    From: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Multiplekser przełączający grupę linii
    Date: Thu, 8 Feb 2018 11:53:33 +0100

    Am 08.02.2018 um 08:39 schrieb Atlantis:
    > Tradycyjną elektroniką cyfrową bawiłem się tylko przez chwilę. Robiłem
    > jakieś prostsze projekty (a raczej ćwiczenia), a potem przerzuciłem się
    > na mikrokontrolery. Teraz jednak chciałbym wrócić do tego - głównie przy
    > okazji FPGA, ale również bawiąc się w fizyczne konstruowanie czegoś ze
    > scalaków.
    >
    > Preferuję zdobywanie umiejętności przez realizowanie konkretnego,
    > użytecznego projektu. W chwili obecnej chodzi mi po głowie sklecenie
    > sterownika do wyświetlaczy nixie, który załatwiałby multipleksowanie
> [...]
    Możesz rzeźbić pojedynczo, a możesz zamiast wszelakich rejestrów
    przesuwnych i wiaderka 74141 czy innych multiplexerów wziąć jeden HV507
    firmy Supertex. To 64 bitowy rejestr przesuwny z wyjściami równoległymi
    i wyjściami z Umax 320V. Jako, że toto ma 64 wyjścia, ma w sumie 80
    nóżek, trochę może upierdliwe, ale eleganckie rozwiązanie ;-)

    Waldek