetestowane z różnymi tabletami, byle by "skumały" co to połączenie
    > gsm. Trzeba było niczego nie zmieniać.

    No, tego firmware to nie powinnam w ogóle ruszać, bo do Play Online
    przez kartę Aero2 nie wejdę. Jak było połączenia Play, to wchodziłam na
    Play24.

    > PS od 1 października są nowe karty sim aero2. używasz tej nowej?

    Już dawno mam tę nową.
    Teraz się zastanawiam jaki inny modem 3g kupić, ale jak mi pisali to ten
    tablet nie bdzie działał z kartą Aero2. Nie wiem dlaczego!

    --
    animka

  • 5. Data: 2012-11-02 10:40:16
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 01.11.2012 Animka <animka.to.nie> napisał/a:
    > Modem Huawei E173u-2
    > Czy są jakieś sterowniki na androida do tego modemu?
    >
    > Tak na marginesie:

    Sprzedaj ten modem, wejdź na stronę:
    <http://jdtech.pl/2011/06/aero2-zestawienie-zgodnych
    -modemow-w-budowie.html>
    skopiuj sobie z _zielonej_ tabelki nazwy urządzeń (pierwsza kolumna
    "model"),które w trzeciej kolumnie (3 "Int") mają napis WiFi,
    Znajdź w sklepie/allegro/czy gdzie tam kupujesz, ze 2~3 z nich,
    które są dostępne i pasują Ci ceną. Lepsze są te z wyświetlaczem,
    ale to nie konieczne. Mają mieć też "baterię" i być przenośne.
    Sprawdź przed zakupem, czy instrukcja (na stronie producenta) jest
    krótka i zrozumiała. Szukaj literek WPS, to taki "klawisz" może się
    przydać.
    Idź kupić z tabletem i kartą, poproś sprzedawcę żeby ci to "włączył".
    Powinno mu to zająć mniej niż 30 sekund, razem z wyjęciem z pudełka.
    Jeśli wszystko powyżej się zgadza, zapłać i ciesz się "przenośnym
    internetem".
    A niestety trzeba to to ładować.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 6. Data: 2012-11-02 16:19:55
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2012-11-02 10:40, kakmar pisze:

> [...]
    > skopiuj sobie z _zielonej_ tabelki nazwy urządzeń (pierwsza kolumna
    > "model"),które w trzeciej kolumnie (3 "Int") mają napis WiFi,

    O nie, już tam dawniej zaglądałam.

    Teraz wstawię jakie modemy obsługuje mój tablet:
    Urządzenie współpracuje z następującymi modelami modemów 3G USB:
    Producent
    Model

    Huawei
    E1782

    Huawei
    E1750

    Huawei
    E1820

    Huawei
    E353

    Huawei
    E160E

    Huawei
    E182E

    Huawei
    E173

    Huawei
    E220

    Huawei
    E272

    Huawei
    E153

    Huawei
    K3520

    Huawei
    EC1270

    Huawei
    EC150

    Huawei
    EC156

    Huawei
    EC167

    Huawei
    EC122

    Huawei
    EC1261

    Huawei
    EC189

    Media-Tech
    MT4211

    Tylko ten tablet nie obsługuje kart Aero2 i to juest dobijające.

    > Znajdź w sklepie/allegro/czy gdzie tam kupujesz, ze 2~3 z nich,
    > które są dostępne i pasują Ci ceną. Lepsze są te z wyświetlaczem,
    > ale to nie konieczne. Mają mieć też "baterię" i być przenośne.

    Tzn to ma byćt modem 3g czy przenośny router Wifi , który można podpiąć
    pod ten tablet?
    Jak nie ma gdzieś po drodze sygnału Wifi to też nic z tego.

> [...]
    > Powinno mu to zająć mniej niż 30 sekund, razem z wyjęciem z pudełka.
    > Jeśli wszystko powyżej się zgadza, zapłać i ciesz się "przenośnym

    Mozesz podać linka do jakiegoś modemu o którym piszesz, zebym miała
    jakieś rozeznanie i wiedziała czego mniej więcej szukać??

