  • 1. Data: 2010-12-14 11:34:40
    Temat: Monitor do obróbki zdjęć
    Od: Michal Szymanski <d...@p...onet.pl>

    Temat pojawia się dość regularnie ale ostatnie posty znalazłem z 2008
    tak więc sądzę od tego czasu mogło się coś zmienić. Zastanawiam się
    nad zakupem monitora do obróbki fotek, aktualnie korzystam z
    beznadziejnego (i chyba najtanszego z oferty) Benqu i już po prostu
    nie mogę patrzęć na to jak on wyświetla zdjęcia, trudno też mówić na
    takim monitorze o odwzorowaniu kolorów tak więc ciężko przygotowywać
    fotki na sieć bo nie wiadomo jak one faktycznie będą wyglądały u ludzi
    na kompach.
    Chciałbym kupić jakiś monitor (może być używany) który ma
    rozdzielczość w poziomie min 1600px i nie zabije ceną. Obróbka zdjęć
    zajmuje się hobbistycznie tak więc nie musi to być monitor za 2-3tyś.
    Co do przekątnej to myślę że mógłby być nawet 20". Co myślicie o czymś
    takim http://allegro.pl/nec-20-2070nx-na-s-ips-jak-nowe-12
    m-c-gwar-i1351595179.html

    Michał Szymański
    http://blog.szymanskich.net

  • 2. Data: 2010-12-14 12:00:11
    Temat: Re: Monitor do obróbki zdjęć
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Temat pojawia się dość regularnie ale ostatnie posty znalazłem
    > z 2008 tak więc sądzę od tego czasu mogło się coś zmienić.

    No... Polecane tam Nec'e postarzaly sie o 2 lata ;)

    > ciężko przygotowywać fotki na sieć bo nie wiadomo jak
    > one faktycznie będą wyglądały u ludzi na kompach.

    Akurat poprawne przygotowanie ich u Ciebie nie
    gwarantuje poprawnego wyswietlania u "ogladacza"... ;)

    > Co myślicie o czymś takim http://allegro.pl/i1351595179.html

    Mam od roku i sobie chwale. Na moje amatorskie potrzeby
    wystacza w zupelnosci. Podejrzwam tez, ze nadal ciezko
    bedzie Ci dostac nowy o takich parametrach i jakosci w cenie
    3x wyzszej.

    Aha - wmiare mozliwosci warto umowic sie na odbior osobisty.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 3. Data: 2010-12-14 12:21:54
    Od: "Jarek" <j...@n...pl>

    Ja mogę polecić IIyama ProLite B2206WS - ale jest droższa od tego Neca ;-(

  • 4. Data: 2010-12-14 12:33:32
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 14 Dec 2010 03:34:40 -0800 (PST), Michal Szymanski
    <d...@p...onet.pl> wrote:

    >takim http://allegro.pl/nec-20-2070nx-na-s-ips-jak-nowe-12
    m-c-gwar-i1351595179.html

    Kupiłem takiego 21 calowca, ale po trzech dnia wrócił do sprzedawcy
    (akurat nie tego) gdyż matryca była kaput (duszki). Poza tym nie było
    uwag, zresztą te używane NECe są na grupie dość polecane.
    Jeżeli za to interesuje ciebie nowy sprzęt to chyba na
    forum.nikoniarze.pl jest wątek o nowych monitorach, pogrupowanych w
    różne grupy cenowe - będziesz miał odniesienie w sprawie cen.
    --
    Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish

  • 5. Data: 2010-12-14 13:17:34
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

> [...]
    > takim monitorze o odwzorowaniu kolorów tak więc ciężko przygotowywać
    > fotki na sieć bo nie wiadomo jak one faktycznie będą wyglądały u ludzi

    U wiekszosci -- tak jak u Ciebie. :)
    Wiekszosc ludzi mimo wszystko nie posiada monitorow drozszych niz 1000 pln.

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 6. Data: 2010-12-14 14:08:05
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc_DOT_pl>

    <d...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >zajmuje się hobbistycznie tak więc nie musi to być monitor za 2-3tyś.
    >Co do przekątnej to myślę że mógłby być nawet 20". Co myślicie o czymś

    Kupiłem taki monitor i to w tej firmie. Jestem z Wrocławia, więc
    pojechałem tam i wybrałem sobie jeden z kilku pokazanych mi monitorów.
    Panowie byli bardzo tolerancyjni w stosunku do mojego marudzenia.
    Jestem bardzo zadowolony, jak na takie pieniądze, monitor jest po
    prostu znakomity.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 7. Data: 2010-12-15 14:09:47
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <4d075c70$0$21005$65785112@news.neostrada.pl>,
    "Vituniu" <v...@p...fm> wrote:

    > No... Polecane tam Nec'e postarzaly sie o 2 lata ;)
    Co masz na mysli?
    Bo ja szukalem Samsunga SyncMastera, co go polecano w 2009 i juz od
    dawna jest niedostepny.

    TA

  • 8. Data: 2010-12-15 15:53:57
    Od: darzur <z...@g...skasujto.com>

    On Tue, 14 Dec 2010 03:34:40 -0800 (PST), Michal Szymanski
    <d...@p...onet.pl> says...

> [...]
    > zajmuje się hobbistycznie tak więc nie musi to być monitor za 2-3tyś.
    > Co do przekątnej to myślę że mógłby być nawet 20". Co myślicie o czymś

    Z tanich chyba jedyny który się nadaje to NEC P221W. Jeżeli chcesz coś
    trochę lepszego to EIZO S2243W. Ten drugi sam nabyłem dwa miesiące temu
    i jak dla amatora uważam, że jest rewelacyjny. Oczywiście są lepsze
    monitory, ale też za inne pieniądze. Nec ma tę przewagę nad Eizo, że
    jest kalibrowany sprzętowo chociaż w wielu miejscach można przeczytać że
    nawet po kalibracji i tak EIZO potrafi być równiejsze.

    --
    Pozdrufka,
    Żurek GG# 371288

  • 9. Data: 2010-12-15 20:42:34
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 10-12-15 16:53, darzur pisze:
    > Nec ma tę przewagę nad Eizo, że
    > jest kalibrowany sprzętowo

    NEC P221W nie "jest", a "może" być sprzętowo kalibrowany. A będąc
    precyzyjnym to dla normalnego śmiertelnika z reguły kalibracja sprzętowa
    tego modelu jest nieosiągalna. W odróżnieniu EIZO S2233W i pokrewne
    niezależnie od serii, w przyszłym roku będzie naprawdę sprzętowo
    kalibrowane.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 10. Data: 2010-12-15 21:19:12
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Wed, 15 Dec 2010 21:42:34 +0100, Tom01
    <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc> wrote:

> [...]
    >tego modelu jest nieosiągalna. W odróżnieniu EIZO S2233W i pokrewne
    >niezależnie od serii, w przyszłym roku będzie naprawdę sprzętowo
    Znaczy co? Eizo skończy udawać, że w tańszych monitorach nie ma
    dostępu do LUT i wypuści swoje narzędzie do tego celu?