  • 1. Data: 2002-01-02 19:42:19
    Temat: Re: Monopol NASK
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@W...hoth.jmg.com.pl>

    Krystian Stypula <k...@h...pl> wrote:
    > Chcialbym tez zwrocic uwage na aspekt finansowy - ktos napisal tu, ze
    > "domena za 25 zl" to byloby fajnie. Owszem - ale jest to koszt _nierealny_
    > przy uwzglednieniu zaplecza technicznego (sprzet, lacza), obslugi (typu
    > dziaboland przy telefonach ;-) czy formalnosciach (samo wydrukowanie i
    > wyslanie faktury to ok. 2 zl, do tego koszt windykacji...). Owszem - z
    > naszego (providerow) punktu widzenia swietnie byloby, gdyby domeny byly
    > tanie, ale pewien poziom kosztow jest nie do przeskoczenia.

    Hm.. Z czescia sie zgadza z czescia nie. Jednak ja chcialbym zwrocic uwage
    na inny problem. Otoz moim zdaniem firma ktora zajmuje sie rejestrowaniem
    domen nie powinna swiadczyc uslug zwiazanych z utrzymanie www, poczty, etc.

    Nie wiem czy wiecie jak wygladaja obecne ceny NASKu?
    Otoz za posiadanie wlasnje domen, uruchomienie serwera
    www pod ta nazwa (5 MB), zalozenie 1 konta pocztowego w
    tej domenie oraz za konto dial-up oplata instalacyjna
    wynosi.... no zgadnijcie ile.. :) Tak!!! 150 zl za com.pl
    oraz 200 zl za pl. Tu sa ceny: http://www.nask.pl/u_dialup.html

    Jak widzicie cennik zrobiony jest tak, ze NASK na tym swoje zarobi
    ale ISP ktory chcialby zaproponowac cos konkurecyjnego musialby
    chyba do tego doplacic - bo domene i tak zarajestruje w NASKU
    za 150/200 zl, a za wszelkie prace (jak chociazby wyslane faxy
    do NASKU) nie moze wziac ani grosza.

    Ciekawy jestem jak to wyglada w innych krajach. Czy tam
    tez organizacje ktore zajmuja sie obsluga domeny krajowej
    swiadcza podobne uslugi do NASK?

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Oledzki
    e-mail address: ole(at)ans.pl

  • 2. Data: 2002-01-03 22:18:44
    Od: "Krystian Stypula" <k...@h...pl>

    Hej,
> [...]
    > chyba do tego doplacic - bo domene i tak zarajestruje w NASKU
    > za 150/200 zl, a za wszelkie prace (jak chociazby wyslane faxy

    Nie jest to rozwiazanie najzdrowsze, ale i stan posiadania NASKu jest
    niewielki.
    Wg. top100.pl liczba utrzymywanych przez NASK domen systematycznie maleje.
    Problem jest wiec tylko pozorny.

    Pozdrawiam
    Krystian Stypula
    HomeNet - i...@h...pl - http://home.pl - 0801 325555