    --
    animka

  • 7. Data: 2012-11-02 17:17:28
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 02.11.2012 Animka <animka.to.nie> napisał/a:

    Przeczytaj _uważnie_ jeszcze raz poprzedniego posta.

    > Tzn to ma byćt modem 3g czy przenośny router Wifi , który można podpiąć
    > pod ten tablet?
    > Jak nie ma gdzieś po drodze sygnału Wifi to też nic z tego.

    Dwa w jednym, to takie magiczne pudełko, tam gdzie je zabierzesz i będzie
    zasięg "Aero2", będziesz miała własne Wifi. Podobnie jak to co masz w domu.
    Bez kabelków itp.

    > Mozesz podać linka do jakiegoś modemu o którym piszesz, zebym miała
    > jakieś rozeznanie i wiedziała czego mniej więcej szukać??

    Pierwszy z listy:
    <http://www.alcatelonetouch.com/global-en/products/m
    obile_broadband/one_touch_y580.html>
    U nas musi mieć HSPA900, więc to wersja Y580D.

    Tańszy Huawei E5832
    droższy ZTE MF60

    Pierwszy i 3 znam, i IMHO są dobre i b.proste w użyciu.

    Wszystko do kupienia w sklepie/allegro.

    Znajdź w Internecie instrukcję, sprawdź czy jest jasna, ewentualnie
    idź kupić z kartą Aero2 i tabletem.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 8. Data: 2012-11-02 18:05:45
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 02.11.2012 00:43, Animka pisze:

    > Miałam wszystko co chciałam. W komputerz połączenie Play, połaczenie
    > Aero2, jeszcze jakiś roaming Plusa.
    Czyli na kompie modem e173 i aero2 działają?
    to wepnij ten modem do tableta i włóż inną niż aero2 karte sim. zobacz
    czy działa. W ten sposób sprawdzisz czy tablet obsługuje modem. potem to
    samo ale z aero2

    ToMasz

    PS nie głupim rozwiązaniem będzie poproszenie o pomoc lokalnego magika...

    ToMasz

  • 9. Data: 2012-11-02 20:02:55
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2012-11-02 17:17, kakmar pisze:
> [...]
    >
    > Wszystko do kupienia w sklepie/allegro.
    >
    > Znajdź w Internecie instrukcję, sprawdź czy jest jasna, ewentualnie

    Ten bym wzięła tylko jak ten tablet nie działa z kartami Aero2 to znowu
    moge się oszukać.
    http://allegro.pl/modem-manta-usb-do-tableta-android
    -pc-3g-gsm-mm340-i2739439763.html
    Co myślisz?

    Ten to drogi i większe ryzyko
    http://allegro.pl/huawei-e5832-modem-3g-wifi-nowy-w-
    wa-komis-i2757412721.html

    Ten nie wiem czy w ogóle by działał z Aero na na moim tablecie
    http://allegro.pl/tp-link-tl-mr3040-mobilny-mini-rou
    ter-3g-z-bateria-i2729772454.html

    Router stacjonarny w domu mam, w tym tablecie też jest router, ale
    zawsze działa tw nim tylko ten domowy i z tego routera (tez Pontagram)
    tablet pobiera internet
    .

  • 10. Data: 2012-11-02 20:29:32
    Od: Animka <a...@w...pl>

> [...]
    >
    > Wszystko do kupienia w sklepie/allegro.
    >
    > Znajdź w Internecie instrukcję, sprawdź czy jest jasna, ewentualnie

    Sklep Komputronik mam niedaleko i pójdę tam z tabletem. Tylko, że jak mi
    napisali w sklepie Baltrade- ten tablet nie obsługuje karty Aero2. W/g
    danych moim zdaniem to powinien obsługiwać przy tym modemie
    bezprzewodowym, prawda? Fakt, że trochę drogi.
    Co myślisz na ten temat?

    --
    animka