  • 1. Data: 2013-12-23 07:55:23
    Temat: My car is my castle - no more!
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    http://www.polskieradio.pl/5/53/Artykul/1008339,Poli
    cja-zatrzyma-samochod-falami-radiowymi-

    Nie będzie trzeba rozwijać łańcuchów i rozsypywać ostrych przedmiotów.

    Komisja Europejska przeznaczyła fundusze na technologię, która umożliwi
    policjantom zatrzymanie dowolnego pojazdu za pomocą jednego guzika -
    czytamy na stronie New Scientist.

    Jak to możliwe? Dzięki elektronice. Większość współczesnych samochodów,
    nawet tych z niższej półki, działa w oparciu o komputery, które
    kontrolują niemal wszystkie układy pojazdu. Dzięki temu możliwe jest
    przejęcie kontroli nad samochodem przez odpowiednie służby.

    ... całe szczęście, że mój fiut nie jest sterowany komputerem...

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 2. Data: 2013-12-23 09:01:30
    Temat: Re: My car is my castle - no more!
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > http://www.polskieradio.pl/5/53/Artykul/1008339,Poli
    cja-zatrzyma-samochod-falami-radiowymi-
    I będzie jak z dronami...
    Miały być takie niemożliwe do przejęcia.
    Rozwinie się kolejna gałąź elektroniki/mechaniki samochodowej - obok
    usuwania/wyłączania FAP/DPF będzie z powodzeniem funkcjonować
    "usuwanie/blokowanie odbiornika STOP"

    > ... całe szczęście, że mój fiut nie jest sterowany komputerem...
    A jeszcze jakby dorwała się do tego komputera nimfomanka-haker to miałbyś
    przechlapane. :)
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 3. Data: 2013-12-23 10:35:02
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-12-23 09:01, Użytkownik WOJO napisał:
> [...]
    > "usuwanie/blokowanie odbiornika STOP"

    > A jeszcze jakby dorwała się do tego komputera nimfomanka-haker to

    Swojego czasu amerykańska policja testowała elektryczny wynalazek
    do zatrzymywania uciekających kierowców. Silny impuls elektromagnetyczny
    palił obwody i bezpieczniki. O ile w takim maluchu była szansa
    po wymianie bezpiecznika na kontynuowanie jazdy to w dzisiejszych
    skomputeryzowanych pojazdach samochód będzie się nadawał do
    kasacji.
    A przestępcy wydadzą na ekranowanie komory silnika i kilku wrażliwych
    elementów poza nią.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2013-12-23 11:00:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik WOJO s...@a...unknown.hehe ...

    > A jeszcze jakby dorwała się do tego komputera nimfomanka-haker to
    > miałbyś przechlapane. :)

    Przechlapane... ta....

    Od razu mi się przypomina:
    "Nie wiem, czy robicie też zakupy w marketach, ale te informacje mogą się
    przydać. Chcę was ostrzec przed tym, co mi się przydarzyło. Padłem ofiarą
    przebiegłych oszustek. Zdarzyło mi się to w TESCO, ale mogło i gdzie
    indziej i komuś innemu. Oszustki działają następująco: Dwie ładne
    dziewczyny koło 20 przychodzą do waszego samochodu, kiedy ładujecie zakupy
    do bagażnika. Zaczynają myć szyby a piersi im dosłownie wyskakują z bluzek.
    Kto by nie popatrzył? Jak im podziękujecie i zaproponujecie pieniądze za
    wykonaną pracę, odmówią i poproszą, by ich lepiej podrzucić do następnego
    TESCO. Jeżeli się zgodzicie, obie usiądą na tylnym siedzeniu i w trakcie
    jazdy się zaczną nawzajem pieścić. Następnie jedna z nich przechodzi na
    przednie siedzenie i zabierze się do robienia laski. W tym czasie druga
    kradnie wasz portfel.
    - Mój portfel został właśnie tak skradziony w zeszły piątek, sobotę, dwa
    razy w poniedziałek i wczoraj też !"

  • 5. Data: 2013-12-23 11:23:34
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > umożliwi policjantom zatrzymanie dowolnego pojazdu za pomocą jednego
    > guzika - czytamy na stronie New Scientist.

    ...Po wydaniu 65mld Eurow wdrozono nowa technologie. Juz od 2016r we
    wszystkich nowych samochodach beda montowane guziki do zatrzymywania.
    Policjant bedzie mogl podejsc do wybranego samochodu i go zatrzymac.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 6. Data: 2013-12-23 11:38:27
    Od: tadzik <t...@n...gmailu.com>

    W dniu 23-12-2013 07:55, sqlwiel pisze:
    > ... całe szczęście, że mój fiut nie jest sterowany komputerem...

    No ale jakbyś chciał nim jakieś wykroczenie czy -niedajboże-
    przestępstwo popełnić to jak najbardziej powinni Ci go zdalnie 'opaść' :)

    --
    pozdro
    tadzik

  • 7. Data: 2013-12-23 13:53:58
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2013-12-23 07:55, sqlwiel pisze:
> [...]
    > jest przejęcie kontroli nad samochodem przez odpowiednie służby.
    >

    > ... całe szczęście, że mój fiut nie jest sterowany komputerem...

    Zawsze lepsze wyjście niż obecne praktykowanie fizycznego ganiania po
    drogach kierowcy który się nie zatrzymał na wezwanie. Choć i to powinno
    dotyczyć spraw w których są jakiekolwiek przesłanki do zatrzymania
    konkretnego wozu. Jednym słowem - wara policmajstrowi od auta które
    jedzie poprawnie i nie ma z centrali sygnału żeby taki wóz kontrolować.
    Czy gdziekolwiek w świecie jest obyczaj polegający głównie na
    zaczepianiu spokojnych kierowców przez policjantów w sytuacjach gdy
    podobni nie ma ludzi do tego żeby w miastach miał kto stanąć na
    skrzyżowaniu i rozładowywał tym samym korki?

  • 8. Data: 2013-12-23 14:28:20
    Od: Megrims <m...@i...pl>

    On 12/23/2013 07:55 AM, sqlwiel wrote:
> [...]
    > przejęcie kontroli nad samochodem przez odpowiednie służby.
    >

    > ... całe szczęście, że mój fiut nie jest sterowany komputerem...

    I dlatego kupiłem sobie 20-letnie e36 i robie renowacje :D

  • 9. Data: 2013-12-23 14:40:56
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 23 Dec 2013 14:28:20 +0100 osobnik zwany Megrims
    napisał:

    > I dlatego kupiłem sobie 20-letnie e36 i robie renowacje :D

    za nowy :)

    --
    Jeep Grand Cherokee 4.0
    mst <at> gazeta <.> pl

  • 10. Data: 2013-12-23 14:50:53
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Komisja Europejska przeznaczyła fundusze na technologię, która umożliwi
    > policjantom zatrzymanie dowolnego pojazdu za pomocą jednego guzika -

    (...)

    Tak jako ciekawostka:
    Zdalne przełączniki już były.
    To znaczy nie zdalne, tylko zewnętrzne, i nie przełączniki a wyłączniki ;)

    Gdzieś tak w latach międzywojennych wyłącznik tylnych świateł
    pozycyjnych musiał być z tyłu na zewnątrz nadwozia, żeby delikwent w
    najechanym aucie nie włączył świateł już po kolizji.

    A ja mam starego dizla z mechaniczną pompą wtryskową i cała ta za
    przeproszeniem "Komisyja" może mi na gwizdek skoczyć ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.